Toon posts:

PC doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zucht .. Net nieuw systeem in elkaar gezet.

Specs:
Asus P5K moederbord
Intel Q6600
ASUS 8800GT 512mb
4gb OCZ geheugen (2x2gb DDR800)
Samsung 320gb spinpoint

Dit alles zit in een antec p182 kast met een BeQuiet 600watt voeding.

Zo gezegd systeem dus gebouw, alles ging zoals verwacht.
Hierna netjes windows en moederbord geinstalleerd en alles ging nog steeds zonder problemen .. toen ik rustig voor de televisie even wat aan het drinken was zag ik tot mij verbazing dat mijn monitor uitstond (dit was inmiddels een seconde of 30 later). Ik ging even checken en mijn pc liep niet meer, er draaiden geen fans meer en ook de powerled stond uit.
Het enige wat ik nog hoorde was een vreemd geluid uit mijn voeding komen.

Ik heb de spanning van mijn voeding gehaald en na een seconde of 30 weer aangesloten, hierna heeft mijn PC niet meer opgestart.

Als ik spanning op mijn PC zet brandt het lampje op mijn moederbord gewoon.

Op het moment dat ik spanning op mijn PC zet en op m'n powerknop druk hoor ik gedurende enkele hondersten een hele zachte piep uit mijn voeding komen, maar dit zou ook zo maar aan de fan kunnen liggen die aanslaat.

De PC geeft dus geen enkele kik op het moment dat ik probeer te booten, er gaan geen fans draaien, het enige wat ik hoor is gedurende ongeveer 5 hondersten een zachte piep (wat lijkt op een aanslaande fan) uit mijn voeding komen en dan slaat hij uit.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, heb al enkele onderdelen losgekoppeld zoals videokaart ed. maar dit heeft nog geen resultaat gehad.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en doe de tests, dan weet je aan welke hardware component het ligt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem hangen en opstartentroubleshooter eens door om te achterhalen waar het probleem zit. Als ik het zo lees kan het overal aan liggen, dus het beste kun je door eea uit te sluiten achterhalen waar het probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu alleen het moederbord (dus de 24-pins stekker) aangesloten, en er gebeurt nog steeds precies hetzelfde. Het moederbord lampje blijft alleen wel branden...

Iemand ideeën? Ligt dit aan de voeding ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:05:
ik heb nu alleen het moederbord (dus de 24-pins stekker) aangesloten, en er gebeurt nog steeds precies hetzelfde. Het moederbord lampje blijft alleen wel branden...

Iemand ideeën? Ligt dit aan de voeding ?
Wat ik al zei, neem de troubleshooter eens door. Dan kun je idd achterhalen of het de voeding is of dat het aan iets anders ligt.