[java + php] update na db verandering

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:17
Ik heb een pagina waarin een groot aantal DB velden zichtbaar zijn welke door verschillende users wijzigingen in gemaakt kunnen worden.

Om de pagina up to date te houden maar ik nu gebruik van een Ajax.PeriodicalUpdater die om de 5 seconde de inhoud van de div update met verse gegevens uit de db.

Nu zou ik graag een nettere oplossing willen welke én vaker controle doet op update's (elke seconde bv) en tegelijk de div niet update als er geen wijzigingen zijn. De check voor wel/geen update's in de db is geen probleem, de logica aan de browser kant helaas wel.

Ik ben al druk aan het zoeken geweest, maar kan geen echte oplossing vinden (verkeerde zoekterm?)

Iemand die me in een goede richting kan sturen ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt eens kijken of het mogelijk is om informatie te pushen ipv van pullen vanaf de server: http://www.google.com/search?q=ajax+server+push

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Bedankt voor je antwoord, alleen zie voor mij geen toepasbare oplossing ervoor.

Heb het nu anders opgelost, heb een kleine div gemaakt die ik elke seconde update met de laatste wijzigings-tijd, via ajax.autoupdate.
Daarnaast een andere div met daarin de laatste echte update van de pagina/div met content. Vervolgens een javascript die de 2 eerste div's vergelijkt en de pagina/div update wanneer er een verschil is.

Resultaat: een 10tal bytes elke seconde (prima te overzien) en pas een echte update als er echt iets veranderd is.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er bestaan in javascript ook gewoon variabelen hoor. Geen enkele reden om daar divs voor te misbruiken... (Daarnaast is java wel even heel iets anders dan javascript)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Janoz schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:31:
Er bestaan in javascript ook gewoon variabelen hoor. Geen enkele reden om daar divs voor te misbruiken... (Daarnaast is java wel even heel iets anders dan javascript)
Je hebt helemaal gelijk op beide punten. Maar ik gebruik de div ook om te tonen wanneer de laaste update is geweest, dus 2 vliegen :)

Aangaande java - javascript, is inderdaad een typo, heb even gekeken maar kan het onderwerp niet wijzigen, dus indien mogelijk graag aanpassen. Bvd !

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WindPowered schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:03:
Bedankt voor je antwoord, alleen zie voor mij geen toepasbare oplossing ervoor.
Comet?
Pagina: 1