Toon posts:

[WINXP] externe schijf met beveiligde partities

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal

Ik heb gezocht op dit forum naar antwoorden maar mijn zoektocht leverde niet een bevredigend antwoord op. Dus vandaar probeer ik het toch zo. Excuses als ik een topic met deen bestaande vraag op tweaker heb geopend.

Ik heb onlangs een externe schijf gekocht van Lacie (500 G) en nu heb ik een aantal partities aangemaakt. Nu wil ik graag 1 van deze partities met een paswoord beveiligen omdat ik daar gevoelige data op wil bewaren van mijn werk. Ik wil graag dat ik de beveiligde partitie op mijn eigen PC als zowel op andere PC's kan openen mbv van een paswoord. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg. Volgens mij is het zo dat als je een paswoord met windows XP instelt deze gekoppeld is aan de administrator die hem creeerd. Heeft iemand een oplossing hiervoor??

Dus samengevat: hoe kan ik op een externe harddisk een partitie beveiligen en toch met een paswoord deze partitie op verschillende PC's openen?

Alvast enorm bedankt!!

groet Kees

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een beetje lomp om daar ook nog eens een oud topic voot te kicken niet ....

had je pgp al geprobeerd ?

heb ej hier al op gezocht ?

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 20-01-2008 19:21 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:18:
een beetje lomp om daar ook nog eens een oud topic voot te kicken niet ....

had je pgp al geprobeerd ?

heb ej hier al op gezocht ?
sorry ja, was een foutje :$, uiteraard heb ik daar goed naar gekeken. Maar volgens mij werkt dat niet met een externe schijf die je zomaar overal aankoppeld. Dan moet je, zover ik begreep, de software op elke van deze PC's installeren alvorens je de partitie kan openen.

Daarbij komt dat ik de licentie prijzig vindt, zeker voor zo'n kleine tool. Beetje geldklopperij.

Verwijderd

Topicstarter
Ten tweede, GPG comprimeerd data en past dan een sleutel toe. Ik wil helemaal niet dat deze data gecomprimeerd wordt. Ik wil dat ik ten alle tijden toegang heb tot deze data vanaf elke PC met 1 paswoord.

Ps: bedankt voor je reactie :-)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:01:
[...]
Daarbij komt dat ik de licentie prijzig vindt, zeker voor zo'n kleine tool. Beetje geldklopperij.
Tja, wat je wilt is een zakelijk probleem, dus een zakelijke oplossing nodig en dus een zakelijk prijsje. Je zou gewoon een beveiligde ZIP-file kunnen gebruiken, maar nog makkelijker is het gratis programma TrueCrypt. Daarmee maak je een file aan die als beveiligde partitie wordt geopend. Enige nadeel: Truecrypt moet op de PCs geinstalleerd zijn, maar is freeware. Het is een goede oplossing als het om de eigen PCs gaat.

Zie verder http://www.u3community.com/viewtopic.php?t=165 voor U3 oplossingen.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 20-01-2008 20:11 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Het is jammer dat er geen tool bestaat die na het formateren van je schijf een paswoord aanbrengt zodat ongeacht het OS waar het op aangeloten wordt een paswoord vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
@ gambieter, ok tx. Het is idd een zakelijk probleem maar het moet wel in verhouding staan met de prijs voor de oplossing ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:10:
Het is jammer dat er geen tool bestaat die na het formateren van je schijf een paswoord aanbrengt zodat ongeacht het OS waar het op aangeloten wordt een paswoord vraagt.
Omdat daar geen echte markt voor is. Zie verder de link die ik erbij gepost heb:
http://www.u3community.com/viewtopic.php?t=165
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:11:
@ bgambieter, ok tx. Het is idd een zakelijk probleem maar het moet wel in verhouding staan met de prijs voor de oplossing ;-)
ik hoop dat je je passwords minder slordig tikt.... :X

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 20-01-2008 20:12 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
tx again, mss toch maar eens dat proberen

Verwijderd

Topicstarter
btw meer tips zijn altijd welkom :)))))))

Verwijderd

Topicstarter
sorry oeps, ik had het al gecorrigeerd, ik tik een beetje te snel en slordig nu, paswoorden gaan altijd wel ok hoor.....

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:13:
btw meer tips zijn altijd welkom :)))))))
Een tip: gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifeditfunctie, het is niet de bedoeling topics te kicken met losse replies. Als je binnen 24u de laatste reply hebt, en iets wilt toevoegen, dan moet je de editfunctie gebruiken.

On-topic: ga maar eens naar U3 kijken. Er zal een hele wereld voor je opengaan, daar moet je wel een tijdje zoet zijn met uitproberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Omdat daar geen echte markt voor is.

[/quote]
jammer, mss nu wel :D

ok, we editen. Ik ga het even uitzoeken. Igg bedankt voor je hulp :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 20:17 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:16:
Omdat daar geen echte markt voor is.

[/quote]
jammer, mss nu wel :D

ok, we editen. Ik ga het even uitzoeken. Igg bedankt voor je hulp :)
In de U3 community link staat een link naar Truecrypt for U3. Dat zou in principe je probleem moeten oplossen, niet zo makkelijk als dat je wilt, maar het is uberhaupt de vraag of dat gaat lukken. Je verwacht namelijk van de PC dat die zich aanpast aan de externe harde schijf, en dat is een veiligheidsrisico :)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Lees inderdaad het Het algemeen beleid eens de door.
Hier staat ook:
De groeten

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
En ook:
Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen
* Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Terug ontopic.

Deze toshiba externe harddisk heeft een vriend van me.
http://nl.computers.toshi...&OPTION_ID=119740&tab=1#1

Elke keer als je de pc opnieuw opstart of als je hem aan een andere pc hangt moet je dan een wachtwoord invoeren. Dan verandert het icoontje van een CDrom naar een Externe HD en kun je er bij. Het kan dus wel... Maar of hier speciale software voor is weet ik niet.

[ Voor 26% gewijzigd door EWK op 20-01-2008 20:26 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
@ EWK

ik ben idd nieuw op tweakers en heb alvorens te posten het algemeen beleid gelezen. Wat dan exact onder een schopreactie verstaan wordt moet ik mij blijkbaar conform het tweakers.net forum regels nog eigen maken. Geen probleem. Wat betreft de groeten doen, een beetje positiviteit kan geen kwaat, maar don't worry, ik zal daar geen ruimte meer aan verspillen.

on-topic, zodra ik het probleem heb opgelost post ik het antwoord. Ik ga ook even kijken of er iets met partition software mogelijk is.

en toen vond ik dit :(...-> http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10806

helaas heb ik de schijf zonder beveiliging al aangeschaft. Al met al komt dit net zo duur uit als een externe schijf zonder beveiliging + beveiligings software. Het is alleen een stuk minder praktisch.
En daarbij komt dat ik alleen 1 partitie wil beveiligen, de rest maakt niet uit. Nog steeds niet een oplossing gevonden. Ik zet mijn zoektocht voort. Elke tip is nog steeds zeer welkom BVD

@ gambieter:

ik had het gezien, :). ik ga het zsp proberen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 23:35 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb denk ik het programma gevonden wat je zoekt.
http://www.newfreedownloads.com/find/partition-lock.html

Edit:
Disk Password Protection 4.8.930.0
Disk Password Protection 4.8: a comprehensive suite of hard-drive protection/access restriction tools. Protect your disk/partitions with a password, ban all reading/writing activity, limit launch of specified files to authorized personnel only, etc.
Ik heb het zelf eens getest. Het is een 30 dagen trail, daarna moet je betalen.

Heb mijn externe HD aangezet, daarna beveiligd. Programma afgesloten. De externe hd staat niet in deze computer, hoewel hij dus wel gewoon aan staan.
HD uit, daarna weer aan. Hij komt niet in deze computer te staan. Programma weer opgestart, wachtwoord ingevoerd en hij is er weer.

Ik weet alleen niet hoe dit werkt als je hem aan een andere pc hangt. Dat zou je zelf eens moeten proberen.

Succes

[ Voor 20% gewijzigd door EWK op 22-01-2008 11:49 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
@ EWK ik ga het proberen.

Ps: ik heb de support van Drivelock gemailt en zij bevelen Cryptzone USB-Encryption aan.

Daarbij zou je een partitie kunnen beveiligen zonder software op elke pc te hoevn installeren. Ik dit ook het aankomende weekend proberen.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 17:26 ]

Pagina: 1