Maasluip schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:29:
Wat mij betreft komt er gewoon een automatische post-checker. Slechts een zin in een post? Niet posten. Geen interpunctie in een post? Niet posten. Pech voor de mensen die niet kunnen schrijven, maar die zijn misschien toch meer op een MSN forum op hun plaats.
Dit vind ik het andere uiterste... volgens mij is het niet juist als de ene poster opeens gaat bepalen of andere mensen wel of niet op hun plaats zijn op het forum.
en zeker niet als het oordeel geveld wordt op basis van 'of iemand zich ergert aan de spellingskwaliteiten van een ander'.
Op een plaats waar sociale interactie plaatsvind loop je altijd het risico je aan mensen te ergeren, of zijn er mensen die door hun presentatie meer of minder in de smaak van anderen vallen...
Waar het meeste contact gebeurt via geschreven reacties, is dan de spellings-kwaliteit een belangrijk element... mensen die het hier moeilijk, zullen het ook lastig hebben, maar moeten dan zelf er iets aan doen, niet door het als 'excuus' aan te wenden, maar door die extra moeite te doen.
Net zoals mensen die stotteren en die veelal via gesproken woord met anderen communiceren ook wel degelijk meer moeite moeten doen hun stotteren te controleren en niet kunnen verwachten dat als ze maar een T-shirt met groot geschreven erop 'ik st-st-st-stott-tt-tt-tter', dat dat hun communicatie-probleem minder zou maken..
Maar aan de andere kant, bepaalde mensen die al te miereneukerig of muggezifterig doen over spelling (ja, ik heb daar tweemaal een tussen-n weggelaten), kunnen soms nét zo irritant zijn door hun betweterigheid; als ze doorzeiken over kleinere spelfoutjes die mestal een post niet specifiek minder leesbaar maken..
Het is soms ook fijn te bedenken dat het helemaal niet zo erg is kleine spelfoutjes te maken, zolang je boodschap maar iig goed leesbaar is en een post niet overkomt alsof die uit pure luiheid slordig is opgezet.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen