[Vista] iets vraagt soms veel cpu,ram,hdd (geen proces)

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:28
Hallo,

Soms vraagt er iets veel cpu (100%), een aardige hoeveelheid ram en het lichtje van de harde schijf gaat ook niet uit die tijd.
Het valt me telkens op als ik een film ofzo aan het bekijken ben dat deze zeer schokkerig verloopt, komt vooral voor als ik al +1 uur aan het kijken ben, weet niet of dit anders nog gebeurt.

Ik heb al gezocht bij de processen wat het zou kunnen zijn, geen proces te vinden dat dan veel cpu gebruikt, lopende processen al eens gecontroleerd, niks verdachts gevonden.

Iemand een manier om die onderkruiper te vinden (want die stopt wel na een bepaalde tijd, voor een bepaalde tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heeft jou PC of laptop ook specificaties?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:58
ook al geprobeerd om op de knop processen van alle gebruikers weergeven te drukken?

dingen als searchindexer enzo halen bij mij de cpu nog wel eens omhoog naar 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan toch beter even kijken als het WEL een proces is, pak meuk: Process Explorer 11.04 er eens bij en scan de zaak eens :)

Vaak sta je versteld wat onderliggende processen / bestanden allemaal doen met je PC.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Veel harde schijf gebruik kan duiden op de indexatie van de search. Met SP1 zou dat beter kunnen zijn.

Maar je zal meer informatie moeten geven. Met de standaard taskscheduler kan je ook in/output/read operaties zien van je harde schijf. Welk proces is er zo bezig?

Outerspace :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Motrax op 21-01-2008 09:01 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:28
Dell inspiron 6400
Vista Home Premium (daar kan je het ook op steken ja :p)
Intel Centrino Duo T7200@2Ghz
2 Gb DDR Ram 667Mhz
160 Gb hdd

hebben jullie hier genoeg aan, anders treed ik verder in detail

[ Voor 16% gewijzigd door honda4life op 21-01-2008 09:09 ]

Pagina: 1