Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CSS in Firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen.
In firefox wordt de tekst onder de plaatjes weergegeven wat eigelijk naast moet.
klik voor site

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
body { font-family: Verdana; font-size:0.70em; color: #968760; font-style: normal; text-align: justify; }
html, body {
    padding: 0;
    margin: 0;
    text-align: center;
        background: #191411;
}

#container {
    text-align: left;
    background: url('repeat.png');
    width: 700px;
    margin: 0 auto;
}

#header {
        margin-top: -15px;
    height: 200px;
    background: url('header.png');
    float: left;
}

#footer {
    font: normal 0.9em "Arial";
        padding-top: 60px;
    height: 3px;
    background: url('footer.png') bottom no-repeat;
    clear: both;
}

#footer p {
    margin-top: 12px;
    margin-bottom: 12px;
    text-align: center;
}

a:link { color: 746747; text-decoration: none; }
a:visited { color: 968760; text-decoration: none; }
a:hover { color: b8b8b8; text-decoration: none; }
a:active { color: 968760; text-decoration: none; }

#content { float: left; width: 700px; }
#content img { margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; border: 1px solid #b8b8b8; } 

p { margin: 10px 15px; }
hr { border: 1px dashed #BC7304; width: 100%;  height: 0.2px; }

#content {
    float:right;
    width:580px;
}

#menu {
    float: left;
    width: 100px;
    margin-left: 20px;

}

#menu2 {
        margin-top: 10px;
        margin-left: 115px;

}

.thumb { margin: 5px 5px 5px 5px; border: 1px solid #968760; width: 70px;  height: 70px;} 
.album { font-family: Verdana; font-size:0.85em; color: #ad9b6f; font-style: normal; text-align: justify; font-weight: bold; text-decoration: underline;}

Alvast bedankt :)

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Waarom definieer #content twee keer in je CSS?

Want zoals je zelf wel had kunnen verzinnen is die dus te breed, en past het niet: hij verschuift naar onder. Twee verschillende breedtes gebruiken voor #content is natuurlijk vragen om moeilijkheden.

Maar dat je niets geprobeerd hebt om het zelf op te lossen is wel duidelijk. :)

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je iets duidelijker zijn welke plaatjes je bedoelt? En hoe de HTML er voor dat stuk uitziet. Ik zie in IE namelijk geen tekst naast plaatjes staan wat anders is dan in FF (IE6, FF2).

Verwijderd

Topicstarter
Cavorka schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:17:
Waarom definieer #content twee keer in je CSS?

Want zoals je zelf wel had kunnen verzinnen is die dus te breed, en past het niet: hij verschuift naar onder. Twee verschillende breedtes gebruiken voor #content is natuurlijk vragen om moeilijkheden.

Maar dat je niets geprobeerd hebt om het zelf op te lossen is wel duidelijk. :)
Eerlijk gezegt had ik er overheen gekeken :)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
First things first, gebruik een doctype. De pagina wordt nu in quirksmode gerenderd, daar kunnen we echt weinig mee.

En ik raad je sterk aan om juist NIET voor IE te ontwikkelen, maar voor een moderne browser. Firefox is icm Firebug natuurlijk een absolute aanrader.

Verwijderd

Topicstarter
Fuzzillogic schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:47:
First things first, gebruik een doctype. De pagina wordt nu in quirksmode gerenderd, daar kunnen we echt weinig mee.

En ik raad je sterk aan om juist NIET voor IE te ontwikkelen, maar voor een moderne browser. Firefox is icm Firebug natuurlijk een absolute aanrader.
Daar heb je gelijk in, maar alles wat ik er van weet is intresse geweest in het maken van websites. En ben begonnen in IE met CSS, en overstappen is best moeilijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 20:58 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Fuzzillogic schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:47:
IE met de IEdevtoolbar is dat imho ook.
Het is juist onverstandig voor een browser te designen, imho moet je gewoon voor alle browsers ontwerpen en zorgen dat het overal in werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:36:
[...]

IE met de IEdevtoolbar is dat imho ook.
Het is juist onverstandig voor een browser te designen, imho moet je gewoon voor alle browsers ontwerpen en zorgen dat het overal in werkt.
Makkelijker gezegt dan gedaan O-)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:57:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar alles wat ik er van weet is intresse geweest in het maken van websites. En ben begonnen in IE met CSS, en overstappen is best moeilijk :)
Sja, je maakt het jezelf alleen maar lastiger denk ik. Je zult in IE regelmatig dingen tegenkomen die gewoon niet kloppen met de standaard - en die je ook in de documentatie van MS niet zult vinden. Je blijft dus met de vraag zitten "doe ik het fout, of doet IE het fout?". Met een moderne browser kun je gerust aannemen dat jij het fout doet ;)

Maar begin nou eens met het toevoegen van een doctype-declaratie. HTML4 in jouw geval, hoewel je nog een XHTML-image erin hebt zitten. We willen je best helpen met je probleem, maar quirks-mode is iets waar ik niet eens meer over peins om naar te kijken...

En echt, de MS IE dev-toolbar is echt een mager ding vergeleken met Firebug...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:46:
[...]

Makkelijker gezegt dan gedaan O-)
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, maar het is wel haalbaar, zeker als ik jouw site zo zie dan lijkt me dat niet iets onoverkomelijks. Zelf ben ik dagelijks bezig met dit soort dingen, het is af en toe best lastig en dingen voor de volle 100% overeen laten komen is in sommige gevallen gewoon niet mogelijk, maar dan kun je imho best accepteren dat er een paar pixels verschil inzitten, maar dat het in grote lijnen gewoon met elkaar overeenkomt.
Pagina: 1