[Vista] Onzichtbare map Documents and settings?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.868 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• screenspider
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10-2024
Vista (home premium) is geinstalleerd en werkt goed. Nu zocht ik een bepaalde map en kwam daardoor op een merkwaardige ontdekking.
Via een programma waarmee ik verborgen bestanden kan zien ontdekte ik naast de gebruikelijke map voor de Gebruikers c.q. Users dat er nog een map aanwezig was die - net als bij XP - Documents and Settings heet, met daarin ook de gebruikelijke onderverdeling van All Users, Default, Default User, Public en de eigen naam.
Nog vreemder was het bij het zoeken in deze map dat onder de submap "Application Data" (waarin allerlei mappen staan) er weer een map "Application Data" staat met weer alle submappen en nog een keer die "Application Data" etc. tot in ieder geval wel 13 keer toe. daarna weigert het programma dat pad nog langer aan te geven.
wat is hier gebeurd? Iets verkeerd geinstalleerd?
Nog verder zoekend zie ik dat onder All Users ditzelfde ook voorkomt. Dit lijkt me toch niet normaal. Of wel?
Behalve dat komt in die submappen bijv. ook de map documents zowel als documenten voor. En Menu Start zowel als Start Menu, Favorieten zowel als Favorites. Wat is dit voor rommeltje?
Bedankt vast voor het meedenken,
screenspider

Mart

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56

mrsar

waar een sar is,is een wodka

de doc& setting is een mapping naar de users etc,dit vanwege oude programma's die het hard gecodeerd gebruiken :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• screenspider
OK, maar dan toch niet zo'n 15x genest?

Mart

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
Het is niet fysiek genest, op de een of andere manier heeft de child folder een pointer naar zijn parent. De child folder 'document and settings' is dus niet een fysieke folder onder de hoofdfolder met dezelfde naam. Je zou trouwens oneindig vaak kunnen doorgaan met uitklappen, ware het niet dat je bij de 16e keer je totale pad boven de 255 karakters zou uitkomen en dat mag niet.

Het is trouwens heel makkelijk om een vergelijkbare situatie te creeeren. Maak op c:\ de folder "aap" aan, en ga naar 'mijn computer'|<rechtermuisknop>'manage'|'computer management'|'disk management'|'<rechtermuisknop op de c-drive>change drive letters and paths'|'add', en vul in het volgend scherm c:\aap in. Daarna kun je die folder 'oneindig' lang blijven uitklappen. Dus kijk eens of bij jou niet toevallig naar die folder gewezen wordt bij 'change drive letters and paths'?

[ Voor 45% gewijzigd door sewer op 21-01-2008 07:47 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
Zit nu op mijn werk achter een vista machine, en ik zie dat ik het ook heb. De folder C:\Users\<naam>\AppData\Local\Application Data wijst naar zijn parent (in "documents and settings" heb je dat ook, omdat die weer naar die "c:\users" folder wijst).

Het is dus normaal gedrag. Je moet trouwens wel wat doen om het als gebruiker zichtbaar te krijgen, je moet niet alleen de "protected operating system files" tonen, maar ook nog eens de ownership overnemen van die folders en jezelf expliciet rechten geven.

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 21-01-2008 07:58 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

screenspider schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:28:
Via een programma waarmee ik verborgen bestanden kan zien ontdekte ik naast de gebruikelijke map voor de Gebruikers c.q. Users dat er nog een map aanwezig was die - net als bij XP - Documents and Settings heet, met daarin ook de gebruikelijke onderverdeling van All Users, Default, Default User, Public en de eigen naam.
Nog vreemder was het bij het zoeken in deze map dat onder de submap "Application Data" (waarin allerlei mappen staan) er weer een map "Application Data" staat met weer alle submappen en nog een keer die "Application Data" etc. tot in ieder geval wel 13 keer toe. daarna weigert het programma dat pad nog langer aan te geven.
wat is hier gebeurd? Iets verkeerd geinstalleerd?
Het programma kan niet omgaan met het type softlink dat Vista gebruikt.

dumpsec kan dat bijvoorbeeld ook niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• screenspider
sewer schreef op maandag 21 januari 2008 @ 07:45:
Zit nu op mijn werk achter een vista machine, en ik zie dat ik het ook heb. De folder C:\Users\<naam>\AppData\Local\Application Data wijst naar zijn parent (in "documents and settings" heb je dat ook, omdat die weer naar die "c:\users" folder wijst).

Het is dus normaal gedrag. Je moet trouwens wel wat doen om het als gebruiker zichtbaar te krijgen, je moet niet alleen de "protected operating system files" tonen, maar ook nog eens de ownership overnemen van die folders en jezelf expliciet rechten geven.
Dank voor de reacties. Dus kennelijk niets vreemds. Ik begrijp nu dat die hele opzet van users en Doc&&set eigenlijk maar een rommelig geheel is.
Overigens ik kwam er achter doordat ik zocht naar een bepaald bestand en volgens dat zoekprogramma kwam dat tig keer voor op C:. Maar kennelijk is het er dan niet tig keer fysiek aanwezig.
Bedankt voor de hulp in ieder geval.
groeten, screenspider

Mart

Pagina: 1