[DD-WRT]Full load met Torrent, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Hallo,

Ik heb hier een WRT54GL V1.1 met de laatste build van Eko van DD-WRT, draait wel prima, maar ik wou eens weten wat een torrent voor effect heeft op het geheugenverbruik van mijn router en de load ervan.

Ik kreeg deze stat's voorgeschoteld:
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/7074/naamloosjr3.jpg

Mijn speed van de torrent komt niet boven de 110KByte/s, alhoewel ik een 10mbit lijntje heb liggen.

De test-download was de nieuwste episode van Prison Break en puur voor een test omdat deze nogal populair is.

[ Voor 11% gewijzigd door HyperBart op 20-01-2008 18:25 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HyperBart schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:03:
Mijn speed van de torrent komt niet boven de 110KByte/s, alhoewel ik een 10mbit lijntje heb liggen.
Tja, torrentdownloads zijn nu eenmaal geen goede maatgevers van downloadsnelheid, omdat het afhangt van de aanbieders.

Wat is nu eigenlijk je vraag? Torrentdownloadsnelheid hangt zo erg af van de aanbieders, dat het moeilijk is om te optimaliseren. Bij sommigen hangt het af van je upload, etc etc.

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 20-01-2008 18:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

De router staat erom bekend problemen te hebben met p2p apps. Hier zou een zogenaamde fix staan: http://utorrent.com/faq.p...ksys_WRT54G_GL_GS_routers

Echter heeft dit voor mij geen uitkomst kunnen bieden, en heb ik alsnog een nieuwe router moeten aanschaffen om het probleem op te lossen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• HyperBart
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:05:
[...]
Wat is nu eigenlijk je vraag? Torrentdownloadsnelheid hangt zo erg af van de aanbieders, dat het moeilijk is om te optimaliseren. Bij sommigen hangt het af van je upload, etc etc.
De load vooral, of dit eig normaal is, want ik dacht dat de DD-wrt daar niet zoveel probs mee hadden...

Verder zit ik wel ff met een probleem, die stomme Belgenlimiet weer, dus als ik weer een torrent start ga ik ervoor zorgen dat ik zoveel mogelijk dingen ineens kan proberen... (maar dat is niets waar jullie je zorgen om moeten maken bij dit probleem)

[ Voor 24% gewijzigd door HyperBart op 20-01-2008 18:31 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Kid Buu schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:08:
De router staat erom bekend problemen te hebben met p2p apps. Hier zou een zogenaamde fix staan: http://utorrent.com/faq.p...ksys_WRT54G_GL_GS_routers

Echter heeft dit voor mij geen uitkomst kunnen bieden, en heb ik alsnog een nieuwe router moeten aanschaffen om het probleem op te lossen.
Ts heeft al een veel recentere versie van dd-wrt dan waar het probleem bij voorkomt.

HyperBart, schroef voor de test eens je tcp en udp time-outs naar beneden.
Via de dm zag ik dat je ze vrij hoog had staan.

• HyperBart
  • Nu online
Nog steeds te hoog ? :o

Heb ze ten tijde van de test waarmee ik dit topic startte op 300 en 120 gezet...

Welke values raadt je aan om toch nog ook een goede BT-verbinding te hebben?

Verder kende ik dat scriptje al, en wist ik dat de dd-wrt er geen probleem zou moeten hebben, daarom net, het verwonderde mij. Dit gaat eigenlijk ook niet over de connections, maar meer over de load van de CPU, misschien beetje overklokken...

[ Voor 10% gewijzigd door HyperBart op 20-01-2008 19:44 ]

• job

job

Ik heb even zitten kijken en verschillende dd-wrt versies geinstalleerd op mijn wrt54G.
Bij alle firmwares is de standaard instelling.
Maximum Ports 512
tcp timeout 3600
udp timeout 120

Bij 4096 poorten zou dat dan dus
een tcp timeout van 450
een udp timeout van 30 moeten zijn.

Ja er staat in de webgui in tekst een default van 4096, maar dat is standaard nog nooit zo hoog geweest.
Lijkt me een fout die ooit is geintroduceerd.
Na een reset zal je ook zien dat de router op 512 staat.
Er zitten wel vaker dat soort slordige foutjes in dd-wrt. zo heeft tijden de default udp time-out op 3600 gestaan, terwijl erachter in text een default waarde van 120 geschreven stond.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 20-01-2008 20:40 ]

• HyperBart
  • Nu online
gaan we ff doen dan, keep you posted.

Ik heb hem tot voor een paar dagen altijd draaiend gehad op 250Mhz, niet slecht :D zonder koeling, en zo draait ie toch al een jaartje/twee jaartjes.

