Toon posts:

Internetverbinding valt na tijdje weg

Pagina: 1
Acties:
  • 724 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb momenteel volgende thuisnetwerk :

Desktop met Belkin Gigabit netwerkkaart (Windows XP Prof)
Laptop (Windows Vista) 802.11n draadloos
Freecom NAS-schijf (Gigabit)
Router : D-Link Dir 655
Netwerkkabels : cat6
Internetverbinding : kabel

Netwerk werkt na opstarten een tijdje prima tot op een bepaald punt de internet-verbinding
gedeeltelijk wegvalt. Met sommige internetsites en Outlook kan ik dan geen
verbinding meer maken. Als ik router of computer terug opstart werkt het weer prima. Als
ik de kabelverbinding rechtstreeks op mijn netwerkkaart in desktop aansluit,
heb ik het probleem niet. Probleem ligt dus hoogstwaarschijnlijk bij de
router.

Nog een kleine aanvulling : als ik bij netwerkverbindingen kijk staan er soms 2 :

- internet-gateway : verbonden internet-verbinding
- LAN- of snelle verbinding : Belkin-lan verbinding verbonden

Hopelijk kan er mij iemand hiermee helpen want ik heb ondertussen al van alles geprobeerd (reset, fabriekinstellingen, nieuwe firmware,...)

mvg

andy

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Treedt het probleem op als je p2p applicaties draait of altijd na een bepaalde tijd? En het probleem wordt -tijdelijk- opgelost door het rebooten van de router en PC, of router of PC? Het treedt bij zowel de desktop als de laptop op? Zijn het altijd dezelfde sites die niet meer werken of verschilt dat?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

zet je ip's eens op statisch ? misschien helpt dat

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich telkens voor na verloop van tijd en is opgelost als ik router reboot of netwerkverbinding uitschakel en terug inschakel of pc opnieuw opstart. Mijn draadloze verbinding op laptop en NAS-schijf werkt perfect.

Ik heb ondertussen op internet al gemerkt firmware.

Als ik op statisch zet, moet ik volgende gegevens invullen :
- ip adres :
- subnet mask
- default gateway
- primary dns server
- secondary dns server

Router heeft ip 192.168.0.1 - veronderstel dat ip hier dan tussen 192.168.0.2-99 moet liggen. Maar wat moet ik als subnet mask invullen : ook 255.255.255.0 ?

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:59:
Het probleem doet zich telkens voor na verloop van tijd en is opgelost als ik router reboot of netwerkverbinding uitschakel en terug inschakel of pc opnieuw opstart. Mijn draadloze verbinding op laptop en NAS-schijf werkt perfect.

Ik heb ondertussen op internet al gemerkt firmware.

Als ik op statisch zet, moet ik volgende gegevens invullen :
- ip adres :
- subnet mask
- default gateway
- primary dns server
- secondary dns server

Router heeft ip 192.168.0.1 - veronderstel dat ip hier dan tussen 192.168.0.2-99 moet liggen. Maar wat moet ik als subnet mask invullen : ook 255.255.255.0 ?
normaal als je inlogt op je router kan je het daar aanvinken statisch of dynamisch op je eigen pc laat je dat zo

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 21:44

Sebazzz

3dp

Router heeft ip 192.168.0.1 - veronderstel dat ip hier dan tussen 192.168.0.2-99 moet liggen.
Foute veronderstelling. Kan alleen als je router geen DHCP doet. Anders moet je een IP kiezen buiten de DHCP range.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

hij moet gewoon eens surfen naar http://192.168.1.1/ inloggen onder admin en over statisch ip aanvinken

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
-als ik inlog op mijn router 192.168.0.1 en ik duid "static IP" aan, krijg ik de melding dat ik dan e DNS-servers moet configureren.

- vreemd hieraan is ook dat alles goed werkte tot ik ook die NAS aan het netwerk koppelde - die heeft volgende instellingen :

vast ip-adres : 192.168.0.100
subnet : 255.255.255.0
gateway : 192.168.1.2
dns server : idem

Kan daar misschien het probleem liggen ?

