Op een laptop draai ik Vista 32 en maak ik gebruik van een NAS-schijf, die is gekoppeld aan een "letter".
Als ik in de Windows Verkenner het context-menu (rechtermuisknop) van een ZIP-bestand
wil oproepen, krijg ik eerst een waarschuwing:
en als ik Ja kies, krijg ik alsnog het context menu te zien. Dit vind ik vervelend en wil ik uitschakelen. Dit gebeurt niet bij ZIP-bestanden op de eigen harde schijf of bij andere extensies op de NAS-schijf.
Waar moet ik de oplossing zoeken? (Kon niet iets in menu's Windows Verkenner vinden, geen idee waar ik het in het register kan vinden. Dacht aan combinatie met UAC, maar googlen geeft me geen richting). Wie weet wat dit is?
Edit 16:30: Een engelstalig artikel met de eerder genoemde waarschuwing: link
Wat met het advies uitgeprobeerd, maar hiermee het probleem nog niet verholpen.
Als ik in de Windows Verkenner het context-menu (rechtermuisknop) van een ZIP-bestand
wil oproepen, krijg ik eerst een waarschuwing:
code:
1
2
3
| Internet Explorer Deze pagina bevat een onbepaald mogelijk beveiligingsrisico. Wilt u doorgaan? Ja Nee |
en als ik Ja kies, krijg ik alsnog het context menu te zien. Dit vind ik vervelend en wil ik uitschakelen. Dit gebeurt niet bij ZIP-bestanden op de eigen harde schijf of bij andere extensies op de NAS-schijf.
Waar moet ik de oplossing zoeken? (Kon niet iets in menu's Windows Verkenner vinden, geen idee waar ik het in het register kan vinden. Dacht aan combinatie met UAC, maar googlen geeft me geen richting). Wie weet wat dit is?
Edit 16:30: Een engelstalig artikel met de eerder genoemde waarschuwing: link
Wat met het advies uitgeprobeerd, maar hiermee het probleem nog niet verholpen.
[ Voor 15% gewijzigd door Bolukan op 20-01-2008 16:29 ]