• job

job

Mocht ook dat niet helpen, dan kan je misschien eens kijken naar een andere firmware.
Na het geklooi van dd-wrt met afentoe een buggy software ben ik overgestapt op tomato.
De maker van tomato is de maker van de tofu uitbreiding op hyperwrt.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 20-01-2008 20:00 ]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:18

Ankh

|true

Bij vele linksys routers is het zo dat de wan poort maar een bepaalde snelheid aan kan. de wrt54gl kan max rond de 20mbit tot 35mbit aan.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• HyperBart
  • Nu online
Ja, kijk, dat heb ik dus ook he, ik heb zoiets van Tomato, das veel betere kwaliteit, terwijl tomato (typo) dd-wrt veel meer functionaliteit biedt maar dan iets crappier is.

Ik ga nog eens mijn instellingen aflopen en evalueren wat ik nodig heb en dan nog eens switchen misschien. Verder heb ik dus nu mijn UDP sterk verlaagd en TCP naar 450 verhoogd.

@ankh, hmm moet met mijn 10Mbit lijn dan nog te doen zijn he ;)

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 20-01-2008 20:14 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Dat geheugengebruik en load is idd. wel heel hoog. Mijn WL-500G deluxe (dezelfde hardware, ook niet overgeklokt) blijft er koel onder, alleen bij wireless gebruik schiet de load wat omhoog.

Ik heb mijn timeouts op 120 (TCP/UDP) staan en max. connections op 4096.

• job

job

HyperBart schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:01:
Ja, kijk, dat heb ik dus ook he, ik heb zoiets van Tomato, das veel betere kwaliteit, terwijl tomato (typo) dd-wrt veel meer functionaliteit biedt maar dan iets crappier is.
Zit wat in :)
Wat gebruik je eigenlijk allemaal wat tomato niet heeft?

edit: Ik heb nog even wat zitten testen met dd-wrt v24 rc5&rc6.
En de load vind ik te hoog voor wat ik op dat moment met m'n verbinding doe.
Voor de mensen die wel de meeste opties van dd-wrt willen hebben maar geen behoefte hebben aan die leuke bandbreedte grafiekjes zou ik zeggen gebruik v23sp2. Stabiel, en een lagere load.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 20-01-2008 20:43 ]

• HyperBart
  • Nu online
Op dit moment uit mijn hoofd kan ik op mijn eigen internet-lijn niets bedenken...

Maarre, op mijn tweede WRT54GL die ik gebruik als Repeater en vervolgens een VAP aanmaak zodat ik een backuplijn heb, heb ik die toch wel nodig...

(Tomato kan ook als client, maar kan niet op zijn beurt terug opnieuw een signaal uitzenden. Met dd-wrt gaat dit wel, het halveert dan wel de 56Mbps, maar met een backuplijn van 10mbit WAN heb ik dus nog wel genoeg.
Enige rare is dat die dd-wrt V24 RC6 eig een heel trage snelheid heeft, ligt eraan hoe dicht ik erbij zit; met wifi er een meter vanaf: 400KByte/s, als ik naar mijn kamer ga (één plafond omhoog): 100KByte/sec en ik denk dat dat te wijten is aan het feit dat die snelheid gehalveerd wordt.

[ Voor 54% gewijzigd door HyperBart op 20-01-2008 23:02 ]

• HyperBart
  • Nu online
VPN !

Voor zover ik weet ondersteund Tomato dit niet, op hun site stond iets van: "de linksys firmware blokkeert de poorten als de vinkjes ivm vpn afstaan, als ze aanstaan dan doet de linksys eigenlijk niets, dus als het vroeger werkte met vpn dan moet het ook gaan met Tomato".

Verder: mijn Windows 2003 is VPNserver, niet mijn dd-wrt met openvpn of iets in die aard.

Verwijderd

ik draai probleemloos met wrt45g
Firmware: DD-WRT v24 RC-3 (09/13/07) std
uptimes tot 75 dagen

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

job schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:40:
[...]

Ts heeft al een veel recentere versie van dd-wrt dan waar het probleem bij voorkomt.

HyperBart, schroef voor de test eens je tcp en udp time-outs naar beneden.
Via de dm zag ik dat je ze vrij hoog had staan.
Ik heb ook de laatste DD-WRT versie gedraaid en juist daarmee had ik nog steeds het probleem. Ik heb zo'n beetje elke firmware geprobeerd die voor de WRT54G beschikbaar was maar telkens kwam het load probleem weer tevoorschijn bij torrent gebruik. Ik heb een van de eerdere revisies van deze router (net als TS). Ik heb een nieuwe router aangeschaft en sindsdien is het probleem opgelost.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Pagina: 1