[8800GT] Zwart scherm Vista..

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:08
Beste medetweakers,

Gisteren besloot ik om van XP naar Vista over te stappen, omdat ik geen zin meer had in dualboot etc.

Na alles geformateerd te hebben en mijn 2 schijven in RAID0 te hebben gezet (wat eerst onder Xp niet het geval was) ging in Vista installeren. Alles verliep velkkeloos totdat ik de 169.25 WHQL drivers installeerde.

Ik moest rebooten. Nadat dat was gebeurd had kon ik mijn desktop zo een 3 sec lang zien een opeens *poef*.. weg alles zwart. ik ging naar veilige modus verwijderde de drivers en alles werkte weer.

Zelf dacht ik dat het eerst kwam omdat ik mijn chipset drivers niet had geinstalleerd dus dat ook maar gedaan zonder verdere verbetering. Heb toen ook de updates laten runnen en alles en opnieuw geprobeerd, maar niks leek te helpen.

Ik ben toen gaan googelen naar het probleem en het ziet ernaar uit dat veel mensen te maken hebben met het probleem, maar niemand nog echt een oplossing heeft gevonden.

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=33671 dit topic loopt van april vorig jaar tot aan nu en nog steeds geen echte oplossing.

Ik heb vrijwel alles geprobeerd wat er in die topic beschreven staat + een aantal windows herinstalls, zowel x64 als de x86 versie, maar niks lijkt te helpen :(.

Het rare is dat eerst alles perfect werkte toen ik Vista en XP in dualboot had... Ik heb ook gedacht dat het miss door een of andere vage reden niet met RAID0 werkt dus ook dat ongedaan gemaakt, maar hielp ook niks.

Mijn vraag aan jullie, beste medetweakers, is: Is er iemand die een 8800GT werkend heeft in Vista en hoe heb je het gedaan?

Is er iemand met hetzelfde probleem, maar die het opgelost heeft?

Ik word er langzamerhand echt moedeloos van..

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb hier ook een 8800GT onder vista, maar heb geen problemen gehad. Ik gebruik de ForceWare 169.02 drivers, misschien dat je deze eens kan proberen als je dit nog niet gedaan hebt.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:08
Abductee schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:56:
Ik heb hier ook een 8800GT onder vista, maar heb geen problemen gehad. Ik gebruik de ForceWare 169.02 drivers, misschien dat je deze eens kan proberen als je dit nog niet gedaan hebt.
erf.. Die had ik al geprobeerd.. Ben nu naar alle drivers opzoek geweest die ik maar kon vinden en uiteindelijk werkte de 169.04

Echt typisch is dat.. 2 dagen aan het prutsen en alles aan het proberen en de minuut dat ik het hier post is het prob opgelost..

Bedankt voor je hulp

[ Voor 20% gewijzigd door gebruikershaes op 20-01-2008 20:56 ]

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 21:35
Gebruik je toevallig je tv-out.... Zelfde gehad. Stekkertje eruitgehaald en geen probleem meer tijdens reboot.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-05 10:13
Igorvans schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:43:
Gebruik je toevallig je tv-out.... Zelfde gehad. Stekkertje eruitgehaald en geen probleem meer tijdens reboot.
offtopic:
Dat soort dingen zijn echt zooo weird, ik had dit een keertje met een COM kabel, waar het uiteinde zelfs nergens op aangesloten zat 8)7

Ik wil het er _niet_ over hebben.