Toon posts:

PC start op keyboard en muis beweging

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Asud M2N-VM DH moederbord met bios 1201, een draadloos USB toetsenbord/muis, 4 katten en ik heb het volgende probleem:

Om de muis op te laden moet de ontvanger van het toetsenbord en muis op de 5VSB USB poort aangesloten worden (de poort die altijd onder spanning staat, ook als de computer "uit" is). Nu komt het regelmatig voor dat ik 'sochtends beneden kom en de pc staat voor de kat z'n edele delen te draaien omdat een van de vier schatjes 'snachts met z'n lompe poten over het bureau is gelopen.

Ik ben al door alle vista en bios opties gelopen maar ik krijg het niet voor elkaar om de ontvanger van het toetsenbord en de muis op een constante spannings poort te krijgen zonder dat de pc opstart bij de eerste de beste toetsaanslag of muisbeweging.

Bij het zoeken naar een oplossing voor dit probleem ben ik wel een nieuwere bios versie tegengekomen op de site van Asus, nl 1401. Er staat echter nergens een document waarin vermeld wordt wat er dan verbeterd is aan deze versie. Is er iemand die deze bios versie al draait en mij kan vertellen of dit enige soelaas bied voor het opstartprobleem of is er iemand die een andere oplossing weet hiervoor?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In de bios heb je de mogelijkheid om wakeup on USB, wakeup on PS/2, wakeup on keyboard etc uit te zetten. Er zal dan echter geen spanning meer staan op je USBpoorten (dus je muis laadt dan niet meer op). Je zou kunnen kijken of je wakeup on PS/2 aan kunt laten staan en daar je muis aan hangen. Maar anders is het niet mogelijk als je een spanning nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dat is het punt, de optie "wake-up on USB zit niet in de bios settings, althans niet bij deze versie van de bios.

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Misschien staat die wel in de nieuwe 1302 versie of de beta 1401?
(oftewel: misschien een bios flash?)
http://support.asus.com/d...e=en-us&model=M2N-VM%20DH

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-12 12:52
Je zou kunnen kijken of je wakeup on PS/2 aan kunt laten staan en daar je muis aan hangen.
Dan is het probleem dat de PC aangaat als de muis wordt bewogen er toch nog steeds?

@ TS: Aangezien je Vista draait, vraag ik me af hoe jij hem "uitzet". Het aan/uit schakelaar knopje van Vista wat je direct ziet als je het start-menu opent, zet de PC niet meer uit maar in stand-by modus. Écht afluiten doe je door op het kleine pijltje net rechts van diezelfde knop de klikken en dan voor 'Afsluiten' te kiezen.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-12 14:52

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Bitage schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:53:
[...]

Dan is het probleem dat de PC aangaat als de muis wordt bewogen er toch nog steeds?

@ TS: Aangezien je Vista draait, vraag ik me af hoe jij hem "uitzet". Het aan/uit schakelaar knopje van Vista wat je direct ziet als je het start-menu opent, zet de PC niet meer uit maar in stand-by modus. Écht afluiten doe je door op het kleine pijltje net rechts van diezelfde knop de klikken en dan voor 'Afsluiten' te kiezen.
ik denk indd dat dit zijn fout is :9~

Verwijderd

De M2N-VM DH is een leuk moederbord, op één ding na: met alle drivers geïnstalleerd lukt het je never-nooit om hem in standby/hibernate te krijgen.
Bij mij is het uiteindelijk gelukt door de driver van de onboard wireless netwerkkaart te uninstallen, en een andere te kopen. Misschien helpt dit bij jou ook.

Succes!
Pagina: 1