Kabel Noord (KNID) communicatie tussen modem en Vista PC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:07
Ik probeer internet aan te sluiten op een nieuwe breedband verbinding van Kabel Noord (KNID) op een Vista PC.

Ik blijf echter problemen houden met de vaste netwerk verbinding. Er wordt een geel driehoekje weergegeven over het netwerk icoontje met de vermelding dat deze verbinding niet volledig gebruikt kan worden.

Volgens kabel noord is het voldoende als op de pc de settings voor automatisch ip adres en autmatische DNS server worden ingesteld.. Dit heb gedaan er blijven echter problemen met de netwerk verbinding.

Zijn er bij Vista nog extra dingen die opengezet moeten worden? of zit er toch nog iets niet helemaal goed bij Kabel Noord?

Ik heb zelf de network discovery nog aangezet.
Kabel Noord is nu helaas niet bereikbaar voor informatie.

Hierbij nog de output van ipconfig /all. Ik hoop dat iemand hieruit iets kan afleiden..:

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : TM003
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1A-A0-59-EE-6E
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::308b:4aee:a17a:606e%9(voorkeur)
Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.96.110(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 201333408
DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

[ Voor 58% gewijzigd door pacificocean op 22-01-2008 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:49
Volgens mij mag jij eerst al je netwerkshit eens deinstalleren en eropnieuw opzetten, damn wat een tunnels....

verder krijg je een 169.* adres, dus zit de kabel wel goed? Firewall van vista goed?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:06
Heb je KNID met een Arris modem, of heb je KNID met een com21 modem? Met een Com21 modem krijg je statische IP adressen, met een Arris modem is het over het algemeen voldoende om je modem even uit en aan te zetten om het nieuwe MAC adres door te laten voeren in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Devian schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:21:
Volgens mij mag jij eerst al je netwerkshit eens deinstalleren en eropnieuw opzetten, damn wat een tunnels....

verder krijg je een 169.* adres, dus zit de kabel wel goed? Firewall van vista goed?
Ja dat van die tunnels viel mij ook op. Waar komen die vandaan? De PC is redelijk nieuw. Wanneer krijg je een 169.* adres ? als er iets mis is met de kabel? Kan het zijn dat de kabel te lang is?
De firewall moet toch aan kunnen blijven staan? Of moet ik nog zettings in de firewall wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
_JGC_ schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:31:
Heb je KNID met een Arris modem, of heb je KNID met een com21 modem? Met een Com21 modem krijg je statische IP adressen, met een Arris modem is het over het algemeen voldoende om je modem even uit en aan te zetten om het nieuwe MAC adres door te laten voeren in de instellingen.
Het is een Arris. Deze is uitgeweest maar op dat moment stond de PC ook uit. Moet het modem aan en uit gezet worden met de PC aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
Gewoon ff uit en aan doen. En verwijder ook al die tunnels, het maakt het er niet duidelijker op.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Ik heb de tunnels verwijderd. Dat geeft inderdaad meer duidelijkheid. De tunnels zijn waarschijnlijk van de inbel verbindingen. Die moeten dus kunnen blijven bestaan.
Het uit en aanzetten van het modem helpt niet. Tevens begrijp ik dat een 169.* ipadres wordt gegenereerd door Windows ipv door de DHCP server.

[ Voor 45% gewijzigd door pacificocean op 20-01-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
pacificocean schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:47:
Ik heb de tunnels verwijderd. Dat geeft inderdaad meer duidelijkheid. De tunnels zijn waarschijnlijk van de inbel verbindingen. Die moeten dus kunnen blijven bestaan.
Het uit en aanzetten van het modem helpt niet. Tevens begrijp ik dat een 169.* ipadres wordt gegenereerd door Windows ipv door de DHCP server.
Jip, wat dus meestal inhoud dat de netwerkkabel defect of verkeerd aangesloten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 23:58
Is de ethernetkabel kant en klaar gekocht of heb je die zelf gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
cornfed99111 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:47:
Is de ethernetkabel kant en klaar gekocht of heb je die zelf gemaakt?
De kabel heb ik zelf gemaakt. Ik ben echter niet op locatie. Het gaat hierbij om de aansluiting bij mijn ouders. Ik heb de kabel gemaakt voordat de internet aansluiting aanwezig was. Ik heb echter de verbinding wel getest door mijn laptop en de pc rechtstreeks te verbinden. De kabel is straight gemaakt. en de verbinding werkte toen. Ik heb toen echter vaste IP adressen gebruikt. Volgens mij hoeven de huidige PC's geen crosskabel meer te hebben voor een peer to peer verbinding. Het probleem is dat ik er niet ff makelijk naar toe kan rijden. Het lijkt inderdaad de kabel te zijn, maar wat zou het nog meer kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 23:58
Voor directe verbindingen tussen pc's moet je een cross kabel hebben...
Dus je hebt waarschijnlijk een cross kabel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

cornfed99111 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:23:
Veel pc's hebben net als veel switchen tegenwoordig auto sensing voor kabels, waardoor dat niet altijd meer nodig is.

