Ik heb een stukje code geschreven om de achtegrondkleur van een element te laten faden.
dit werkt perfect in FF en Opera normaalgezien ook, maar in IE blijft mijn setInterval niet loopen...
Iemand enig idee hoe ik die kan oplossen?
fadeRed is nagenoeg identiek aan fadeGreen, TEMP is een array die ik bijhoud aangezien een meerdere elementen zijn die tegelijk kunnen faden.
greetz!
dit werkt perfect in FF en Opera normaalgezien ook, maar in IE blijft mijn setInterval niet loopen...
Iemand enig idee hoe ik die kan oplossen?
JavaScript: file.js
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| function fadeRed(targetid) { var currElem = document.getElementById(targetid); if (currElem) { var color = currElem.style.backgroundColor; color = color.substring(4,color.length - 1); colorArray = color.split(","); var R = parseInt(colorArray[0]); var G = parseInt(colorArray[1]); var B = parseInt(colorArray[2]); if (G < 255) { G = G + 15; var hexcolor = RGBtoHex(255,G,G); currElem.style.backgroundColor = hexcolor; } else { clearInterval(TEMP[targetid]); } } else { alert("element niet gevonden met id : "+ targetid); } } function handleUpdate(content) { if (content != "false") { var values = content.split(":"); var id = values[0]; document.getElementById(id +"_add").disabled = false; document.getElementById(id +"_sub").disabled = false; var currElement = document.getElementById(id); if (currElement.value > values[1]) { currElement .style.backgroundColor = "FF0000"; TEMP[id] = setInterval("fadeRed('"+id+"')", 5); } else { currElement .style.backgroundColor = "00FF00"; TEMP[id] = setInterval("fadeGreen('"+id+"')", 5); } currElement .value = values[1]; } else { alert("Er is iets mis gelopen!"); } } |
fadeRed is nagenoeg identiek aan fadeGreen, TEMP is een array die ik bijhoud aangezien een meerdere elementen zijn die tegelijk kunnen faden.
greetz!
Make it idiot proof and someone will make a better idiot