Toon posts:

Wireless plotseling compleet verdwenen (Vista)

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De ingebouwde Atheros 802.11 Wireless Adapter avn m'n Asus F3T werkt plotseling niet meer.

Hier thuis staan (o.a.) drie laptops die allemaal wireless verbinding maken met het internet via een Draytek 2200 router. Van het ene op het andere moment is de wireless verbinding op de computer van m'n vrouw verdwenen. Het betreft een Asus F3T met Vista 32 bit. En ja, het knopje voor Wireless staan aan... Alles heeft tot nu toe probleemloos gewerkt.

Vista zelf kan geen netwerk kan vinden. Ik heb op de router Hide SSID uitgezet, de beveiliging ook (tijdelijk natuurlijk), maar de laptop vind gewoon niets. Volgens de Help moet ik via Verbinding maken met een netwerk een Verbinding of netwerk instellen en dan kiezen voor Handmatig verbinding met een draadloos netwerk maken. Maar die optie is er niet. Als ik Diagnose en herstel kies, krijg ik alleen de melding dat er geen LAN kabel in de computer zit.

Toen heb ik via een andere laptop, die wel gewoon wireless werkt, de nieuwste driver gedownload en via USB op de ASUS gezet. Bij de installatie krijg ik de melding:

The Device my not be present or could have been ejected/unplugged from the system. Insert or Reinsert Now.

??? Dat ding zit ingebouwd in de lap! Moet ik nu soms de onderkant openschroeven...? Kan het zijn dat het ding is losgeschoten of zo...? Iemand enig idee wat te doen?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kunt nog proberen te booten met een Linux Live CD om te kijken of die de WLAN adapter nog ziet/kan gebruiken.
Zo ja, dan is er iets goed fout in Vista, zo nee, dan zou je met de Asus helpdesk kunnen bellen, en evt. een RMA aanvragen ivm. mogelijk defecte hardware.

De linux distro 'Mandrake Spring One 2007' herkende de wlan-adapter van m'n F3SV (met Intel spul) bijv. direct (alleen lukte het dan weer niet de LAN adapter werkend te krijgen onder linux...).
Jouw F3T heeft dan wel een AMD cpu+bijbehorende chipset, maar goed, proberen kan geen kwaad.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:24
Zit er niet toevallig een knopje om de wireless mogelijkheden hardwarematig uit te schakelen op de notebook? (kan ook een fn toets zijn)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
n0pe schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:04:
Zit er niet toevallig een knopje om de wireless mogelijkheden hardwarematig uit te schakelen op de notebook? (kan ook een fn toets zijn)
Ja, maar dat heeft 'ie al gecontroleerd :P
En ja, het knopje voor Wireless staan aan...

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
TS screef in SP dat ie dat schakelaartje aan heeft staan, en als het een FN toets is, dan is dat net vaak het schakelaartje...

Verwijderd

Topicstarter
Nou.... ik heb dus de drivers opnieuw geinstalleerd: er kwam dus een melding dat de hardware er niet inzat, maar ik heb alsnog de installatie afgemaakt. Kreeg daarna de wel vaker voorkomende melding met drivers dat ze niet goed geinstalleerd waren, maar ik zei gewoon van wel. Alsnog niets.
Vervolgens toch maar de onderkant opengeschroefd en een beetje zitten tikken op de plek waar volgens de handleiding de adapter zou moeten zitten (alhoewel ik die niet als zodanog kon herkennen). Vervolgens computer herstart (had ik daarvoor natuurlijk al diverse malen gedaan)... en hij doet het weer.

Geen idee wat het was: drivers of hardware of beide? Ik ben nu wel benieuwd hoe lang 'ie het blijft doen en ook waarom 'ie het opeens niet meer deed. Heel vaag allemaal... maar in ieder geval werkt het nu weer...

Computers... :s :(
Pagina: 1