Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Neem eens een kijkje in [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 78
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
wil je SLI, of wil je 4 monitor uitgangen ?
ik weet niet of SLI wel mogelijk is met 2 verschillende videokaarten,
ik heb zelf een 7950GT en een 7300GS.
de eerste vga kaart zit mijn hoofdmonitor op, en op die andere kaart zit 2 keer een zij monitor op.
als ik game enzo gaat alles over de hoofdmonitor en die draait dan ook op 16X
die andere kaart draait geloof ik maar op 4x
er zitten toch standaard 2 x vga/dvi out op je vga kaartje ?
anders kan je er volgensmij gewoon eentje naast prikken, zolang je SLI niet aanzet, pakt ie het eerste slot snel, en het 2de slot langzaam ( bij mij iig wel )
[ Voor 21% gewijzigd door _trickster_ op 21-01-2008 01:36 . Reden: te laat ]
De Asus HD3870 heeft twee DVI-uitgangen, dus daar kun je al een tweede monitor op aansluiten.azerty1234 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 01:34:
wil geen crossfire noch SLI wil gewoon een 2e videokaart voor mn 2e monitor.
Daar heb je geen tweede videokaart voor nodig.
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Maar mijn 2e monitor draait op een andere reso. Het is de bedoeling dat ik zelfs tijdens het gamen die monitor aanstaat. Gebruik ik dus mijn 2 DVI dan gaan de prestaties achteruit. Oohja nog iets check mijn post waar nog niemand antwoord op heeft gegeven:r00n schreef op maandag 21 januari 2008 @ 01:37:
[...]
De Asus HD3870 heeft twee DVI-uitgangen, dus daar kun je al een tweede monitor op aansluiten.
Daar heb je geen tweede videokaart voor nodig.
ofwel nog een reden waarom ik een 2 videokaart wil.Ik heb wel een paar problemen die ik ook heb met mn x1250 onboard geval.
Ik heb 2 monitoren aan mn HD3870 hangen. Waarvan de hoofdmonitor (DVI) op 2 pc's hangt. Ik schakel via HDMI. Wat gebeurd er nu: Als ik schakel of anders gezegt ik haal de hoofdmonitor uit mijn videokaart dan komt mijn VGA monitor in CCC als promair te staan en mn DVI als secundair gekloned. Zeer vaag. Heb utramon staan op secondary disabled als ik ga gamen. Waar resulteerd dit in: Mijn analoge 2e monitor krijgt signaal zonder beeld. Staat dus gewoon aan. En elke keer als ik schakel hoor je dat plopje van windows van nieuwe hardware gevonden. Waardoor mn geluid even wegvalt. Zeer irritant. Want het duurt dan ook weer langer als ik terugschakel voordat ik beeld heb. Want CCC moet hem weer toevoegen. Kan ik de monitoren niet gewoon locken ofzo.
Ooja 2 monitor draait op 800x600. Klonen gaat dus niet als oplossing voor locken.
Waarom denk je daar een tweede videokaart voor nodig te hebben?
Je kunt immers prima 2 monitoren op 1 HD3870 aansluiten.
Pas zodra je 3 monitoren aan wilt sluiten heb je een extra videokaart nodig omdat de HD3870 maximaal 2 monitoren aan zich kan hebben.
En wat betreft het omzetten in tweemaal 8x lanes modus. Aan 8 lanes heb je nog meer dan zat, daarop "terugvallen" vanaf 16 lanes ga je niet zichtbaar terugzien in je prestaties. Zodra je op 4 lanes terugvalt zie je het volgens mij pas terug in becnhmarks.
Voor zover ik kan zien lijkt dit een simpel probleem te zijn wat jij mogelijk opblaast door niet te beseffen wat je huidige kaart kan. Of is er een speciale reden dat er volgens jou een tweede kaart nodig is?
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Probleem wat ik ondervind met ATI kaarten is zeer vaag en vind ik lastig uit te leggen.
Zou best kunnen dat ik mijn kaart onderschat. Kom van een 6800GT af na die meer als een jaar te hebben gehad. Ik sta er denk ik niet bij stil hoeveel power de HD3870 heeft.
