Toon posts:

driver problemen ati 9000 allinwonder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb hier bij een vriend zijn 9000 aiw willen updaten maar nu doet hij niets meer ik krijg enkel beeld maar de kaart zelf reageert niet tijdens games enzo. de eerste oplossing die ik probeerde was een nieuwere driver downloaden maar dat haalde niets uit. de tweede oplossing was via apparaatbeheer proberen te updaten maar dan zei ie dat er geen toegang was tot de kaart. en als laatste heb ik geprobeerd naar een eerder herstelpunt te gaan maar dat wil ie ook al niet doen. kan iemand me helpen ???

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Ik vind het een beetje vaag omschreven. Kan je iets duidelijker zijn wat er precies aan de hand is?
maar nu doet hij niets meer ik krijg enkel beeld
Is al een beetje tegenstrijdig.
Hoe heb je verder zijn 9000AIW ( bestaan deze :? ) willen 'updaten'? Wat heb je willen updaten en wat heb je gebruikt. Overige systeemspecs zijn ook wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:26:
Ik vind het een beetje vaag omschreven. Kan je iets duidelijker zijn wat er precies aan de hand is?

[...]

Is al een beetje tegenstrijdig.
Hoe heb je verder zijn 9000AIW ( bestaan deze :? ) willen 'updaten'? Wat heb je willen updaten en wat heb je gebruikt. Overige systeemspecs zijn ook wel handig.
ja sorry maar ben er wel een beetje in paniek van. de systeem specs zijn de volegnde

-windows xp home
-intel p4 3.0ghz
-512mb ddr2 ram
-9000 ati aiw

de pc heeft over het algemeen beeld maar de videakaart word niet gebruikt of herkend want tijdens het opstarten van games zeggen die altijd dat er geen kaart aanwezig is.
ik heb de kaart gewoon willen updaten via de normale weg , je download en installeert. hierbij kreeg ik de error van " installation failed, please install standard vga drivers first", cd had ik niet dus ben ik de vroegst mogelijke driver gaan zoeken voor de kaart. zo ben ik op een faq van de ati site zelf gekomen waarin stond dat ik de kaart ook gewoon kan update in apparaatbeheer, heb ik dan ook geprobeerd maar hier zei ie mij dat ik geen toegang had tot het apparaat.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijder de kaart in het apparaatbeheer, en start dan de computer opnieuw op. Windows zou hem dan opnieuw moeten herkennen. Ik snap het niet helemaal, want een 9000 driver zit automatisch in windows XP ingebakken. Mocht dit nog niet werken, kan je natuurlijk ook proberen de drivers handmatig te slecteren ipv auto-detect.