Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 domeinnamen 1 website

Pagina: 1
Acties:

• basvd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-10 20:59
Ik heb op het forum al het één en ander gelezen over dit onderwerp. Echter heb ik het juiste antwoord op dit forum nog niet gevonden.

Voor een klant heb ik 2 domeinnamen www.merknaamproduct.nl en www.product.nu.

Voor het SEO-idee is het natuurlijk beter om www.product.nu te gebruiken als primair domeinnaam, om zo hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Echter wil mijn klant natuurlijk ook gevonden worden met www.merknaamproduct.nl.

Wat is wijsheid? Komt www.merknaamproduct.nl nog voor in Google als ik een 301 redirect wegzet naar www.product.nu? Is de PR hetzelfde, of krijgt www.merknaamproduct.nl nu een lagere PR?

'Niets' doen en alle 2 de domeinnamen te laten indexeren lijkt mij niet het juiste idee, want Google ziet dit natuurlijk als 'duplicated content'...

Alvast bedankt!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Ik zou logischerwijs toch gaan voor www.merknaamproduct.nl en een redirect van www.product.nu naar de eerste. Als je een tv koopt surf je toch ook niet naar www.ambilight.nu, maar naar www.philips.nl (b.w.v.s.)?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Een 301 domain wordt niet geindexeerd, en eventuele incoming links naar dat domain tellen als pagerank naar de target. Wat ik zelf zou doen als SEO zo belangrijk is is om de producthomepage op de fabrikant z'n homepage te houden (zoals h004 hierboven al zegt, dus www.fabrikant.tld/product) en vervolgens op www.merknaamproduct.nl en www.product.nu een identieke productspecifiek promo te draaien welke doorlinkt naar de fabrikantsite. Zo profiteer je zowel van productspecifieke indexering op de domains (waarvan de zwaarste idd als primary zal gaan functioneren automatisch door anti-duplication) en krijgt de main site van de fabrikant langdurige quality pagerank op het product.

Professionele website nodig?

• basvd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-10 20:59
Thnx voor jullie reply.

Echter is het bedrijf dusdanig klein dat het mij overbodig lijkt om van allerlei promo's etc. te draaien en door te linken naar de 'fabrikant'

Misschien dat het wat duidelijker is als ik de domeinnamen in kwestie even noem. Het gaat over endoscopen. De merknaam is novascope, dus mijn klant wil gevonden worden in Google onder novascope (momenteel eerste plaats, omdat het een vrij unieke 'naam' is).

Echter hebben we ook endoscoop.nu, dit domein is natuurlijk leuk voor SEO, vanwege de mensen die zoeken op het desbetreffende product in kwestie(een endoscoop).

Mij lijkt het dus beter om endoscoop.nu als primair domein te laten fungeren om zodoende hoger te komen in de zoekresultaten. Daarbij hoop ik dat Google novascope.nl nog blijft vinden onder de zoekterm 'novascope'. Of denken jullie hier anders over?

Het uiteindelijke doel is natuurlijk om onder de term 'endoscoop' bovenaan te komen in de zoekresultaten van Google, maar toch ook vindbaar te zijn met 'novascope'