[XP MCE 2005] Schokkerig beeld bij live TV mediacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

ik heb een probleem met betrekking tot mijn "mediacenter", wanneer ik live tv kijk zie ik heel licht schokkerig beeld, bij dvd's etc. heb ik hier helemaal geen last van. Eerst dacht ik dat het allemaal door mijn tekort aan geheugen kwam (had er 512 inzitten, heb er dus nog even een gigabyte ingezet. Hiermee werden andere problemen wel opgelost maar het probleem van het schokkerige beeld niet. Nou kon ik in taakbeheer zien dat wanneer ik live tv had geopend mijn processorniveau naar continue 100% gaat. Dit allemaal door het bestand EHRECVR.exe.

Kan iemand mij helpen met een oplossing voor dit probleem?

De specificaties van mijn pc zijn:
Moederbord: Quasar2 (MS6786) KM400A versie 2.0 (µATX-moederbord)
Processor: AMD Sempron 2800+
RAM geheugen: 1,5 GB DDR Ram
Videokaart: Radeon 9250
TV-kaart: Pinnacle PCTV Tuner kit for Windows Vista.

Ik hoop dat jullie mij met deze informatie kunnen helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50

ralpje

Deugpopje

Wat voor TV-kaart gebruik je?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, die was ik vergeten te vermelden, maar mijn tvkaart is de:
- Pinnacle PCTV Tuner kit for Windows Vista. -
Ik heb hem boven gelijk ook maar vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Zit daar een hardware encoder in? Zo niet, dan is dat de reden dat je CPU zo zwaar belast wordt: je cpu moet de binnenkomde signale recoden naar een signaal wat naar je VGA kaar gestuurd kan worden. Sommige kaarden doen dit op de kaart, waardoor de processor ontlast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou niet weten of er een hardware encoder in zit, kun jij me vertellen hoe ik dit kan zien?? of wat ik hier misschien aan zou moeten/kan veranderen. Hiervoor heeft deze kaart een paar maanden in mijn andere pc gezeten (Acer T671) en daar heb ik nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

In de specs van het ding :)
Maar heb de GoT-search al eens losgelaten op dat proces? Er is genoeg te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had inderdaad al wel gezocht op het forum, maar niets gevonden dat op mijn probleem van toepassing is. ik heb de pc net volledig opnieuw geinstalleerd, maar helaas niets gevonden dat een softwarematig probleem zou kunnen geven.
Ik ben er nu al 3 dagen volcontinu mee bezig, en loop dus nu ook een beetje vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu ook geprobeerd met windows vista, en alles loopt soepel behalve dat schokkerige beeld.... is er echt niemand die een idee heeft wat het zou kunnen zijn??
Pagina: 1