Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:31

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Topicstarter
Beste,

allereerst denk ik dat dit topic hier het beste past, maar het zou ook met netwerken te maken kunnen hebben. Dit is mijn eerste topic, maar ik ben hier al aardig lang lid.

Het probleem is dat een vriend van mij niet meer op msn en hotmail kan inloggen. Nu blijkt (na wat onderzoek van mijn kant) dat hij niet meer naar live.com kan surfen. Ik verwachtte dus een entry in het hosts-bestand, maar daar staat alleen localhost in. Ik heb de vriend ook een ander windows-account aan laten maken, maar dat bood geen soelaas. Verder heb ik hem laten scannen op spyware, dan komen alleen cookies te boven. Ook heeft hij msn verwijderd, zijn firewalls (McAfee en Windows Defender) uitgezet. Dit heeft dus allemaal niet geholpen.

In mijn zoektocht op internet vond ik hier iemand die niet meer naar almere4u kon surfen met de zelfde symptomen, waarna bleek dat hij geblockt is op hun server. Zou het kunnen zijn dat deze vriend van mij geblockt wordt door msn (live.com) ?

Alvast bedankt,
Stephen (MrQips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Topicstarter
Niemand die een oplossing weet?

Pingen/TraceRoute kan niet, omdat Microsoft daar niet aan doet (althans, het werkt niet vanaf mijn eigen pc, waarmee ik wel naar live.com kan surfen). Een mailtje naar live.com resulteert in het alom bekende en zeer frustrerende resultaat: een standaard mailtje met teksten als "ik ben leon en ik vind het heel erg voor je", maar zonder oplossing of antwoord op je vraag |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Topicstarter
Nogsteeds geen oplossing ;_;

Ik heb de beste jongen ondertussen ook een andere DNS aangesmeerd (opendns.org, via zijn Windows IP instellingen), maar dat heeft ook niet mogen baten.

Heeft iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je krijgt wel dezelfde DNS resultaten?
Wat zijn de symptomen op de client - uitgebreider testen dus, 'werkt nie' is niet voldoende.
Krijg je een time-out? Connection refused?
Tot waar loopt een traceroute identiek?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Topicstarter
Het probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben.

Ik had de vriend opdrachten meegegeven om de bovenstaande vragen te kunnen beantwoorden, maar hij meldt dat hij ondertussen z'n mail weer kan checken. Blijkbaar lag het probleem toch buiten zijn pc...