Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om de rotzooi van een HP Pavilion t470.nl te verwijderen. Ruim 400 virussen en ruim 100 adware objecten heb ik al verwijderd. Verder heb ik Ccleaner overige bestanden die niet meer nodig zijn laten verwijderen.

Tevens kwam ik vaak hetzelfde bestand tegen en heb dat ook verwijderd maar het hoofdprobleem blijft nog steeds bestaan. Tijdens gebruikt kom een aantal keer het scherm Windows Security Alert naar voren. Ik krijg het niet weg ook het bureaublad toon als achtergrond afbeelding dezelfde melding.

Volgens mij is het wel op te lossen maar iets heeft alles zo ingesteld zodat je het register niet kan bewerken, configuratiescherm is ook afgesloten.

Ik heb al gezocht op het forum en google maar kwam niets bruikbaars tegen om het probleem op te kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Admin-rechten en veilige modus? Waarom doe je geen complete herinstallatie als het zo erg besmet is?

Probeer het eens te repareren vanaf een BartPE Windows Live CD. Probeer ook eens te kijken in Beveiliging & Virussen, dat is waarschijnlijk een meer geschikt forumdeel voor deze vraag :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veilge modus ook al geprobeerd als admin of andere gebruiker.

Nieuwe gebruiker aangemaakt zelfde probleem.

Format wil ik voorkomen omdat de bestanden verspreid staan over de volledige harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Move naar Beveiliging & Virussen, maar als je 400 virussen hebt/had zou ik toch hard over een format gaan nadenken omdat die waarschijnlijk meer schade aangericht hebben dan dat je nu kan repareren.

Lees de stickies wel even goed door trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:06:
Format wil ik voorkomen omdat de bestanden verspreid staan over de volledige harde schijf.
Dan een LiveCD (BartPE of Knoppix) gebruiken om de bestanden eerst te backuppen op een externe harde schijf, zodat je daarna zonder problemen kunt herinstalleren. Met zoveel virussen en andere problemen is het zelfs maar de vraag of je ht nog kunt repareren.

Helaas blijkt vaak bij dit soort problemen hoe goed of slecht je backupstrategie is, vaak komt het er op neer dat er geen backupstrategie is. Een leermoment :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
De HP recovery mogelijkheid vanaf de backup-partitie heeft dacht ik een non-destructive optie, waarbij de inoud van de hd verplaatst wordt naar een mapje en een verse Windows installatie terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan HP recovery heb ik ook zitten denken.

De pc is niet van mij maar van een bekende ik heb zelf wel backups van mijn eigen bestanden mocht dat nodig zijn.

Er zijn wel twee partities ik veronderstel dat de tweede voor recovery gebruikt kan worden als backup disk?

Na overleg met de eigenaar toch maar voor reinstall gekozen. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval dit zal het probleem wel oplossen lijkt mij.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:24:
Er zijn wel twee partities ik veronderstel dat de tweede voor recovery gebruikt kan worden als backup disk?
Ja, maar het beste is een externe locatie.
Na overleg met de eigenaar toch maar voor reinstall gekozen. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval dit zal het probleem wel oplossen lijkt mij.
Ja, mits je ook maar formateert, en een up to date virusscanner en Windows updtaes hebt geinstalleerd voordat je de databestanden benaderd (voor het geval die besmet blijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brand ze op cd en gebruik de herstelsoftware van HP die zou mij voldoende moeten lijken....

Inmiddels werkt alles weer naar behoren. Maar eigenlijk ben ik toch nieuwsgierig naar het virus/trojan of wat dan ook dat het allemaal veroorzaakt heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:39:
...
Volgens mij is het wel op te lossen maar iets heeft alles zo ingesteld zodat je het register niet kan bewerken, configuratiescherm is ook afgesloten.
...
Dit heb ik ook eens gehad bij een PC, opgelost door ComboFix te draaien.
Zelf ben ik geen voorstander van het herinstalleren van je PC maar als je al 400 spyware en virussen hebt verwijderd, zou ook ik aan een herinstallatie gaan denken.
Pagina: 1