Behuizing en Cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-01 19:13
Hoi,

Ik zoek een behuizing E-ATX voor onderstaand.
* SuperMicro kopen met 2x 771 sockets voor 2 Xeon processoren.
* 4 geheugenbanken in van 2Gb per stuk.
* 500wat zalman voeding
* 2x 500gb harddisk
* dvd lezer.

Ik word door de leveranciers veel gewaarschuwd voor warmte productie dus heb ik de Thermalright HR-01 X CPU Cooler, Xeon S771 gekozen als koeler voor mijn processor.

Ik heb al diverse reviews gelezen over kasten en koelers maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Coolermaster / ThermalTake en Chieftek zijn allemaal mooie kasten met allerlei filters en fan's. Ook in Fan's zijn er weer diverse geuren en smaken hetzelfde geld voor de koelpasta.

De server zal 7x24 aanstaan en moet stil zijn. Goede spullen zijn dus belangrijk.
Daarnaast zou het fijn zijn als ik op de kast of via software de temperaturen kan uitlezen.

Alvast bedankt voor de reacties. _/-\o_

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:54

BCC

Waarom koop je niet een complete supermicro / hp of dell. Dan heb je al die problemen niet. Servers zijn niet de om op te bezuinigen, ookal heb je nog zoveel onderdelen liggen.
De server zal 7x24 aanstaan en moet stil zijn.
Dit gaat meestal niet zo goed samen. Of is het een servertje voor thuis?

[ Voor 60% gewijzigd door BCC op 20-01-2008 13:05 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De STC-T01 is niet erg duur, kan E-ATX kwijt en is goed koelbaar: pricewatch: Cooler Master CM Stacker STC-T01 (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zwart) (bij sallandautomatisering.nl is deze nog een stuk goedkoper, maar staat niet in de PW)
BCC schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:59:
Waarom koop je niet een complete supermicro / hp of dell. Dan heb je al die problemen niet. Servers zijn niet de om op te bezuinigen, ookal heb je nog zoveel onderdelen liggen.
Hij heeft een heel systeem liggen, op de kast na, en dan zou 'ie een Dell of HP moeten kopen? Komop zeg, we zijn hier op tweakers, doe normaal :/
[...]

Dit gaat meestal niet zo goed samen. Of is het een servertje voor thuis?
Lijkt me wel, als hij een HR-01 heeft, een Zalman voeding, een EATX bord, en zoekt naar CoolerMaster/Thermaltake ;)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:54

BCC

TheZeroorez schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:09:
Hij heeft een heel systeem liggen, op de kast na, en dan zou 'ie een Dell of HP moeten kopen? Komop zeg, we zijn hier op tweakers, doe normaal :/
Ik ging er vanuit dat hij hem in een datacenter op ging hangen...

[ Voor 34% gewijzigd door BCC op 20-01-2008 13:14 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-01 07:26
Ik denk dat als je 2 van die coolers hebt je het liefst een fanduct wil maken met 120mm fans, dan is de iets duurdere stacker wel beter omdat deze 2 casefans naar buiten heeft pricewatch: Cooler Master CM Stacker 810 (E-ATX, Geen PSU, Zilver). Als koelpasta zou ik AS5 nemen en als fans pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 (120mm, 22,8dB, 3/4p).

• ChrisVrolijk
Hoi,

Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor.
Het moederbord en de CPU coolers en de kast moet ik nog bestellen.
Het word inderdaad een servertje voor thuis. Er komt VMWare server op te draaien met 8 servers vandaar de powerrrrrrrrrrrrr.

Ik heb wat suggesties gezien voor de kast en voor de fan's.
Maar eigenlijk niets over hoe ik het beste de temp kan meten. Ik heb namelijk een keer een kast gezien met een temp meter onboard.

Ik moet zelfs nog kijken of het wel mogelijk is om 2 CPU coolers van Thermalright naast elkaar te plaatsen en ik heb nog geen idee wat voor richting ik de FAN's moet laten blazen. Laat staan of de bijgeleverde fan's enigszins stil zijn. Anders zullen daar vast wel vervangede fan's voor zijn maar daar open ik dan wel weer een nieuw "draadje" voor.

Tot nu toe is alleen de coolermaster aangeboden. Dit betekent dus dat ThermalTake en Chieftec bagger is of is daar weinig info over bekend. Ik heb het namelijk niet kunnen vinden op het grote wereld wijde web.