- sorry voor mijn domme antwoorden maar (zoals je al gemerkt hebt) is het de eerste keer dat ik een dergelijk netwerk instel

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Klinkt gewoon als een brakke router... Dat heb ik (@home-troepding) opgelost door maar een kabeltje te trekken...

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ik heb ook eens een tijdje problemen gehad met m'n Dlink gateway toen ik m'n NAS station had aangesloten dat was een netgear SC101, ik heb dat probleem een paar keer geahd en da bijna nooit meer en ik heb niks verandert

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je moet het ip-adres van je draadloze verbinding statisch maken.

Zoals ik het lees probeer je het ip-adres dat je van je provider krijgt statisch in te stellen, en dan krijg je inderdaad de vraag om de rest van de instellingen (zoals de DNS servers) ook in te vullen. Maar hier hoef je helemaal niet aan te komen!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
In controlescherm van d-link (192.168.0.1) krijg ik kans tussen 'setup internet' - 'setup draadloos' en 'setupnetwerk' instellen . In scherm 'draadloos' kan ik enkel volgende gegevens invoeren :

Enable Wireless :

Wireless Network Name : (Also called the SSID)

802.11 Mode :

Enable Auto Channel Scan :

Wireless Channel :

Transmission Rate :

Channel width

Number of Spatial Streams : Not applicable

Visibility Status :

Moet ik misschien via laptop die instellingen wijzigen ?

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:22:
- vreemd hieraan is ook dat alles goed werkte tot ik ook die NAS aan het netwerk koppelde - die heeft volgende instellingen :

vast ip-adres : 192.168.0.100
subnet : 255.255.255.0
gateway : 192.168.1.2
dns server : idem
Dit is een niet werkende configuratie. Misschien een tikfout? Ofwel het vast ip-adres zou 192.168.1.100 moeten zijn, ofwel gateway is 192.168.0.1.

Verwijderd

Topicstarter
- instellingen waren wel degelijk zoals hierboven vermeld, ik heb nu gateway en dns server gewijzigd naar 192.168.0.1

-bij de instellingen van router staat dat de "dhcp ip server range" ligt tussen 192.168.0.100 en 192.168.0.199

- kan ik dan wel die nas schijf als vast ip adres 192.168.0.100 toekennen ?

Verwijderd

Ik heb dit thuis ook een poosje gehad, we hebben zo'n beetje alles hier in huis vervangen (wat van @home moest) voor dat ze ons echt verder kwamen helpen.

Wat bleek nou, Het modem was een beetje overleden.

Elke keer als ik het modem reboote had ik internet, maar na zo'n 5-10 minuten zakte het weg, totdat ik hem weer reboote. etc.

Het probleem is toen opgelost met een nieuw modem.

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 07:29:
- instellingen waren wel degelijk zoals hierboven vermeld, ik heb nu gateway en dns server gewijzigd naar 192.168.0.1

-bij de instellingen van router staat dat de "dhcp ip server range" ligt tussen 192.168.0.100 en 192.168.0.199

- kan ik dan wel die nas schijf als vast ip adres 192.168.0.100 toekennen ?
Niet verstandig. Grote kans op dubbele ip-adressen in het netwerk. Maak daar bijv. 192.168.0.99 van of pas de dhcp-scope aan zodat die bijv. bij 101 begint.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ondertussen reeds zo een vermoeden en heb dhcp ip range gewijzigd naar 192.168.0.101-192.168.0.199, bovendien heb ik gateway en dns-server van mijn nas-schijf ook gecorrigeerd (zoals hier ook opgemerkt) . Blijkbaar is het probleem hiermee opgelost. Ik weet wel niet welke van de 2 maatregelen hiertoe het meest bijgedragen heeft, maar kom het is het resultaat dat telt. Alvast van harte bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

het kan ook liggen aan je provider @home b.v.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik probleem met draadloze verbinding laptop, ik verkrijg enkel maar een lokale verbinding. Als ik in volledig overzicht netwerkcentrum van Vista (laptop) kijk, zie ik :

laptop (192.168.0.236)-----router (192.168.0.1)______ gateway (192.168.0.100) X internet
desktop (192.168.0.199)____I

nas-schijf (kan niet in overzicht geplaatst worden)

iemand enig idee
Pagina: 1