HP Photosmart C8180 vs Canon Pixma MP970

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:43
Mijn vraag gaat over de HP Photosmart C8180 en Canon Pixma MP970 dit zijn all in one printers met de optie om fotonegatieve te scannen. Nu wil ik graag ervaringen horen hoe dit scannen gaat kwaliteit,snelheid, degelijkheid van de negatieve houder. Ik ben ook benieuwt naar andere ervaringen met deze machine's en welke jullie zouden kiezen of mischien wel een hele andere machine die hier niet bij staat.
Mijn eisen voor de machine zijn moet fotonegatieve kunnen scannen, en printen,sannnen,kopieren in kleur. hij moet een netwerkaansluiting hebben liefste draadloos zoals de hp. De machine moet ook cd/dvd's kunnen printen. max 350 euro

Over cd's printen had ik nog een vraag de hp print met lightscripe en de canon print de cd's wat is hiet het verschil tussen en wat is beter, Is het ook allebij in kleur?

In de spec staat Formaat inktdruppels (in pl) bij de canon is dit 1 en bij hp 3 wat is nu beter?

Dus de verschillen die ik heb gevonden zijn de hp print goedkoper per pagina. de hp heeft wifi en lightscripe en de canon is 80 euro goedkoper. Ik vindt de wifi optie van de hp wel makkelijk en heb er die 80 euro ook wel voor over. Maar dan moet de kwaliteit van scannen printen van de hp wel net zo goed zijn of beter dan de canon anders is de 80 euro extra niet waard.

alvast bedankt voor het antwoord

Niels Vlaar

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:12
• pl = picoliter = de druppel grootte. Hoe kleiner de druppel hoe gedetailleerder je kan printen. De canon kan hierdoor dus een hogere resolutie halen (minder beeldruis bij printen foto's)

• lightscribe (met een laser een label in je cd branden)
Dit kan alleen met speciale lightscribe cd's en levert een plaatje met grijswaarden op

• Direct printen op cd zoals bij de canon
Kan in kleur. Wel speciale printbare cd's gebruiken (witte papierachtige bovenlaag)

Heb geen ervaring met het scannen van dia's en negatieven, maar als het puur om printkwaliteit gaat zou ik persoonlijk de voorkeur aan canon geven (Beetje bevooroordeeld: heb zelf de ip 5000...) Overigens, scannen is altijd via een usbkabel
Mijn eisen voor de machine zijn moet fotonegatieve kunnen scannen, en printen,sannnen,kopieren in kleur. hij moet een netwerkaansluiting hebben liefste draadloos zoals de hp. De machine moet ook cd/dvd's kunnen printen. max 350 euro
Vind je eisen redelijk vaag. Kan je je printgebruik illustreren en wat voor kwaliteit wil je bereiken? Misschien is het een idee een "simpele"all in one te nemen en daarbij los een scanner. Er zijn namelijk ook echte losse negatiefscanners. Klein maar fijn zegmaar. Met losse negatiefscanner hoef je niet lastig te doen met aparte negatief inlays.

[ Voor 50% gewijzigd door Terror op 20-01-2008 13:30 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64