[ Voor 51% gewijzigd door Twazerty op 21-01-2008 01:50 ]
Ik denk dat je met 2 videokaarten juist meer problemen kunt veroorzaken omdat je dan misschien driver conflicten kunt krijgen.
Ok maar dan kan ik niet meer schakelen tussen mijn 2 pc's want dan vliegt mijn config in CCC door elkaar.Krizzie schreef op maandag 21 januari 2008 @ 01:54:
Ik draai hier op een HD 2900XT met 2 schermen welke op 1280 1024 (secon) en 1920 1200 (prim) draaien (beide DVI) en ik heb geen enkel probleem met gamen op de ene en desktop (msn, winamp etc.) op de andere. Met Ultramon een 2e startbalk gemaakt zodat alle programma's op het tweede scherm daar hun startbalk ruimte in kunnen nemen. In prestaties lever ik trouwens amper tot niks in volgens mij in. Niet merkbaar iig, spellen als Unreal 3 lopen met alle details max gewoon soepel op 1920 1200.
Ik denk dat je met 2 videokaarten juist meer problemen kunt veroorzaken omdat je dan misschien driver conflicten kunt krijgen.
Oja wel handig om te vermelden: Op de 2e monitor draait een wmp visualisatie.
[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 21-01-2008 02:15 ]
De chipset heeft maar 16 fysieke lanes voor deze twee sloten waardoor ze in praktijk op 8x gaan draaien als SLI gebruikt wordt. Niet dat je daar enig prestatieverlies door krijgt.Tha Ra schreef op maandag 21 januari 2008 @ 07:00:
De TS heeft wel degeleijk gelijk dat NVidia kaarten soms framdrops geven als je meerdere applicaties op meerdere monitord draait. Op internet staat dat het moederbord 2 16x sloten heeft dus wat is het probleem, deze blijven toch gewoon op 16x draaien?
Waarom niet gewoon "hard" instellen ipv automatisch laten detecteren? En dan naar wens en believen de monitor met de powerknop bedienenazerty1234 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 01:57:
[...]
Ok maar dan kan ik niet meer schakelen tussen mijn 2 pc's want dan vliegt mijn config in CCC door elkaar.
* dion_b blijft overtuigd dat alles wat op "plug'n'play" lijkt alleen maar meer onvoorspelbaarheid, ellende en dus werk oplevert dan goede ouderwetse handmatige instellingen...
Oslik blyat! Oslik!
Hij heeft een HD3870. Die kan niet in SLI maar dan moet hij crossfire nemen. En hij heeft een SLI moederbord. Dus SLI en CF gaan niet door.GENETX schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:14:
Even copmpleet ontopick. Ja dat kan. Als je creatief bent kun je het eind van een x1 slot er af zagen zodat je kaart er in past en dat zou moeten werken. Kan het bericht van t.net helaas niet meer vinden maar ik herinner me een persoon die in het begin van het PCIe tijdperk dit had geflikt en zo 2x GeForce 6800 in SLI kon draaien zonder 2e 16x slot
En volgens mij wil hij geen CF of SLI hij wil gewoon een kaartje erbij hebben voor een 2e monitor.
idd gewoon 2e monitor op een 2e kaart.Scoop_Scoop schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:08:
[...]
Hij heeft een HD3870. Die kan niet in SLI maar dan moet hij crossfire nemen. En hij heeft een SLI moederbord. Dus SLI en CF gaan niet door.
En volgens mij wil hij geen CF of SLI hij wil gewoon een kaartje erbij hebben voor een 2e monitor.
Heb nu 2 opties:
2e kaart of 2e uitgang gebruiken maar dan moet wel het onderstaande gebeuren:
Wat dion_b zegt: Hard instellen.
Probleem: Hoe moet dat. Krijg het niet voor elkaar.
Heb net een PCI-e X1 raid controllertje gekocht dus moet de kaart in het 2e pci-e slot. Ik zal straks eens kijken of ik het aantal lanes kan veranderen in de BIOS.
Wat eigenlijk de hoofdvraag was is of je dus in principe 3 videokaarten werkend kunt krijgen. 2 in pci-e x16 en 1 in pci-e x1.