[WRT350N] Wireless ellende

Pagina: 1
Acties:
  • 1.825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-03 14:02

Anton

NetApp Implementation Engineer

Topicstarter
Sinds een week of 3 probeer ik een wireless netwerk te bouwen met een Linksys WRT350N router. De verbinding met internet werkt allemaal goed, en na de juiste driver gevonden te hebben voor de wireless kaart van een oude laptop (slechts een 11 Mb/s kaart, alleen WPA/TKIP ondersteuning) leek het allemaal goed te gaan.

Opstelling: 2 laptops met onboard wireless kaart en Windows XP, bovenstaande oude dus, en een vrij nieuwe centrino. Dan de wrt350n, dan een Casema motorola kabelmodem.

Echter, na verloop van tijd klapt de wireless verbinding er zomaar uit. Soms bij 1 laptop, soms bij allebei tegelijk. De signaalsterkte en de connectie is dan volgens Windows nog gewoon goed, maar er komt geen byte meer over de verbinding, alles timed uit. Soms helpt het dan als je een "repair" doet binnen Windows, maar dat is niet altijd het geval.

In eerste instantie dacht ik dat het uitwisselen van de WPA keys niet goed ging, maar na een hoop verschillende drivers uitgeprobeerd te hebben (voornamelijk voor de oudere laptop) ben ik erachter dat dat het probleem niet is. Ook als ik de Key Renewal erg kort zet (5 minuten) blijf ik een tijd verbonden, maar na zo'n half uur tot maximaal 2 uur is het weer ellende.

Vandaag is het gebeurd dat de wireless verbinding helemaal dood was, zelfs Windows vond toen dat de verbinding weg was, en het wireless lampje op de router was ook uit (!!). Op dat moment werkten ook de wired verbindingen niet meer, het ding leek helemaal gecrasht. Na een herstart van de router werkte het weer een tijdje, maar het is dus verre van betrouwbaar...

Omdat ik hier een beetje gek van wordt, vraag ik me toch af wat er aan de hand is. Ik heb de laatste firmware (2.00.17), factory resets, andere beveiligingsinstellingen (tot aan geen wireless beveiliging) geprobeerd, maar de dode verbindingen blijven terug komen.

Vragen:
Is het tijd voor een nieuwe router? Ik heb nog garantie, dus dat wordt mijn volgende stap.
Zijn er meer mensen met vergelijkbare problemen?
Is de wrt350n zowieso onbetrouwbaar/onstabiel?

Ik scrobbel ook audio

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 06:41

Simkin

Bzzzzz

Ik heb zelf ook de wrt350N en heb tot nu toe geen draadloze problemen. Ik merk wel dat de verbinding wat trager wordt als de NAS storage gebruikt wordt, ik vermoed dat de routers CPU dan vol belast wordt. Je zou eens een dedicated protocol kunne defineren in je rouyer (alleen maar 802.11B)

Success ermee.

edit: ik heb in het volgende forum wat links geplaats waar de laatste firmware gedownload kan worden (staat nog niet om de linksys site)

[ Voor 30% gewijzigd door Simkin op 14-05-2008 12:55 ]

• grimlock
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2025
Hetzelfde probleem hier, wordt er helemaal gek van, vooral met het terug halen uit standby van de laptop gaat het fout. Zelfs af en toe krijgt mijn vaste werkstation geen lease meer vanuit standby, het wordt steeds gekker met dit apparaat.

Verwijderd

Ik had de laatste tijd ook allerlei problemen met mijn WRT350N (firmware 2.00.17). Dus deze week maar ff de helpdesk van Linksys gebeld. Ze hadden warempel een nieuwe firmware versie (2.00.19), die nergens op de Linksys sites zelf te vinden is :? ...ook was er geen changelog bestandje aanwezig, dus geen idee wat er veranderd is aan deze firmware. Nou ja de interface heeft een andere kleuren combinatie en ik zag iets van WIFI Easy Protected Setup functionaliteit...

Ik weet alleen wel dat ik de laatste dagen geen enkele uitval heb gehad (voorheen zeker een aantal keer per dag) en dat mijn wireless printer (Canon MP600R) voor het eerst goed functioneert. Maar goed ik blijf sceptisch en pas na enkele weken tot een maand vertrouw ik het pas...een beetje...deze router stond bijna in de verkoop, maar ik geef het nu nog 1 kans. ;)

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-03 09:40
ik had het probleem dat de verbinding ook om de 10 minuten wegviel, ook wired, na herstart router werkte het wel weer even... na helpdesk gebeld te hebben kreeg ook ik de 2.00.19 firmware....dat hielp bij mij echter niet en mocht de router omruilen....dit heb ik gedaan en het werkt nu al een paar dagen. Ik hoop dat dit zo blijft!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-03 11:27
Heeft een van jullie, of iemand anders, een indicatie van de doorvoersnelheid naar een op USB aangesloten harddisc met de WRT350N?

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
denk dat het dan toch een defect exemplaar is.

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-03 12:12
virtualjoe schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:40:
Heeft een van jullie, of iemand anders, een indicatie van de doorvoersnelheid naar een op USB aangesloten harddisc met de WRT350N?
Ja, ik haal 5MBps via FTP met 2.0.0.17
Pagina: 1