Ik merk op dat de meeste topics (zo goed als alle in feite) over Nederlandse internetproviders gaan. Wel in België kunnen we ook best ontevreden zijn over onze providers. Dat ze een schrik van een geld kosten moet ik geen woorden meer aan vuilmaken veronderstel ik. Hun prijzen verlagen zit er nog niet direct is, stabiliseren zou missch al een troost zijn. Voor alle duidelijkheid er wordt 43€ per maand aangerekend voor een standaardbreedbandverbinding. Ook het feit dat we vaak geconfronteerd worden met onze datalimieten is voor velen al een (onaangename) gewoonte geworden. Ook is het schandalig dat ze uitpakken met kun snelheid (standaard 10Ms/s of 20Mb/s) maar standaard laten ze het wel staan op 5Mb/s en is het aan de gebruiker om zijn snelheid te verhogen. Maar telenet overdrijft naar mijn mening wel met zijn gebrek aan support, diensten, extra's, functionaliteiten, themawebsites, incentives enz... Zo merk ik nu dat Belgacom ADSL voor het autosalon van brussel een eigen website met verslaggeving geeft, als video's. En bvb een voetbalsite waar je alle beelden kunt herbekijken 'online11", terwijl telenet zijn klanten niets aanbiedt, en het enige wat ze doet is ze uitzuigen. Verspreid het woord hoe zwaar telenet zuigt.
Verschrikkelijk, tranen in mijn ogen.
Je zou natuurlijk ook geen diensten bij hen kunnen afnemen, maar dat zal wel te makkelijk zijn..
Je zou natuurlijk ook geen diensten bij hen kunnen afnemen, maar dat zal wel te makkelijk zijn..
Dat is inderdaad te gemakkelijk aangezien Telenet een monopolie heeft op de kabelmarkt in vrijwel heel Vlaanderen. Waar ik woon zijn de alternatieven Belgacom of Scarlet. Belgacom valt voor mij in hetzelfde schuitje als Telenet qua support, prijs en datalimieten. Scarlet biedt dan weer slechte geluidskwaliteit voor VOIP en onstabiele modems.Simkin schreef op maandag 21 januari 2008 @ 07:18:
Verschrikkelijk, tranen in mijn ogen.
Verder kan je in veel gemeentes maar één provider kiezen voor kabelTV. Je gemeente kiest een provider en alle inwoners hebben deze maar te accepteren. En waar ik woon is dat.... Telenet TV. Een aantal zenders zijn in de loop van de jaren weggenomen en nu kan je ze alleen nog maar digitaal bekijken mits je een decoder aanschaft die technisch inferieur is. Het ding verbruikt 8,7W in standby (!) en 8,3W als hij aan staat (logisch?).
En je kan geen andere decoder krijgen want Telenet heeft haar systeem gesloten gemaakt zodat alleen haar eigen decoders werken. Aangezien de helft van de tijd de digitale diensten nog niet eens serieus werken, heb ik veel zin om het ding terug buiten te gooien.
Het is triest gesteld met de Belgische kabelmarkt hoor. Allicht heeft niet iedereen dezelfde ervaringen met Telenet maar de mijne zijn, zeker de laatste maanden, niet echt positief. De helpdeskmedewerkers schijnen ook nooit iets goed te kunnen doen. "Ja meneer, we zullen u een brief sturen." 2 weken later: "oh, maar er is helemaal geen brief verstuurd. Maar ik zal er nu één versturen." 2 weken later: nog altijd geen brief
[ Voor 12% gewijzigd door Admiral Freebee op 21-01-2008 07:26 ]
Verwijderd
Hebben onze zuideburen dan nooit van collectief actie voeren gehoord ofzo
Het is natuurlijk logisch dat jullie daar gefrustreerd zijn maar ik denk dat uithalen op een Nederlands forum weinig zin heeft. Hebben jullie geen telecom waakhond ? Schrijf de desbetreffende minister eens aan, of de EU in Brussel
In Nederland was het ook niet altijd koek en ei maar veel gebruikers klaagte gezamenlijk tegen de maatschappijen waardoor service, snelheid, lage kosten werden bewerkstelligd
Dus de moeite die je hier nam om te ventileren had je ook in een brief kunnen stoppen naar de instantie's in Belgie. En anders kom je lekker in Nederland wonen want echt, het is in het totaal geizen een paradijs hier, NOT
Overal valt wel wat over te klagen, zoalng het totaalplaatje maar goed is, de wereld draait niet om internet, niet bij mij iig.
In Nederland was het ook niet altijd koek en ei maar veel gebruikers klaagte gezamenlijk tegen de maatschappijen waardoor service, snelheid, lage kosten werden bewerkstelligd
Overal valt wel wat over te klagen, zoalng het totaalplaatje maar goed is, de wereld draait niet om internet, niet bij mij iig.
Mijn e-mail naar de ombudsdienst is al onderweg hoor 
En natuurlijk zijn er veel belangrijkere dingen in het leven dan internet of telefonie maar dat wil niet zeggen dat mensen zich er niet in kunnen opwinden. Als een bedrijf haar klanten op deze manier behandelt...
En dan gaat Telenet nog een groot bedrag lenen, omdat ze het kunnen, om daar een groot stuk van te gebruiken om haar aandeelhouders een groot dividend uit te keren. Dan voel je je ook genaaid als je elke maand weer je abonnementsgeld moet betalen.
En natuurlijk zijn er veel belangrijkere dingen in het leven dan internet of telefonie maar dat wil niet zeggen dat mensen zich er niet in kunnen opwinden. Als een bedrijf haar klanten op deze manier behandelt...
En dan gaat Telenet nog een groot bedrag lenen, omdat ze het kunnen, om daar een groot stuk van te gebruiken om haar aandeelhouders een groot dividend uit te keren. Dan voel je je ook genaaid als je elke maand weer je abonnementsgeld moet betalen.
Verwijderd
Als belgen nou eens de maand van het niet betalen in plaats van de dag van de download hadden... moet je eens zien hoe snel nageboortes als telenet hun prijzen omlaag gooien en de datalimieten wegdoen. moet ook wel, anders raken ze failliet omdat ze geen cent inkomsten meer hebben. 
gevalletje upc dat, zelfs datalimieten hebben ze niet meer dankzij de eindeloze stroom aan gezeik en gezeur. ik kan me niet eens voorstellen hoe groot de shitstorm zal zijn als een nederlandse adslprovider als telfort opeens gaat traffic shapen, of strenge datalimieten gaat hanteren. ze hoeven het niet eens te proberen en dat weten ze zelf ook dondersgoed want dan hebben ze echt een enorm probleem.
gevalletje upc dat, zelfs datalimieten hebben ze niet meer dankzij de eindeloze stroom aan gezeik en gezeur. ik kan me niet eens voorstellen hoe groot de shitstorm zal zijn als een nederlandse adslprovider als telfort opeens gaat traffic shapen, of strenge datalimieten gaat hanteren. ze hoeven het niet eens te proberen en dat weten ze zelf ook dondersgoed want dan hebben ze echt een enorm probleem.
Pagina: 1