Toon posts:

Hotmail blokt mijn IP

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag kan ik ineens geen mails meer sturen naar Hotmail adressen. Geen idee waarom, maar ik sta op een zwarte lijst blijkbaar want ik krijg bericht dat mijn IP adres is geblokkeerd omdat er over mail vanaf mijn IP adres is geklaagd. Dat slaat helemaal nergens op, maar ja, probeer daar maar eens iemand van te overtuigen bij MSN. Hoe pak ik dit aan? Ik heb geprobeerd info te vinden op de site van MSN, maar daar kan ik niks vinden. Het lijkt alsof iemand je dus zomaar kan laten blokkeren door wat te klagen of zo?

(Nee, ik heb geen spyware of wat ook die buiten mijn medeweten mail verstuurt. Ik heb mijn systeem netjes onder controle.)
:'(

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Neem contact op met je provider en leg het balletje bij hun. Of stuur de mail via de SMTP van de provider.

Heb je verder een mailserver of iets draaien ? Hotmail blokt naar mij weten niet zomaar standaard single public ip adressen tenzij ze je gespammed heb

[ Voor 42% gewijzigd door raymonvdm op 21-01-2008 00:05 ]

Verwijderd

(Nee, ik heb geen spyware of wat ook die buiten mijn medeweten mail verstuurt. Ik heb mijn systeem netjes onder controle.)
En dat baseer je op? Een superbeveiligd draadloos netwerk, een scan met allerlei verschillende programma's, etc?

Ik neem aan dat je niet zomaar geblocked wordt, grote kans dat je toch wat op de pc's hebt draaien...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Weet je zeker dat het je eigen emailadres is, of gaat het om de SMTP server van de provider? Heb je zelf een mailserver?

Je kunt eens op de verschillende blacklist lijsten kijken of je IP-adres daar staat (http://member.dnsstuff.com/pages/tools.php). Als het om de SMTP-server van je provider gaat, daar klagen. Soms komen die servers op blacklists omdat er mensen zonder beveiliging spam via die server zijn gaan zenden.

Oftewel: geef wat meer informatie over provider, welk IP-adres, exact welke foutmelding je krijgt, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 21-01-2008 00:44 . Reden: link verbeterd ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

heb jij toevallig mail.zonnet.nl als SMTP? Die merkte ik vandaag tenminste :)

@gambieter: die doet het niet, is van een of andere kanker-organisatie

[ Voor 32% gewijzigd door MBV op 21-01-2008 00:33 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MBV schreef op maandag 21 januari 2008 @ 00:32:
@gambieter: die doet het niet, is van een of andere kanker-organisatie
Dat geheugen van me ook... Het was http://member.dnsstuff.com/pages/tools.php, daar kun je je o.a. testen of een ip-adres/smtp server op een blacklist staat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:11
Zijn er nog meer mensen met deze problemen?

https://wren.co/join/Devian

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

Welke provider heb je? als je zonnet hebt, kan je overschakelen op de smtp van versatel.

Verwijderd

Topicstarter
Thank luitjes, het is waarschijnlijk inderdaad de mailserver van tele2 (ex-versatel en ex-zonnet) die het probleem geeft. Op hun forum staan ok wat anderen met hetzelfde probleem. Ik dacht eerst aan mijn eigen ip adres, maar het moet die van hun zijn. Ligt meer voor de hand.
En ja (of nee zo je wilt), Denniswerf, er draait geen spyware op mijn systeem.

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-12 18:19
smtp.versatel.nl werkte gisteren ook niet maar vandaag kon ik gewoon mail versturen.

ik kreeg dit gisteren ->

###############################

Hi. This is the qmail-send program at smtp6.versatel.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
---------------------------------------------------------------------
Het volgende bericht dat u stuurde aan deze gebruiker is niet aangekomen.

De meest voorkomende redenen zijn:
- het verkeerd intypen van het e-mailadres of het e-mailadres bestaat niet.
- de mailbox van de ontvangende gebruiker is vol waardoor er geen e-mail meer wordt geaccepteerd.
- het e-mailbericht stond in de wachtrij en kon in de afgelopen 2 dagen niet worden afgeleverd.

--------------------------------------------------------------------
The following email that you sent to this user has not been received.

The most occuring reasons are:
- wrongly typed e-mailaddress or the e-mailaddress doesn't exist.
- the e-mailbox of the receiving user is full and therefore the e-mail won't be accepted.
- the e-mailmessage was in queue and couldn't be delivered in the past 2 days.

---------------------------------------------------------------------

<xxxxxxxx@hotmail.com>:
Connected to 65.54.244.232 but sender was rejected.
Remote host said: 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list: http://postmaster.live.com

MAAR

ik check net de source van de failure email en zie dit staan ->>

Return-Path: <>
Delivered-To: emailadres@versatel.nl
Received: (qmail 15999 invoked by uid 0); 20 Jan 2008
Received: from unknown ([10.170.1.117])
(envelope-sender <>)
by qmail10.zonnet.nl (qmail-ldap-1.03) with QMQP
for <>; 20 Jan 2008 xx:xx:xx
Delivered-To: CLUSTERHOST smtp6.versatel.nl simsalabim@versatel.nl
Received: (qmail 25392 invoked for bounce); 20 Jan 2008
Date: 20 Jan 2008
From: MAILER-DAEMON@smtp6.versatel.nl
To: simsalabim@versatel.nl
Subject: failure notice
X-MSK: 2BIG <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Te grote email??

check ook eens of je dit hebt?

[ Voor 15% gewijzigd door freedzed6 op 21-01-2008 21:16 ]

Pagina: 1