Ik ben op dit moment bezig om een flash foto upload werkend te krijgen. Voordeel hier van is dat er hele reeksen van bestanden tegelijk te verwerken zijn.
Het flash bestand dat in een html/php pagina wordt ge-embed krijgt een variabele mee welke het fotoalbum defineert. Het verwerkende php script kan daarna de foto's in het goede album plaatsen.
Hier zit echter het probleem. Ik geef de variabele in het object mee in de url:
Echter, in flash, blijft die variabele (album_id) maar undefined. Ik probeer hem zo aan te roepen:
Ik heb het script op dit moment gestript tot bovenstaande actionscript. Maar variabele aid blijft 0.
Waarschijnlijk is het iets supersimpels, maar op dit moment hik ik er al uren tegenaan en ik kan het probleem niet vinden.
De movie wordt geexporteerd als flash 8 trouwens.
Het flash bestand dat in een html/php pagina wordt ge-embed krijgt een variabele mee welke het fotoalbum defineert. Het verwerkende php script kan daarna de foto's in het goede album plaatsen.
Hier zit echter het probleem. Ik geef de variabele in het object mee in de url:
HTML:
1
2
3
4
5
| <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,28,0" width="220" height="100"> <param name="movie" value="photo-upload.swf?album_id=2" /> <param name="quality" value="high" /> <embed src="photo-upload.swf?album_id=2" quality="high" pluginspage="http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="220" height="100"></embed> </object> |
Echter, in flash, blijft die variabele (album_id) maar undefined. Ik probeer hem zo aan te roepen:
code:
1
2
| var aid = album_id ? album_id : "0"; pro_cur.label = "album_id = " + aid; |
Ik heb het script op dit moment gestript tot bovenstaande actionscript. Maar variabele aid blijft 0.
Waarschijnlijk is het iets supersimpels, maar op dit moment hik ik er al uren tegenaan en ik kan het probleem niet vinden.
De movie wordt geexporteerd als flash 8 trouwens.