[Win 98] WLAN software gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb onlangs een USB wifi stickje gekocht, voor gebruik op een oude Windows 98 computer. Dit stickje ondersteunt wel Windows 98, en de driver installeert prima, echter weigert de utility zijn werk te doen...

In WinXP zit standaard een wifi utility ingebouwd, maar in Win98 niet. Weet iemand een WLAN utility voor Win98 ?

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-01 11:35
Heb hetzelfde probleem gehad met Windows 2000 en inderdaad ook Windows 98. Heb nooit een oplossing gevonden helaas.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welk merk Wlan usb adapter ?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

En welke 98 versie?

Opzich zou een meegeleverd programma het gewoon moeten doen. Anders bij de fabrikant navragen. Als hun zeggen dat 98 werkt zou het gewoon moeten werken.

Je kan ook netstumbler downloaden, die werkt wel op 98 en ME maar de vraag is of die het doet met jou USB stik. Een aantal USB stick worden ondersteund in Netstumbler. http://www.netstumbler.com/downloads/

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• FezzFest
  • Niet online
Roman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:17:
En welke 98 versie?

Opzich zou een meegeleverd programma het gewoon moeten doen. Anders bij de fabrikant navragen. Als hun zeggen dat 98 werkt zou het gewoon moeten werken.

Je kan ook netstumbler downloaden, die werkt wel op 98 en ME maar de vraag is of die het doet met jou USB stik. Een aantal USB stick worden ondersteund in Netstumbler. http://www.netstumbler.com/downloads/
Gebruik de Topcom Skyr@cer Wireless Lan USB stick, en maak gebruik van Windows 98SE, met alle updates. NetStumbler had ik al geprobeerd, maar deze bleek inderdaad incompatibel...

Topcom is ook gecontacteerd.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Probeer een Network Magic http://www.download.com/N...2331.html?cdlpid=10777595
Misschien dat dat jeiets verder help. Of idd ook even wachten wat de fabrikant zegd.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:39

Woohooo

Smilie, James Smilie

WLAN kan je alleen op Win98SE gebruiken.

• FezzFest
  • Niet online
Woohooo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:12:
WLAN kan je alleen op Win98SE gebruiken.
Wel even lezen, a.u.b, staat duidelijk in een van de bovenstaande posts.
Roman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:56:
Probeer een Network Magic http://www.download.com/N...2331.html?cdlpid=10777595
Misschien dat dat jeiets verder help. Of idd ook even wachten wat de fabrikant zegd.
Zal het direct eens gaan uitproberen...

• FezzFest
  • Niet online
Ben juist tot de ontdekking gekomen dat Network Magic internet nodig heeft om geïnstalleerd te worden, wat nogal moeilijk zal gaan, omdat ik Network Magic installeer om op het internet te geraken :)

Iemand een idee ?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Das idd niet handig. Voor de rest ken ik geen programma's voor windows (wel een zooi voor linux, maar daar heb je helaas niets aan).

• FezzFest
  • Niet online
Roman schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:48:
Das idd niet handig. Voor de rest ken ik geen programma's voor windows (wel een zooi voor linux, maar daar heb je helaas niets aan).
Toch wel, heb al wat ervaring in linux, en heb besloten dat ik Xubuntu op de PC ging zetten.
Dit gedaan, en dan met ndiswrapper driver geïnstalleerd. Werkt perfect !

Lang leve linux !!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

_/-\o_ LINUX hehehe

Pagina: 1