Kleurafstelling LG L194WT TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Serial-Z
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:18
Beste medetweakers, ik hoop dat jullie missschien een oplossing hebben voor het volgende probleem.

Ik heb vorige week een nieuwe monitor gekocht van het merk LG (type: L194WT).
Nou ben ik zelf nog niet zo geweldig ervaren met het gebruik en kwaliteit met TFT schermen.

Als ik plaatjes met veel verschillende kleuren bekijk, denk aan een foto of een gradient zie ik een kleurverloop in "lagen" (net alsof je op 16-bits kleuren aan het werken bent, maar dan minder erg).
Heb al het een en ander met de helderheid, contrast en kleurafstelling gespeelt maar het valt me nog steeds op. Ook andere resoluties en refresh rates bieden geen soelaas.
Ook heb ik met Adobe Gamma vanuit het configuratiescherm geprobeerd de kleurafstelling juist te zetten. Opzich is het beeld prima van kwaliteit, alleen valt me dan dat kleurverloop me érg op t.o.v. mijn oude CRT monitor.

Misschien of jullie weten of dit normaal kan zijn bij een TFT monitor?

Specs
Gigabyte Geforce FX5200 128MB ( TFT is btw aangesloten op de DVI poort)
Resolutie: 1440x900 32-BITS
Windows XP Professional
LG L194WT monitor 19inch wide
2 GB DDR400

Als je meer specs nodigt heb kan ik je die geven :)

[ Voor 3% gewijzigd door Serial-Z op 20-01-2008 12:00 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:25
Heb je misschien een foto van wat je precies bedoelt? Ik heb dezelfde TFT, een jaar ouder, en ik wil niet meer terug naar CRT vanwege het zoveel mooiere beeld. Alleen de helderheid heb ik omlaag gezet.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Serial-Z
Wat ik zie, ongeveer in het midden, waar, van boven naar onder, het grijs zwarter wordt, soort van “laagjes” waarin de kleuren overvloeit.

Niet helemaal vloeiend, waardoor ik denk dat een bepaald aantal kleuren niet wordt weergegeven (in ieder geval als een andere kleur).

Je kent vast het effect als je een mooie kleurenfoto op 16-bits bekijkt.

Het ligt ook niet aan de afbeelding want dit valt me ook bij andere afbeeldingen op.

Hopelijk weet jij of dit misschien aan de afstelling van de kleuren kan liggen? Of zou het iets met een defect kunnen zijn?

http://img221.imageshack.us/img221/6454/vistaaq6.png

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00

Bjk

Ik heb dit ook op mij Samsung syncmaster 205bw. Op mijn eigen website, zitten er zelfs donker paarse/groene lijnen (wanneer ik kijk in photoshop).

(Site halflife-2.nl)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Volgens mij is dit gewoon wat je ziet bij een TN paneel... Aangezien die niet de volle kleuren kunnen weergeven. Daarvoor moet je een MVA/PVA/S-IPS paneel hebben. Ditzelfde ervaarde ik vroeger ook op mn Samsung 730BF.

Home Assistant Configuratie V&A

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:25
Ik snapte eerst niet goed wat je bedoelde, maar toen ik beter keek (het plaatje uitvergrootte) bleek ik het ook te hebben. Op de LG en op mijn laptop. Valt bij normaal gebruik blijkbaar niet op. Niks om je zorgen over te maken zou ik zeggen :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Serial-Z
Oke bedankt allemaal voor de informatie! :) jammer dat het een TN paneel is, had ik van te voren beter moeten opzoeken. Maar goed ik zal het er mee moeten doen haha :P
Topic kan slotje op.
Pagina: 1