Sinds eergisteren heb ik dit moederbord in combinatie met een thunderbird 1100. De processor heb ik unlockt met een potlood en gecontroleerd of alle multipliers mogelijk zijn. Geen problemen op 7.5X100, 8.5x100 enz. Maar als ik de FSB op zeg maar 133 instel en de Dram Frequecy (het geheugen) ook op 133 in combinatie met een lagere multiplier, dan weigert de computer de booten (de monitor wil niet aangaan). Ik moet dan het moederbord jumpen om hem weer normaal te doen booten. Aan het geheugen kan het niet liggen, want ik heb 384mb Crucial cas 2-2-2. Geheugen dat ik getest heb op 150mhz cas 2-2-2.
Als ik de fsb zeg maar op 113 instel en het geheugen op 150mhz heb ik helemaal geen problemen, maar als de fsb boven de 121 uitkomt, heb ik het probleem.
dus samengevat:
- kan niet aan geheugen liggen
- cpu is unlockt
- natuurlijk goed uitrekend of mijn processor het wel trekt, 8*133=1064 doet ie bv ook niet.....
Fsb kan toch niet boven de 121. Wat is het probleem? Zie ik iets over het hoofd?
Als ik de fsb zeg maar op 113 instel en het geheugen op 150mhz heb ik helemaal geen problemen, maar als de fsb boven de 121 uitkomt, heb ik het probleem.
dus samengevat:
- kan niet aan geheugen liggen
- cpu is unlockt
- natuurlijk goed uitrekend of mijn processor het wel trekt, 8*133=1064 doet ie bv ook niet.....
Fsb kan toch niet boven de 121. Wat is het probleem? Zie ik iets over het hoofd?
"Choose life"