Beste medetweakers, ik hoop dat jullie missschien een oplossing hebben voor het volgende probleem.
Ik heb vorige week een nieuwe monitor gekocht van het merk LG (type: L194WT).
Nou ben ik zelf nog niet zo geweldig ervaren met het gebruik en kwaliteit met TFT schermen.
Als ik plaatjes met veel verschillende kleuren bekijk, denk aan een foto of een gradient zie ik een kleurverloop in "lagen" (net alsof je op 16-bits kleuren aan het werken bent, maar dan minder erg).
Heb al het een en ander met de helderheid, contrast en kleurafstelling gespeelt maar het valt me nog steeds op. Ook andere resoluties en refresh rates bieden geen soelaas.
Ook heb ik met Adobe Gamma vanuit het configuratiescherm geprobeerd de kleurafstelling juist te zetten. Opzich is het beeld prima van kwaliteit, alleen valt me dan dat kleurverloop me érg op t.o.v. mijn oude CRT monitor.
Misschien of jullie weten of dit normaal kan zijn bij een TFT monitor?
Specs
Gigabyte Geforce FX5200 128MB ( TFT is btw aangesloten op de DVI poort)
Resolutie: 1440x900 32-BITS
Windows XP Professional
LG L194WT monitor 19inch wide
2 GB DDR400
Als je meer specs nodigt heb kan ik je die geven
Ik heb vorige week een nieuwe monitor gekocht van het merk LG (type: L194WT).
Nou ben ik zelf nog niet zo geweldig ervaren met het gebruik en kwaliteit met TFT schermen.
Als ik plaatjes met veel verschillende kleuren bekijk, denk aan een foto of een gradient zie ik een kleurverloop in "lagen" (net alsof je op 16-bits kleuren aan het werken bent, maar dan minder erg).
Heb al het een en ander met de helderheid, contrast en kleurafstelling gespeelt maar het valt me nog steeds op. Ook andere resoluties en refresh rates bieden geen soelaas.
Ook heb ik met Adobe Gamma vanuit het configuratiescherm geprobeerd de kleurafstelling juist te zetten. Opzich is het beeld prima van kwaliteit, alleen valt me dan dat kleurverloop me érg op t.o.v. mijn oude CRT monitor.
Misschien of jullie weten of dit normaal kan zijn bij een TFT monitor?
Specs
Gigabyte Geforce FX5200 128MB ( TFT is btw aangesloten op de DVI poort)
Resolutie: 1440x900 32-BITS
Windows XP Professional
LG L194WT monitor 19inch wide
2 GB DDR400
Als je meer specs nodigt heb kan ik je die geven
[ Voor 3% gewijzigd door Serial-Z op 20-01-2008 12:00 ]