Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord GA-P35-DS4 (rev.2.1)
Processor: Dual 6600
Voeding 530 Watt
2 harde schijven
Videokaart 8800GT
OS Vista Ultimate.
Heb 4x 1 gigabyte memorymodules gekocht Kingston HyperX 1024mb 8500 cl5.

Met 2 modules af en toe problemen dat de sidebar (Vista) niet meer reageert en opnieuw opstart.
Met 3 mod. starten een aantal programma's niet op en met 4 modules slaat de handel op blauw met teksten waar ik weinig van begrijp.
Heeft iemand een tip hoe ik die 4 kan installeren, zodat het werkt. Volgens de verkoper moet het lkunnen. CTRL F1 werkt niet bij dit moederbord, bij timing control heb ik 5-5-5-15 ingesteld.
Wellicht zie ik iets over het hoofd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met 3 mod. starten een aantal programma's niet op en met 4 modules slaat de handel op blauw met teksten waar ik weinig van begrijp.
Als je nou eens post wat daar staat, dan kunnen we je er mee helpen.

Het zou me niets verbazen als je gewoon brak geheugen hebt, of geheugen dat incompatible is (waarom PC8500 in je systeem eigenlijk?). Heb je dit geheugen ook op de juiste voltages lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CTRL F1 moet gewoon werken. Je moet dit doen bij het hoofdscherm en niet in M.I.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Goede voltage? Heb je een 32 of 64bits OS? Memory Remap aan staan? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens doorgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, dit is de eerste keer dat een vrag stel op dit forum. Ik besef dat het zo wie zo al moeilijk is om de vraag juist te stellen met de juiste info, zeker voor een halve leek. Ik doe mijn best.
Dat is het punt: in mijn bios kan ik memoryremap niet vinden. Mijn voltage staat op 2.1.
En echt waar ook in het hoofdscherm werkt ctrl-F1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OS 32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:53:
Hoi, dit is de eerste keer dat een vrag stel op dit forum. Ik besef dat het zo wie zo al moeilijk is om de vraag juist te stellen met de juiste info, zeker voor een halve leek. Ik doe mijn best.
Dat is het punt: in mijn bios kan ik memoryremap niet vinden. Mijn voltage staat op 2.1.
En echt waar ook in het hoofdscherm werkt ctrl-F1 niet.
Heb je het geheugen al eens getest met memtest? Misschien is het gewoon defect. Mogelijk is het geheugen niet compatible met je systeem, die kans loop je natuurlijk als je gebruikt maakt van overclock geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:23:
CTRL F1 werkt niet bij dit moederbord, bij timing control heb ik 5-5-5-15 ingesteld.
Als CTRL F1 niet werkt hoe heb je dan die geheugentimings zo ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Met 4GB is dit al niet zo slim, want dan kan je maar ongeveer 3GB benutten (al zou het wel moeten werken). Draai eens een Memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, hier ben ik weer. Heb even oude geheugens erin gezet want ik bleef het dumpscreen krijgen.
Op dat blauwe scherm staat o.m. IRQL-NOT-LESS-OR=EQUAL.
Zal memtest zo ook eens uitvoeren als ik hem met de nieuwe geheugens aan de praat krijg.
Ik zie dat ik ctrl-f1 niet hoef te gebruiken, ik kan zo al bij de instellingen. Bij mijn oude geheugen gaat het aaut. naar 5-5-5-15. Bij nieuwe aut. naar 5-7-7-24 en manuel instellen op 5-5-5-15, daqn blijft het oude rijtje ook staan. Het nieuwe tussen haakjes.
Hoe ik de voltage in moet stellen, daar ben ik niet zeker van: gaat aut. naar melding normaal (is dat de 2.2. volt?) ik kan man. alleen verhogen met stapjes van 0.05.
Is dit nog te brijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:39
Maar met het oude geheugen krijg je geen errors?

Voltage zou moeten kloppen volgens site van Kingston (2,2V DDR2)

Dus even het geheugen testen of het goed is, anders omruilen.

En voor de timings wat is het typenummer van het geheugen? iets van KHX8500D2....

[ Voor 77% gewijzigd door Scoop_Scoop op 21-01-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer waarschijnlijk 5-5-5-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

zet ze op 5-5-5-15 en sla op en boot en kijk wat ie doet.
Anders het voltage verhogen met stapjes van 0.05, NOOIT meer als 2.1V, tenzij door fabrikant aangegeven, anders heb je gebakken reepjes geheugen.
Probeer ook ens met telkens 1 reep, wellicht dat er 1 stuk is.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Pagina: 1