Toon posts:

[Virtual PC] Floppy drive leest niet

Pagina: 1
Acties:
  • 642 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet zeker of dit de goede plek is voor dit topic dus verplaats het maar als dat niet het geval is.

Op mijn stageplek wordt er gebruik gemaakt van een programma dat alleen maar op Windows 98 werkt. Het wordt met diskettes geinstalleerd.

Aangezien zo'n beetje alle pc's inmiddels omgezet zijn naar Windows XP, had ik als oplossing bedacht om Virtual PC te gebruiken, waarop Windows 98 draait, zodat er nog steeds gebruik kan worden gemaakt van deze software.

Goed, na wat zoeken en vogelen is het mij gelukt om Windows 98 draaiende te krijgen. Echter werkt mijn floppy drive ontzettend traag, het installatieprogramma wordt wel gestart maar loopt vast na een aantal minuten, omdat het lezen van A: mislukt is. Ook als ik probeer de bestanden vanaf de floppy naar de virtual PC te kopieren, krijg ik na 5-10 minuten een foutmelding dat het lezen mislukt is. Ik kan wel gewoon browsen door de files zonder enig probleem.

Ik heb de Virtual Additions al geinstalleerd, ik heb geprobeerd de software op een originele Windows 98 machine te installeren om het vervolgens naar de Virtual PC te kopieren, maar dit wilt ook niet werken. Ik weet dat de floppy's goed zijn, ze werken niet onder XP maar wel onder 98 (stand-alone machines).

Het gaat hier om de Ik-serie van HWV-software.

Mijn vraag is dus of iemand weet hoe ik de floppy drive goed kan laten werken.

Alvast bedankt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:42

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je op een werkstation waar Windows 98 nog wel draait, in DOS de bestanden overzetten naar een locatie op de harde schijf, zodat je dan wel alles kan overkopieeren? En daarna proberen de bestanden over te zetten op een XP machine en opstarten in compabiliteitsmodus. Of had je dat al getest?

Wauw, een sig!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Je kan ook Virtualbox gebruiken, dit is gratis. Je mag dit echter niet in bedrijfsomgevingen gebruiken (in hoe verre dit te controleren is: er bestaat inspectie). Je kan misschien wel VMWare Player downloaden. Deze mag je als het goed is wel gratis overal gebruiken. Er zijn gratis tooltjes om VMDK images te maken en vmx configuratiebestanden.
En niet vragen waar je die kan vinden want dat is prima met Google op te zoeken ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:39:
Kan je op een werkstation waar Windows 98 nog wel draait, in DOS de bestanden overzetten naar een locatie op de harde schijf, zodat je dan wel alles kan overkopieeren? En daarna proberen de bestanden over te zetten op een XP machine en opstarten in compabiliteitsmodus. Of had je dat al getest?
Ik heb inderdaad al geprobeerd in compabiliteitsmodus op te starten, dit zonder succes.
Sebazzz schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:40:
Je kan ook Virtualbox gebruiken, dit is gratis. Je mag dit echter niet in bedrijfsomgevingen gebruiken (in hoe verre dit te controleren is: er bestaat inspectie). Je kan misschien wel VMWare Player downloaden. Deze mag je als het goed is wel gratis overal gebruiken. Er zijn gratis tooltjes om VMDK images te maken en vmx configuratiebestanden.
En niet vragen waar je die kan vinden want dat is prima met Google op te zoeken ;)
Ja oké, maar wat is er mis met Virtual PC? Dit is zover ik weet ook gratis (heb nog nergens licentie dingen oid gezien), en het zou toch gewoon moeten werken? Dit gebruikte ik namelijk op school ook altijd.

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:36

Brantje

De post is daar >>

Kopieer eerst A:\ naar host pc en probeer dan eens naar VPC.
En anders een netwerkje maken tussen VPC en host pc. En dan een map delen met die bestanden er in.