Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Zoals bekend is komt er (voorlopig) geen 64-bits versie van CS3. Zie bijv. nieuws: Voorlopig nog geen 64-bit versie van Photoshop

Nu moet ik een PC samenstellen die gebruikt wordt voor het renderen van videoclips met o.a. AfterEffects. Hier en daar (ik ben al even aan het lezen geweest) zie ik dat het in principe geen probleem is om bijvoorbeeld Vista Business 64-bits te draaien en (toch) 32-bits software te gebruiken.

Nu wil ik dit zeker weten alvorens er Windows Vista 64-bits op te zetten.

System requirements AfterEffects
http://www.adobe.com/products/aftereffects/systemreqs/

Met name hier vraag ik me af wat het betekent:
Microsoft® Windows® XP with Service Pack 2 or Windows Vista™ Home Premium, Business, Ultimate, or Enterprise (certified for 32-bit editions)

Dus: het draait wel op 64-bits Vista, maar het is alleen gecertificeerd voor de 32-bits versies?

Kan iemand bevestigen of CS3 en dan met name After Effects probleemloos draait op 64-bits Vista?

Het is namelijk zo dat we nu een Q6600 hebben en 4 GB RAM, maar onder XP hier maar 3,25 van kunnen gebruiken. Verder lijkt het erop dat m.n. bij het installeren van drivers er problemen zijn. (De Asus videokaart (EN8600GT) drivers wilden niet probleemloos installeren - iets wat ik nooit eerder heb gehad.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Wat zijn de ervaringen in het algemeen met 32-bits programma's op Vista 64-bits? Ik lees dat het meestal goed gaat, maar zijn er ook voorbeelden van applicaties die NIET werken?

Ik weet bijvoorbeeld dat programma's met een 16-bits installer niet werken, maar misschien zijn er nog andere?

Het is dan een moeilijke keuze tussen compatibiliteit en (eindelijk) meer dan 3 GB geheugen kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
(Nog een schopje)

Blijkbaar is dit een onontgonnen terrein. Ik heb maar 32-bits Vista erop gezet.

Is het misschien leuk om eens een poll te doen hoeveel tweakers een 64-bits OS gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Ik heb wel vaker topics gestart waar niemand op reageerde, maar dit is wel erg bont.

Zijn er wel mensen met 64-bits Vista die dat tot volle tevredenheid gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

ThunderNet

Flits!

Ik gebruik Vista64 met al het plezier.. Photoshop CS3, Lightroom, alles werkt zonder problemen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

pinockio schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:51:
Ik weet bijvoorbeeld dat programma's met een 16-bits installer niet werken, maar misschien zijn er nog andere?
16-bits applicaties, al dan niet installers, werken allemaal niet op Vista 64-bit. Dat klopt. Voor de rest werken 32-bit applicaties gewoon v.z.i.w. :) Bij drivers is dat natuurlijk een ander verhaal.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Weet iemand trouwens of je kunt downgraden van Vista Business 64-bits naar XP Pro (32-bits)?

Ja, ik ken de bekende downgrade rights PDF maar daar staat niets in over een cross-downgrade van 64-bits naar 32-bits.
http://download.microsoft...altyoemreferencesheet.pdf

Dat zou ideaal zijn (voor een volgende keer): nu XP Pro 32-bit draaien, en bijv. over 2 jaar als 64-bits meer mainstream is geworden overstappen op Vista Business 64-bit.

Adobe CS3 is wel certified for XP en Vista 32-bits maar niet voor 64-bits. Of ze hebben daar te weinig voor getest, of de certificering niet aangevraagd, maar het leek me een gok.

[ Voor 4% gewijzigd door pinockio op 28-01-2008 14:32 ]

Pagina: 1