Toon posts:

brother dcp 560cn

Pagina: 1
Acties:
  • 598 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is het volgende een kennis van mij heeft een Brother dpc 560CN gekocht, een netwerkprinter.
Tot zover geen probleem.

Het probleem begint bij het invullen van het ipadres. dit moet zijn 192.168.1.108 maar ik kom niet verder
dan 192.168.100.108 .

Ik zie nergens een optie om van die 100 een 1 te maken.

Op de Brother site kom ik ook niet verder en google is dit keer ook niet bepaald mijn vriend.

hoop dat jullie dus een antwoord weten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Installeer je de printer wel met de bijgeleverde driver/software CD? Vertel eens wat je precies doet en waar je vastloopt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ik loop vast bij het instellen van een vast ipadres inde printer zelf. dus heb nog niets met software op computers te maken.

Het is puur dus het instellen van het ipadres in de printer zelf. En daar zie ik nergens een mogelijkheid om van 192.168.100.108 192.168.1.108 te maken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:17:
Het is puur dus het instellen van het ipadres in de printer zelf. En daar zie ik nergens een mogelijkheid om van 192.168.100.108 192.168.1.108 te maken.
Bij de Brother-netwerkprinter die ik heb (een HL5250DTN) werkt via SNMP(onzin) hoefde ik niets aan te passen, de driversoftware regelde dit. Waarom wil je perse het IP-adres aanpassen?

Mijn advies is dus gewoon de driversoftware te gebruiken, en pas handmatig te gaan instellen als je tegen problemen oploopt :)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 20-01-2008 17:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:08:
Probleem is het volgende een kennis van mij heeft een Brother dpc 560CN gekocht, een netwerkprinter.
Tot zover geen probleem.

Ik zie nergens een optie om van die 100 een 1 te maken.
Ken de knopjes niet op zo'n brother, maar zit er niet zo'n knop up/down op? waarmee je dus van 100 naar 1 kunt drukken, ja 100 keer drukken, of ingedrukt houden dan scrollt ie door.

Ik kijk even naar het plaatje van zo'n brother, maar zitten genoeg knopjes op, moet je misschien tcp/ip settings naar manual zetten? Zo is het vaak op HP netwerkprinters.

Je kunt dat ding misschien ook wel via het netwerk bereiken, misschien even subnet aanpassen, en dan IP adres aanpassen

[ Voor 12% gewijzigd door Saab op 20-01-2008 17:46 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Saab
gambieter schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:20:
[...]

De Brother-netwerkprinter die ik heb (een TN5250) werkt via SNMP, en je hoeft/kunt het default IP-adres niet aanpassen. Is ook niet nodig, de driversoftware regelt dit voor je. Waarom wil je perse het IP-adres aanpassen?
SNMP heeft toch niet zoveel met printen te maken? Is alleen voor het doorgeven van status updates naar een SNMP server.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Saab schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:44:
[...]
SNMP heeft toch niet zoveel met printen te maken? Is alleen voor het doorgeven van status updates naar een SNMP server.
Oops :D . Heb alleen even snel bij de instellingen van de printerdriver van mijn HL5250 gekeken, en daar stond SNMP. Niet verder gekeken....

Verwijderd

Topicstarter
Saab schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:41:
[...]

Ken de knopjes niet op zo'n brother, maar zit er niet zo'n knop up/down op? waarmee je dus van 100 naar 1 kunt drukken, ja 100 keer drukken, of ingedrukt houden dan scrollt ie door.

Ik kijk even naar het plaatje van zo'n brother, maar zitten genoeg knopjes op, moet je misschien tcp/ip settings naar manual zetten? Zo is het vaak op HP netwerkprinters.

Je kunt dat ding misschien ook wel via het netwerk bereiken, misschien even subnet aanpassen, en dan IP adres aanpassen
nee dus :( je moet per getal een cijfer invoeren. Denk dat er niets anders opzit dan morgen Brother te bellen. Op hun site is er ook niets over te vinden.

• Saab
Kom op zeg, is toch vast wel iets over te vinden? Kun je wel op basis van het ip adres in die Brother komen? Misschien even je subnet aanpassen, en dan moet het lukken.

Verwijderd

Topicstarter
nop, je kan het ip adres voorbeeldig aanpassen, alleen je kan niet het juiste ipadres invoeren . die 3e reeks kan je niets wissen. Je blijft 000 houden en niet 0

Heb elk knopje geprobeerd. Boekje 30 x doorgelezen, Brother hun site van a tot z doorgespit en nop nada niets.

Zit nu weer thuis, morgen gewoon Brother bellen dus.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:22:
Zit nu weer thuis, morgen gewoon Brother bellen dus.
Tja, blijft de optie van de software proberen over. En de kans is dat Brother je dat ook gaat vertellen. Het is me namelijk nog steeds niet helemaal duidelijk wat je precies hoopt te bereiken :) .

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Misschien heel simpel, maar moet het niet 001 zijn? Diverse HP printers die ik heb ingesteld stonden geconfigureerd als 192.168.001.010 bijvoorbeeld (192.168.1.10)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:24:
[...]

Tja, blijft de optie van de software proberen over. En de kans is dat Brother je dat ook gaat vertellen. Het is me namelijk nog steeds niet helemaal duidelijk wat je precies hoopt te bereiken :) .
en dan ? de router ziet de printer niet omdat het ipadres niet in de router zijn range ligt dus dan kan je software installeren wat je wilt, je komt nergen :(
strandbal schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:20:
Misschien heel simpel, maar moet het niet 001 zijn? Diverse HP printers die ik heb ingesteld stonden geconfigureerd als 192.168.001.010 bijvoorbeeld (192.168.1.10)
ja dat had ik ook in mijn gedachten omdat ik hier thuis ook een HP heb staan die zo werkt maar helaas. heb 001 010 1en 100 geprobeerd.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:13:
[...]
en dan ? de router ziet de printer niet omdat het ipadres niet in de router zijn range ligt dus dan kan je software installeren wat je wilt, je komt nergen :(
De router ziet de printer niet, omdat die niet om een adres vraagt. Als je actief zoekt (zoals de software doet) dan kan die wel contact maken, en doorgeven in welke IP-reeks er gewerkt moet worden. Het is jammer dat je het niet wilt proberen; uitproberen is altijd beter dan beredeneren waarom het toch niet zou werken ;)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kan je 'm niet om even te testen op DHCP gooien?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
is een mogelijke oplossing, morgen maar eens proberen.
Pagina: 1