Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Emerge -PDe -p world
verwijderd pakketen zonder directe dependency.
Zoek verder eens op de Gentoo fora naar de zoekterm "cruft". Kom je een hoop scriptjes tegen die bestanden verwijderen die niet op de schijf thuishoren.
Let wel op; zo'n scriptje heeft bij mij ook ooit een berg gewenste bestanden weggegooid
(/home was niet excluded
)
verwijderd pakketen zonder directe dependency.
Zoek verder eens op de Gentoo fora naar de zoekterm "cruft". Kom je een hoop scriptjes tegen die bestanden verwijderen die niet op de schijf thuishoren.
Let wel op; zo'n scriptje heeft bij mij ook ooit een berg gewenste bestanden weggegooid
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Kijk ook zelf eens in je world file, misschien zie je er programma's in staan die je niet meer gebruikt. Deze kun je dan gewoon dmv emerge -C programmanaam verwijderen en de overbodige dependencies ervan dmv emerge --depclean -a
[ Voor 50% gewijzigd door orillion op 21-01-2008 12:33 ]
Het probleem is, dat 1 van die programma's inmiddels niet meer in portage voorkomt. Daardoor werkt emerge -C niet meer... Ik ben daar al eens vaker tegenaan gelopen, en ik vind het een beetje raar dat je een geïnstalleerd programma niet meer kunt verwijderen als het uit de package-manager verdwenen is...orillion schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:33:
Kijk ook zelf eens in je world file, misschien zie je er programma's in staan die je niet meer gebruikt. Deze kun je dan gewoon dmv emerge -C programmanaam verwijderen en de overbodige dependencies ervan dmv emerge --depclean -a
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Huh, dat hoort niet hoor. pakketjes die niet meer in portage zitten, horen gewoon te kunnen unmergen...(net uitgeprobeerd) Als dat niet het geval is heb je denk ik /var/db/pkg gesloopt...
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
Idd, ik kan gewoon programma's verwijderen die niet meer in portage zitten. Hij slaat ergens in /var/lib/portage op welk bestanden er geïnstalleerd zijn...laurencevde schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:51:
Huh, dat hoort niet hoor. pakketjes die niet meer in portage zitten, horen gewoon te kunnen unmergen...(net uitgeprobeerd) Als dat niet het geval is heb je denk ik /var/db/pkg gesloopt...
Met behulp van equery list kan je nog een mooie lijst krijgen van alle geinstalleerde software, is makkelijk om te zien wat je absoluut niet meer nodig hebt en wat nog wel. Equery kan ook dep's laten zien enzo
.
Pagina: 1