Ik wilde dus ff de kleuren veranderen dus: Orange voor de HD, rood voor als ie aanstaat en groen wanner de pc speaker begint te blaten!! Alleen als ik ze omgewisselt heb dan doet de videokaart het zeer slecht
en de sound kaart :(!! Weet iemand de oplossing om de lichtjes zo te krijgen met een abit BH6?
Verwijderd
raarrrrrrrr probleem weet je zeker dat het niet ergens anders aan ligt? niet lomp aan andere draden lopen trekken ofzo.
wat bedoel je eigenlijk met zeer slech?
wat bedoel je eigenlijk met zeer slech?
Ik ben heel voorzichtig met de draadjes geweest en in het boekje gekeken waar ze moesten. En als ik ze weer trug zet dan doet alles het weer, en zeel slecht in niet hoger dan 16 bit kleuren en helemaal geen geluid :(!! Elke keer als ik ze verander doen het geluid en het beeld weer klote!
Volgens mij heeft dat weinig met die lampjes te maken..
Probeer ze er eens helemaal uit te halen en kijken wat er dan gebeurt..
Probeer ze er eens helemaal uit te halen en kijken wat er dan gebeurt..
Hier is duidelijk meer gebeurd dan alleen ledjes verwisselen. Ik zou toch even goed controleren of alle andere stekkertjes kaarten er nog goed in zitten.
Als ik alles weer trug zet doet alles het weer en als ik gewoon twee kleuren verwissel (goed) dan doet de videokaart en de geluidskaart het niet goed!!
ik zou eens kijken of er bij de ledjes geen weerstanden ofzo gesoldeerd zijn, ook kun je probeeren om niet de kabeltjes te wisselen op je mainboard maar de leds te wisselen op de kabels...
Gaaf...
Kun je nu ook blauwe ledjes kopen?? Waar??
Ik kan wel een proberen om de ledjes zelf te veranderen.
Kun je nu ook blauwe ledjes kopen?? Waar??
Ik kan wel een proberen om de ledjes zelf te veranderen.
Verwijderd
gewoon nieuw draadje maken, en die ledjes met snoer en al uit je frontplaat breken ...
blauwe ledjes zijn te krijgen bij elke goede electronica zaak.. bv display in e-hoven ...
blauwe ledjes zijn te krijgen bij elke goede electronica zaak.. bv display in e-hoven ...
ik had laatst een ouwe escom pc hier voor reparatie, hadden die %^@&#escom lui alle idekabels vastgelijmd aan het mobo en hd etc.
goed dat escom niet meer bestaat.
Verwijderd
ehm, volgens mij kune je geen ledjes op een speaker uitgang aansluiten, das toch net wat anders (impendantie en stroomverbruik)en groen wanner de pc speaker begint te blaten!!
Bij mij ging het prima: Blauw als ie aanstaat en wit voor de HD.
Gewoon de oude leds eruit gesloopt en de nieuwe erin...
Gewoon de oude leds eruit gesloopt en de nieuwe erin...
Moet je dan ook nieuwe aansluitingen hebben voor op het mobo of gewoon de ouwe van die standaard ledjes?
Ja, weet je zeker dat je niet probeert een ledje op de PC-speaker uitgang te hangen.
Want die uitgang zit (bij mij) tussen de uitgangen van de ledjes..
Want die uitgang zit (bij mij) tussen de uitgangen van de ledjes..
Mijnes heb ik gewoon op de ouwe aabsluiting van de standaard ledjes gedaan.
Verwijderd
Misschien overbodig om te vermelden maarrehh...weet je dat een led een + en een -
aansluiting heeft?
aansluiting heeft?
Verwijderd
anders doet ie het gewoon helemaal niet....
maar je kunt het uit elkaar houden omdat er boven aan de pootjes een groot vierkantje zit en een klein, en nou nie gaan zeuren wat is wat want dat weet ik niet
Ik heb er ook gewoon blauwe ledjes ingezet.... waren wel duur (6,95 p/s) maar zijn wel transparante en niet van die met een blauwe behuizing. Er komt echt veel meer licht vanaf, denk daar wel ff aan
[edit]typo
maar je kunt het uit elkaar houden omdat er boven aan de pootjes een groot vierkantje zit en een klein, en nou nie gaan zeuren wat is wat want dat weet ik niet
Ik heb er ook gewoon blauwe ledjes ingezet.... waren wel duur (6,95 p/s) maar zijn wel transparante en niet van die met een blauwe behuizing. Er komt echt veel meer licht vanaf, denk daar wel ff aan
[edit]typo
Lucht?
Het maakt niet zoveel uit of ze blank zijn, of dat de behuizing een blauwe kleur heeft.
Het maakt niet zoveel uit of ze blank zijn, of dat de behuizing een blauwe kleur heeft.
met die vierkantjes kan je het niet altijd checken, ik heb ook wel es ledjes gezien (groene toevallig) die het precies andersom hadden.
waar je het altijd aan kan zien is de pootjes. de ene is langer (volgens mij de plus maar het is al een tijd geleden dat ik voor het laatst met die dingen heb gewerkt)
waar je het altijd aan kan zien is de pootjes. de ene is langer (volgens mij de plus maar het is al een tijd geleden dat ik voor het laatst met die dingen heb gewerkt)
Korte pootje is min, lange pootje is plus.
Daarnaast is een kant van de LED plat; daar zit de min-poot.
Daarnaast is een kant van de LED plat; daar zit de min-poot.
Pagina: 1