Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CSS div scrollbalk in firefox

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb een div met overflow: auto; om de scrollbalk te laten zien als de tekst langer is.

Maar nu als de scrolbalk te voorschijn komt laat hij in IE7 netjes te kleurtjes weergeven maar in FIREFOX niet.

Ik heb de volgende gebruik voor scrollbalk kleurtjes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
    scrollbar-face-color: #f2e2d9;
    scrollbar-highlight-color: #f2e2d9;
    scrollbar-3dlight-color: #f2e2d9;
    scrollbar-darkshadow-color: #f2e2d9;
    scrollbar-shadow-color: #f2e2d9;
    scrollbar-arrow-color: #000000;
    scrollbar-track-color: #f2e2d9;

Alvast Bedankt

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Waarschijnlijk ondersteund firefox die css regels gewoon niet ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor regels kan ik gebruiken om ook in firefox mijn scrollbalk in kleurtjes te weergeven?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:22:
Wat voor regels kan ik gebruiken om ook in firefox mijn scrollbalk in kleurtjes te weergeven?
Niet. Dit wordt niet ondersteunt om twee redenen:
1. Het hoort gewoon niet bij de webstandaarden, één van de vele Internep Explorer verzinsels.
2. Het is razend irritant dat een website gaat bepalen dat je scrollbalk een andere kleur krijgt, daar zit je niet op te wachten. Vooral niet als je Mac OS X of KDE/GNOME draait als desktop.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Je kan met wat javascript je eigen widgets maken, in plaats van native browser widgets te gebruiken. Dan heb je volledige controle over het uiterlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie reactie's.

Ik heb wel wat gevonden voor andere die ook zelfde problemen hebben.

Crossbrowser: www.hesido.com/web.php?page=customscrollbar

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Wel een smerige oplossing met Javascript. Zeker als je blinden of doven op je sites hebt of ook wilt dat Oom Google langskomt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Vandaar dat je een fallback moet hebben. Zet Javascript maar eens uit op die site die chason linkte. Werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor betere oplossingen weten jullie dan?

Verwijderd

Ik vind het een hele mooie oplossing hoor. Javascript is niet vies ofzo. Het is alleen harmful wanneer je geen goede fallback hebt voor o.a. gehandicapten en zoekmachines. Die alternatieve browsers negeren Javascript meestal. Maar zoals ik al zei, bij de code van je linkje krijg je mooie standaard-scrollbars zodra je Javascript uitzet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 16:24 ]

Verwijderd

Sebazzz schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:43:
Wel een smerige oplossing met Javascript. Zeker als je blinden of doven op je sites hebt of ook wilt dat Oom Google langskomt.
Blinden zien natuurlijk wel een scrollbar die gewoon system colors heeft. :Y)

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-11 09:06
Sebazzz schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:43:
Wel een smerige oplossing met Javascript. Zeker als je blinden of doven op je sites hebt
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:28:
Blinden zien natuurlijk wel een scrollbar die gewoon system colors heeft. :Y)
Wat zien doven dan? :? * f.v.b = confused. ;)

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Die horen dat het een normale scrollbalk is :p
Maar je had gelijk, ik had even Javascript moeten uitzetten in me webdev toolbar in Fx.

Pagina: 1