Overigens zou ik voor de zekerheid de kabel nog een keer proberen, en anders de ISP bellen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
cornfed99111 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:23:
Ik heb de verbinding tussen de PC's ook getest met een korte straight gekochte kabel en dat ging ook goed. Dus het hoeft geen crosskabel ten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ik een crosskabel gemaakt heb. Dan moet ik mij wel heel erg vergist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
pacificocean schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:55:
[...]

Ik heb de verbinding tussen de PC's ook getest met een korte straight gekochte kabel en dat ging ook goed. Dus het hoeft geen crosskabel ten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ik een crosskabel gemaakt heb. Dan moet ik mij wel heel erg vergist hebben.
En als je nou eens een gekochte kabel gebruikt voor de verbinding tussen pc en modem? Even om uit te sluiten dat er toch iets niet goed is met de kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 20-01-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
ik222 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:59:
[...]

En als je nou eens een gekochte kabel gebruikt voor de verbinding tussen pc en modem? Even om uit te sluiten dat er toch iets niet goed is met de kabel.
Zo ver was ik ook inmiddels. Ik heb dit echter nog niet uitgevoerd, omdat dan de PC moet worden opgesteld voor de meterkast. Dat gaat niet zo makkelijk. Maar ik ben bang dat dat de wel moet gaan gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
pacificocean schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:12:
[...]

Zo ver was ik ook inmiddels. Ik heb dit echter nog niet uitgevoerd, omdat dan de PC moet worden opgesteld voor de meterkast. Dat gaat niet zo makkelijk. Maar ik ben bang dat dat de wel moet gaan gebeuren :(
Inderdaad, het is helaas de enige manier op die kabel uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 16:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Alle netwerkonderdelen uitschakelen, behalve IPv4 daarna evt netwerkkaart op 10 of 100half-duplex zetten. Als dat nog niet werkt, moet je een nieuwe driver hebben voor je netwerkkaart. Ik vermoed dat anders je mac-adres uit een niet unieke serie is en denied is bij de DHCP van je provider.

Komt wel vaker voor bij onboard netwerkkaarten en bij grote ISP's welke zonder router werken. Veel isp's werken met router opties in haar modems, waardoor je mac-adres in je lokale netwerk geen rol speelt.

[ Voor 26% gewijzigd door I_stealth_I op 21-01-2008 11:39 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
pacificocean schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:12:
[...]

Je zou ook het modem naast de pc kunnen zetten? Je hoeft alleen maar te controleren of hij een lease uitdeelt, du sniet relevant of hij wel of geen verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Devian schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:34:
[...]

Je zou ook het modem naast de pc kunnen zetten? Je hoeft alleen maar te controleren of hij een lease uitdeelt, du sniet relevant of hij wel of geen verbinding heeft.
Gaat het loskoppelen van het modem goed? Wordt er dan nog contact gemaakt met de DHCP server. Als ik namenlijk onderstaande lees dan begrijp ik dat het IPadres in een range van KNID moet liggen. Met andere worden het gaat om een Arris modem zonder router. Zit de DHCP server in het modem of staat deze bij de provider (Kabel Noord)?
Alle netwerkonderdelen uitschakelen, behalve IPv4 daarna evt netwerkkaart op 10 of 100half-duplex zetten. Als dat nog niet werkt, moet je een nieuwe driver hebben voor je netwerkkaart. Ik vermoed dat anders je mac-adres uit een niet unieke serie is en denied is bij de DHCP van je provider.

Komt wel vaker voor bij onboard netwerkkaarten en bij grote ISP's welke zonder router werken. Veel isp's werken met router opties in haar modems, waardoor je mac-adres in je lokale netwerk geen rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
pacificocean schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:14:
[...]

Gaat het loskoppelen van het modem goed? Wordt er dan nog contact gemaakt met de DHCP server. Als ik namenlijk onderstaande lees dan begrijp ik dat het IPadres in een range van KNID moet liggen. Met andere worden het gaat om een Arris modem zonder router. Zit de DHCP server in het modem of staat deze bij de provider (Kabel Noord)?
Nee, je zult dan zoiezo weer een 169.xxx adres krijgen aangezien je een IP moet krijgen van de DHCP server van je internetprovider.

Je moet dus echt de pc naast de modem zetten, maar zoveel werk is dat toch ook weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 11:28

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Een 169.254.x.x adres is een APIPA adres (zie Wikipedia: Zeroconf).

Wat gebeurt er als je in een command prompt ipconfig /renew intikt?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Het was toch de kabel die niet goed was. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
pacificocean schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:12:
Het was toch de kabel die niet goed was. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Volgens mij zei ik zoiets 10 min na je openingspost...;)

Pagina: 1