Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stroom omvormer

Pagina: 1
Acties:
  • 757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lieden,

Ten eerste mijn verontschuldigingen als ik dit topic in het verkeerde subforum heb geplaatst, maar deze kwam voor mijn gevoel het dichtste in de buurt. Verder kon ik ook geen ander topic vinden wat mijn vraag doet beantwoorden..

Dan nu mijn probleem. Ik heb het afgelopen half jaar in de Verenigde Staten gezeten. In die tijd natuurlijk een hoop spullen gekocht, waaronder ook electronische producten. Zo heb ik een externe harde schijf, ipod en een gsm allemaal daar gekocht. Deze producten kwamen natuurlijk allemaal met een amerikaanse stekker. Nu ben ik weer terug in Nederland, en wil ik deze dingen natuurlijk graag blijven gebruiken. Dus ik van de week alle electro-zaken af, om te vragen voor een omvormer naar Nederlandse stroom. Dat bleek nog niet zo gemakkelijk als dat ik dacht. Geen enkele zaak bleek iets dergelijks te verkopen. Net voordat ik de moed defenitief wilde opgeven, bleek er dan toch een winkel te zijn die me iets kon verkopen. Het zag er goed uit, de stekker had een amerikaanse ingang, en een nederlandse uitgang. Ik blij, 2 exemplaren gekocht, thuis gekomen, gelijk uitgeprobeerd, maar helaas, het bleek niet te werken. M'n telefoon kreeg net genoeg stroom om een piep te geven, m'n externe harde schijf gaf geen kick. Dingen natuurlijk teruggebracht, geld teruggekregen, maar de verkoper had geen idee wat het probleem was en had ook geen alternatief.

Nu is mijn vraag, kan iemand mij op weg helpen naar welke omvormer ik precies zoek?

Verwijderd

Je moet op zoek naar een (scheidings)trafo van 230V in en 110/115V uit. Voor dingen als ipod, gsm en hdd hoeft het vermogen ook niet zo heel hoog te zijn. Maar wat (merk/type) had je precies gekocht en werkte niet?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Voor je iPod koop je een nieuwe plug:
Afbeeldingslocatie: http://blog.wired.com/photos/uncategorized/ipodcharger_1.jpg
Dat rechter plugje kan je er gewoon aftrekken en er een NL plug opzetten

Voor je GSM een nieuwe adapter bij de Media Markt

en voor je HDD een verleng kabel:
Afbeeldingslocatie: http://gadgets.in/images/listings/product/large/computer/notebook/batteries_adapter/toshiba/Toshiba_Laptop_Replacement_Power_Adapter_19_Volts_6.3_amp.jpg
Daar moet dus een NL plug in.

Anders zijn er zat webshops die echt wel 230>110v verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Megamind op 20-01-2008 23:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:25:
Je moet op zoek naar een (scheidings)trafo van 230V in en 110/115V uit. Voor dingen als ipod, gsm en hdd hoeft het vermogen ook niet zo heel hoog te zijn. Maar wat (merk/type) had je precies gekocht en werkte niet?
Vergeef me, ik ben het merk en type vergeten op te schrijven..dus daar kan ik eigenlijk weinig meer over zeggen dan dat ik in m'n openingspost al heb gedaan.

Volgens mij had ik zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.omvormer.net/media/omvormer_45w.jpg

Het zag er ongeveer zo uit, en dit werkte dus om wat voor rare reden dus niet.

Het probleem met m'n ipod had ik trouwens al opgelost, deze kan ik gewoon via m'n pc opladen en hoef ik dus niet apart nog een omvormer voor te hebben.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:14
Ik heb zelf ongeveer een maand terug via ebay een 100W Step Down Converter Transformer 220 to 110 gekocht.
Deze werkt op zich perfect, maar de afwerking laat veel te wensen over. De stekker zit er vrij los in, en aan de europese kant zitten de pinnetjes rechtstreeks op het apparaat, ipv met een stukje plastiek waardoor het in de meeste stopcontacten niet past.
Je ziet verder bij wat zoeken op ebay wel veel verschillende types voor niet al te veel geld dus als je wat rondkijkt vind je misschien wel een betere.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Ga eens bij conrad.nl of .de kijken.
Daar hebben ze deze dingen ook.

Edit typo

[ Voor 10% gewijzigd door Antwan46 op 21-01-2008 01:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie: De reden dat die wat ik gekocht had niet werkte was omdat deze maar een vermogen had van 45 watt, en de omvormer wat ik zoek moet een vermogen hebben van 100 watt?

Heeft iemand een directe link naar iets dergelijks op conrad? Ik bedoel, ik ben niet te beroerd zelf te zoeken natuurlijk, en mischien ligt het aan mijn zoektermen, maar ik krijg 5000 producten terug als ik zoek, en de eerste 10 pagina's zijn allemaal dingen die ik niet bedoel..

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Je bent misschien goedkoper en makkelijker klaar met nieuwe adapters voor je spullen inplaats van een omvormer, zoals Megamind ook al aangeeft

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als degende die je hebt 45W is dan moet dat meer dan genoeg zijn om een harde schijf aan te slingeren denk ik zo. Lijkt me niet dat het daar aan ligt. Zal wel kapot geweest zijn. Maar ik ben met ^, nieuwe adapters is waarschijnlijk goedkoper, energiezuiniger en wat practischer want dan zit je niet gebonden aan die omvormer.

[ Voor 36% gewijzigd door lemming_nl op 21-01-2008 13:21 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

sowiso, kijk even op al je apparaten die op 110v gaan welke er 100-240v zijn? dan heb je alleen maar een andere stekker/snoer nodig (zoals de opzetstukjes voor je ipod lader, zijn er ook andere kabels voor die hdd voeding) ;) en voor de telefoonvoeding kan je ook een verlengsnoertje nederland-->usa maken, of eentje van marktplaats halen...
overigens 99.98% kans dat alle 3 de apparaten die je noemt 100-240v zijn ;)

[ Voor 30% gewijzigd door AlexanderB op 21-01-2008 16:38 ]

Pagina: 1