[Asus Maximus Formula SP] vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05:41
Beste tweakers,
Ik ben toe aan een nieuwe pc, en vind de Asus Maximus Formula Special Edition zeer aantrekkelijk.
Nu heb ik een vraagje.
Op dit moederbord zit het zogeheten Fusion Block System, een heatpipestelsel dat uitmond op een NB blok waar je je waterkoeling op kan aansluiten. Nou heb ik al waterkoeling, maar dan moet de koppelinggrootte van het FBS wel overeen komen met mijn waterkoeling setup. Ik kan deze grootte nergens vinden. Kan iemand mij vertellen welke grootte dit is?
bvd,
Extreme Smell

Verwijderd

Er zitten standaard verloopstukjes bij geleverd.

• Extreme smell
bedoel je dat je deze koppelingen die hierop zitten kunt verwisselen of kun je de verloopstukjes op de koppelingen van de foto zetten?
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1850/FF.jpg

Verwijderd

De verloopstukjes zet je op de koppeling op de foto en dan aan je slangen van je waterkoeling. Ik heb hem ook en heb er ook een waterkoeling op gezet. Wat is de maat van je slangen van de waterkoeling?

edit,
Slangmaat van mijn waterkoeleing is 11/8 mm.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 15:22 ]

• Extreme smell
slangmaat van mijn waterkoeling is nu 6/8 mm, vanwege 1 koelbok dat ook 6/8 mm is, maar dat koelblok gaat er ook uit en er komt een nieuw koelblok voor in de plaats dat 1/4" is, dus dan word alles 11/8 mm.. dit is btw toch de grootste maat voor 1/4"?

Verwijderd

Dat kan ik je niet vertellen. Mijn kennis van waterkoeling is vrij beperkt. Ik heb met mijn slangmaat geen verloopstukjes hoeven te gebruiken in ieder geval. De temp van de NB ging bij mij in ieder geval met een kleine 13a14 graden naar beneden.

• Extreme smell
ok, dat is goed nieuws. bedankt voor je hulp ;)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:36:
Dat kan ik je niet vertellen. Mijn kennis van waterkoeling is vrij beperkt. Ik heb met mijn slangmaat geen verloopstukjes hoeven te gebruiken in ieder geval. De temp van de NB ging bij mij in ieder geval met een kleine 13a14 graden naar beneden.
Heb je daar een fotootje van? Ik heb Tygon R3603 slang, dat is ook 1 1/8, zou wel mooi zijn als dat gewoon past. Je hebt neem ik aan wel slangklemmen gebruikt of zitten die er ook bij?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Pagina: 1