+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
This footer is intentionally left blank
[ Voor 13% gewijzigd door Wijnands op 21-01-2008 10:08 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Oyster op 21-01-2008 10:12 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Topplaat dus, imho. Terechte winnaar.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Dus? ik zou die 3 uitgebleede vlekken op het hoofd van diegene rechtsvoor direct weggehaald hebben. Doet geen afbreuk aan het journalistische aspect. En maakt de foto mijn inziens direct een stuk beterVerwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:14:
Het is de zilveren camera, niet de zilveren clonetool.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Die ouwe VVDers zitten wel in de top van de VVD. Deze foto is naar aanleiding van het gedoe om Rita Verdonk die uit de partij ging. Leuk aan de foto zijn de norsheid, onenigheid en het ongemak dat van de Terpstra en Vonhoff afstralen. Duidelijk niet in the mood voor een interview terwijl er microfoons/camera's op hen gericht staan. Grappig om te zien dat ze beiden een zelfde blik hebben, zelfde expressie op hun gezicht.Wijnands schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:08:
Goeie vraag. Ik vind die vent rechtsvoor storend onscherp en voorzien van reflectie's. Ook vind ik drie ouwe dikke VVD leden niet bepaald nieuws. 2e plaats foto vind ik een stuk interessanter.
Er zitten helaas wat reflecties in het gesloten raam waardoor de foto is geschoten. Echter toch een nette foto die zonder flits geschoten is.
Superfoto? Lastig, maar hij trekt zeker mijn aandacht omdat de foto zoveel verschillende dingen bevat die allemaal samen een mooi geheel maken.
This footer is intentionally left blank
Waarom deze foto goed is? Deze foto laat jou in een oogwenk deze fossiele VVD leiders in hun ware aard zien, heel veel lading, helemaal in context geplaatst. Verder zijn dingen als reflecties, onscherp voor mij ook middelen/onderdelen om een foto goed te maken. De reflecties/onscherpte geeft wel context mee..
Ik denk Wijnands dat jij gewoon niet helemaal de doelgroep bent van deze wedstrijd..
http://www.zilverencamera.nl/publicaties/77 vond ik overigens veel sterker, maar goed, ik hou meer van documentair dan journalistiek.
|>
Verwijderd
Of het juist is weet ik niet, maar er zijn geruchten dat de foto van vorig jaar wel bewerkt was. En aan de grenslijn net boven de paarden te zien, lijkt het te kloppen. Mag dus wel, of het iets toevoegd is persoonlijk.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:14:
Het is de zilveren camera, niet de zilveren clonetool.
Deze foto is technisch niet perfect, maar straalt des te meer verhaal uit, verder eens met wat Simon zegt. Hoewel ik die serie van Martijn van de griendt niet erg bijzonder vind.
er is een verschil, waar helaas een hoop mensen gewoon totaal overheen gaan, met doordrukken/tegenhouden en de clonetool. De clonetool wijzigt elementen in het beeld, na de clonetool weet je al helemaal niet meer wat waar en niet waar is. Hier zijn de luchten aangezet, voor een journalistieke foto kan dat wel goed, het geeft de sfeer/dreiging van dat moment aan. Je ziet zelfs de halo's van het doordruk werk, waardoor je precies weet welke techniek gebruikt is..Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:24:
[...]
Of het juist is weet ik niet, maar er zijn geruchten dat de foto van vorig jaar wel bewerkt was. En aan de grenslijn net boven de paarden te zien, lijkt het te kloppen. Mag dus wel, of het iets toevoegd is persoonlijk.
Dat geenstijl het tendentieus en dom brengt is typisch GS..
|>
Een boom, dacht ik eigenlijkSimon schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:29:
reflectie van een lamp/lucht
[ Voor 82% gewijzigd door Oyster op 21-01-2008 10:35 ]

En dit, ook van meneer Beekman, vind ik een heel sterk portret:
[ Voor 3% gewijzigd door Wijnands op 21-01-2008 10:35 ]
/zeik-modus, maar point is: over elke nieuwsfoto valt wat te zeuren
Verwijderd
Over elke foto valt wel iets op te merken.ralpje schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:46:
Bij die eerste mis ik een hoofd van een agent. Bij die tweede stoort dat zwarte ding op de achtergrond me.
/zeik-modus, maar point is: over elke nieuwsfoto valt wat te zeuren
Ik vind 't portret van hauer wel mooi, maar journalistiek weinig boeiend.. Die man is niet erg relevant, en het 'rita' moment, en wat er op volgde was dat wel.
|>
domweg omdat dat niet het belangrijkste element is ...
neem bv de foto's van de beroemde fortograaf Robert Capa... veelal onscherp, bewogen, of 'foute uitsnede's' zoals die van de vallende spaanse soldaat tijdens de burgeroorlog of zijn foto's genomen tijdens de landing op Omaha Beach in Normandie:

zijn dat nu 'verkeerde nieuws-foto's' ?
Nee, integendeel, ze behoren absoluut tot de belangrijkste foto's van de 20e eeuw.
De eerste foto, die van de VVD-top die verbeten plaatsneemt in de auto vind ik een erg sterke nieuwsfoto door het stevig 'verhalende' element....
Het is een foto die een verhaal verteld, een beetje een treurig verhaal waarbij niemand tevreden is, ook een verhaal dat geen Happy End kent.. maar een verhaal waar de partijen op het einde op een zeer boze en harde manier uit elkaar gaan...
Ook een verhaal waarbij woorden eigenlijk nauwelijks nog passen, symbolisch weergegeven door de vertrokken mond van Vonhoff bij de voor hem gehouden microfoon.
[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 21-01-2008 11:01 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
imo kun je met dit soort dingen niet gelijk of ongelijk hebben.Of ik nou gelijk heb of niet, ik denk dat we er sowiso wat van kunnen leren door er over te discussieren.
de foto doet het voor mij niet. Technisch niet en qua inhoud ook niet.
Komt vooral omdat ik absoluut niet weet ik welke context ik het moet plaatsen. Ik zie nu pas dat het de VVD top is die zich kennelijk gaat beraden over mevr. Verdonk.
Of het de belangrijkste internationale gebeurtenis van 2007 is, vind ik ook sterk persoonlijk. Voor mij valt dat in ieder geval wel mee en daarmee neemt de lading die de foto zou moeten hebben ook erg af.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
|>
Vandaar dat er vaak in een krant nog een artikel bij staatYellowCube schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:24:
[...]
Komt vooral omdat ik absoluut niet weet ik welke context ik het moet plaatsen. Ik zie nu pas dat het de VVD top is die zich kennelijk gaat beraden over mevr. Verdonk.
Neemt overigens niet weg dat anderen (lees de jury) dit wel zo zien en zij deze foto gekozen hebben.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik vind het een goede foto, in die zin dat de spanning goed voelbaar is, maar een winnaar? (overigens, de auto zal wel flink naar rechts over hebben geheld
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
je weet niet wie de chauffeur wasAbbadon schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:15:
(overigens, de auto zal wel flink naar rechts over hebben geheld)
maar ik heb het idee dat een hoop mensen hier een journalistieke foto op de verkeerde criteria beoordelen.
en als je een discussie over de zilveren camera dit jaar wilt houden, kan je dat naar mijn idee beter doen over de nominatie van een defensiefotograaf...
Touchélateef schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:38:
[...]
en als je een discussie over de zilveren camera dit jaar wilt houden, kan je dat naar mijn idee beter doen over de nominatie van een defensiefotograaf...
Verwijderd