Zwart scherm opstarten

Pagina: 1
Acties:

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 17:17
Dames en heren,

ik zit met het volgende probleem. ik heb een nieuw systeem in elkaar gezet en deze doet het fantasisch op het volgende rare probleem na: als ik de computer aanzet en DAARNA het scherm dan krijg ik geen beeld en springt m'n scherm na een tijdje in standbij. het verwijderen en repluggen van de DVI kabel helpt dan ook niet en ook het uit en weer aanzetten van de monitor werkt niet.

echter zet ik het systeem uit en doe dan eerst het scherm aan en dan de comp aan dan werkt alles prima. het probleem is dus elke keer reproduceerbaar door eerst de computer aan te zetten en dan het scherm. en het probleem is te voorkomen door eerst het scherm aan te zetten.

nu lijkt dit niet een serieus probleem amar is het gewoon een irritant probleem. ik vind veel op google over blank screens maar dat zijn allemaal boot sector gerelateerde problemen of memory problemen. wat het mij hier niet lijkt door de reproduceerbaarheid van het probleem.

het systeem bestaat uit het volgende:
  • Antec Sonata Lifestyle III
  • MSI P35 NEO-F
  • Intel C2D e4500@ 2930Mhz (11x266Mhz)
  • 2x 1GB kingston DDR2 666mhz
  • 1 x 40Gb ATA en 1 x 80GB SATA
  • Samsun SH-203B SATA brander
  • ATI Radeon HD3850 256MB (catalyst 8.1)
  • Samsung 940BW verbonden via DVI
ik draai vista Ultimate. maar het probleem treedt dus al op voordat ik zelfs het bootup scherm zie van m'n memory check of bios check etc.

heeft iemand dit probleem meegemaakt of weet iemand wat dit probleem veroorzakt en hoe ik dit kan oplossen

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 17:17
sorry voor de kick van de oude topic.

maar ik reageer effe om de oplossing te posten voor anderen die misschien hetzelfde probleem hebben

bios update heeft geholpen en probleem is opgelost