Groet,

T.

Verwijderd

wil je nu CPU koelers van Thermalright of Thermaltake gebruiken??
Bij de HR-01 X van thermalright krijg je geen koelers/fans , die moet je zelf regelen.
http://www.ocia.net/reviews/hr01/page3.shtml

deze review geeft je mss een idee.

• ChrisVrolijk
Je hebt gelijk.. 8)7 . Ik heb het bericht aangepast.
Dus voor de duidelijkheid.

De CPU cooler krijgt de thermalright erop. Ik moet alleen nog uitdokteren hoe ik de warmte afvoer.
Op de review die je stuurt ziet het er wel interesting uit.

Bedankt voor je oplettendheid _/-\o_

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-01 10:34
Misschien kan een Coolermaster Cosmos 1000 je wel helpen...
Ik heb zowel m'n gamesysteem als m'n thuisserver (nog een oudere Opteron, moet oit vervangen worden door een Barcelona) in een Cosmos gepropt een goeie maand geleden. En heb er nog geen minuut spijt van gehad!

De server draait veeeeel stiller dan vroeger in m'n Stacker (dat was dan ook een open kast) en draait toch gemiddeld enkele graadjes koeler. Hij is nagenoeg volledig geluidswerend naar buiten toe door overal rubberen randen en een akoestische demplaag op beide zijpanelen. De Cosmos is ook de enige kast die ik ben tegengekomen waar je een eATX moederbord in kwijt kunt en daarnaast nog massa's plaats hebt. Je krijgt er ook al 4 120mm fans van Coolermaster bij, die nagenoeg onhoorbaar draaien.

Om je temps uit te lezen kun je dan kijken naar een 3d party tempreader die in een 5.25" bay past, want daar heeft de Cosmos er genoeg van!

Maar nu het addertje: de case kost wel €150 - €200 en weegt zowat 17kg zonder gemounte PC. Ik heb er mooi voor moeten sparen, maar heb er nog geen spijt van gehad.

Maar natuurlijk, de andere voorstellen (de CM Stackers) zijn even degelijke cases. Heb er ook 4 verschillende gehad, en die deden allemaal even goed dienst.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
darkjeric schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:44:
Je krijgt er ook al 4 120mm fans van Coolermaster bij, die nagenoeg onhoorbaar draaien.
Niet waar, die fans erin laten zitten is gewoon zonde van het geld dat je aan de kast uitgegeven hebt :o
Maar nu het addertje: de case kost wel €150 - €200 en weegt zowat 17kg zonder gemounte PC. Ik heb er mooi voor moeten sparen, maar heb er nog geen spijt van gehad.
Is idd wat duur/zwaar...
Maar natuurlijk, de andere voorstellen (de CM Stackers) zijn even degelijke cases. Heb er ook 4 verschillende gehad, en die deden allemaal even goed dienst.
De Cosmos is onder de kap dan ook bijna een Stacker. Een goedkope oplossing zou zo'n STC-T01 zijn, met Nexus fans erin op 5v, dat is ook enorm stil, en stukken goedkoper dan een Cosmos met standaard fans.

Nadeeltje van de Cosmos: Als je veel en erg actieve schijven hebt is de koeling waarschijnlijk niet goed genoeg.

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-01 10:34
Oké, voor mij draaien de fans toch onhoorbaar. Maar dat komt misschien doordat mijn GeForce 7900 er nog wat piepachtig bovenklinkt. Zal een update geven wanneer ik die Zalman VF-1000 binnen heb 8)

Maar serieus nu, die geven toch niet meer dan 22dB? En voor zover ik weet is dat wel heel stil. Welke fans raad je dan aan icm Cosmos? En nee ik heb geen zin om van die superstille te kopen die je na twee maanden mag vervangen...

Het nadeel van de harde schijven kun je wel teniet doen door bovenop de harddiske-cage nog een fan te plaatsen. Daarvoor offer je dan wel een 5.25"-bay op, maar bij werkt het. In m'n server zitten alle zes de HDD-laden bezet door een schijf, en geen enkele gaat boven de 38°, maar inderdaad, als je die fan daar niet steekt wordt het toch een centrale verwarming van je PC
Pagina: 1