Prijs voor simpel design

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-01 17:34

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Topicstarter
Ik ben wat gaan zoeken op google en de got search, maar er komen toch er veel verschillende prijzen voorbij. Bijna alles wat ik tegen kom gaat over complete templates/sites. Daarom wil ik dus hier vragen wat jullie ervan denken.
Ik heb iemand gevonden die voor mij een design wil maken voor een site die ik ga maken. Het design wordt aangeleverd in PSD formaat en is voor een redelijk simpele site waarop een portfolio komt, algemene voorwaarden, contact informatie en wat algemene informatie.

Mijn vraag is dus, wat worden mensen voor zoiets als dit normaal betaald? Hoeveel denk je dat ik er maximaal voor moet geven?
De designer hoeft dus helemaal niet te programmeren, geen css, geen html, etc, alleen in PSD's en/of PNG's alles af te leveren.

//edit: We hebben trouwens al afgesproken dat het gewoon één vast bedrag wordt, dus niet per uur.

[ Voor 6% gewijzigd door Walance op 19-01-2008 23:41 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 21:03
Simpel :) Hoe lang die er bezig mee is geweest keer een 'redelijk' uurloon.

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er zijn websites zoals http://sitedeals.nl/ die zich enkel daar mee bezig houden. Kan je ook het niveau en de prijs van de designs vergelijken.

• Walance

Walance

Topicstarter
@frederikske: bedankt, die site was ik nog niet tegengekomen, ben daar even aan het kijken nu :)

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Het is al laat, niet goed gelezen...

Voor een volledig design voor een site is +/- 300 euro meestal een redelijk bedrag.
Ligt natuurlijk geheel aan de kwaliteit en kunsten van het ontwerp.

[ Voor 74% gewijzigd door mrfu op 20-01-2008 00:18 ]

Verwijderd

Mister_fu schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:52:
Mijn vrienden vragen meestal 1000 euro voor een volledig werkende template site (zonder hosting).
Dus als het veel duurder is dan dat kun je altijd nog verder zoeken naar iemand die het wel voor een betere prijs doet.
Tevens vind ik 1000 zelf behoorlijk wat hoor, maar die sites zijn ook uber kicken :)
Het gaat helemaal niet om complete sites, het gaat alleen om een ontwerp dat moet worden aangeleverd als PSD bestand. ne dan slaat die 1000 euro vast helemaal nergens meer op.

Voor de topicstarter: leg wel even vast of hij alleen een sjabloon maakt voor één pagina, of dat hij per pagina ook de inhoud weergeeft in zijn ontwerp. Bij een eenvoudige website zal dat meestal niet zo spannend zijn, maar je kunt het maar beter gewoon afspreken. Ik zou alles tussen 200 en 500 euro schappelijk vinden, afhankelijk van je wensen en eisen. Dit bij een professioneel bedrijf. Voor een hobbyist zou ik zeggen: 100 tot 300 euro.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Cheatah: ik reken wel meer dan 500 meestal hoor :) Voor professioneel kun je beter een bandbreedte van 400~750 rekenen uitgaande van 1 alomvattende template.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Ja, maar hij had het over eenvoudig. Dan is het budget ook iets meer "eenvoudig" denk ik :P Voor de corporate websites zit je natuurlijk al gauw een stuk hoger.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe vaak hoor ik 'eenvoudig' in deze wereld wat achteraf toch niet zo 'eenvoudig' is te realiseren omdat het gewenste 'eenvoudige' toch niet niet niet-eenvoudig genoeg is.

Dus inderdaad, bandbreedte, 400-600 ongeveer.. :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Ik denk dat voor wat de topicstarter aangeeft je met 300 euro ook wel klaar moet zijn hoor... Zeg dat die persoon er 10 uur mee bezig is, dan verdient hij 30 euro per uur. Dat is toch erg schappelijk lijkt me zo. Veel langer dan dat hoef je er niet mee bezig te zijn. Nou kunnen er natuurlijk altijd hindernissen zijn en dingen waar je het niet helemaal over eens bent, maar dat moet je zelf bespreken met de designer. Bij een ontwerpbureau of iets dergelijks is het goed mogelijk dat die bedragen wat hoger zijn.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Walance

Walance

Topicstarter
Hmm oke, bedankt voor jullie reacties. De designer is trouwens gewoon een hobyist, geen bedrijf ofzo.
Ik denk dat ik nu wel ongeveer een idee heb.

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 100% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:52 ]

• curry684

curry684

Tjeemp schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:09:
Ik denk dat voor wat de topicstarter aangeeft je met 300 euro ook wel klaar moet zijn hoor... Zeg dat die persoon er 10 uur mee bezig is, dan verdient hij 30 euro per uur. Dat is toch erg schappelijk lijkt me zo. Veel langer dan dat hoef je er niet mee bezig te zijn. Nou kunnen er natuurlijk altijd hindernissen zijn en dingen waar je het niet helemaal over eens bent, maar dat moet je zelf bespreken met de designer. Bij een ontwerpbureau of iets dergelijks is het goed mogelijk dat die bedragen wat hoger zijn.
Verbazend hoeveel mensen 30 euro per uur een schappelijk bedrag vinden. Voor een hobbyende freelancer is dat een 'leuk' tarief, maar voor een professional binnen een bureau dek je daar echt nauwelijks de opleidingskosten, hardwarekostenn, bankzitkosten, bijspijkerkosten, licentiekosten, supportkosten en administratiekosten mee af hoor. Not to mention dat de klant ook wel eens de mogelijkheid tot feedback en aanpassingen wil hebben zonder daar meteen een nieuwe rekening voor te krijgen. Daar zit dan ook wel het subtielste verschil tussen budget bij de student op de hoek of wat meer spenderen bij de pro's: de garantie duurt iets langer dan de dichtstbijzijnde deur.

Outsourcen naar India is helemaal leuk, weet je tenminste zeker dat je niet krijgt waar je om gevraagd hebt :Y)

Wat overigens voorbij gaat aan de discussie dat voor een simpel design door een hobbyende student 250~300 euro een leuke vergoeding is.

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 20-01-2008 21:15 ]

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

bedoelde ook dat dat voor een bijklusser een leuk bedrag is. Natuurlijk kan een bureau daar niet voor werken. Maar volgens mij gaf de topicstarter ook aan dat het daarom ging ;)

Verwijderd

Ik vind de hier genoemde bedragen te hoog en te laag tegelijkertijd:

Als je uitgaat van het bedrag dat normaal gesproken voor zo'n opdracht word betaald (door kleine BV's), is een verkoopprijs onder de 300 euro echt te weinig. Zelf heb ik me een klein jaar geleden bezig gehouden met dergelijke opdrachten, en het verbaasde mij dat nagenoeg alle (kleine) bedrijven bereid waren 'gigantische' bedragen (400 a 500 euro) te betalen voor dit soort klusjes. Het is me meer dan eens voorgekomen dat de opdrachtgever zelf voorstelde om het bedrag te verhogen omdat ik in eerste instantie te laag (ca. 300 euro) had ingezet. Dat terwijl ik geen professioneel ontwerper was en mijn opdrachtgevers mijn portfolio vaak niet eens hadden gezien.

Als je echter uitgaat van het bedrag dat je - in mijn ogen - maximaal zou moeten betalen voor een dergelijke opdracht, dan zou ik niet meer uitgeven dan 150 euro. Op iedere willekeurige middelbare school loopt wel een talentje rond dat dit soort opdrachten in een mum van tijd afwerkt met een uitstekend resultaat. Op hogescholen en universiteiten lopen ze ook rond, maar dan zijn ze er inmiddels achter gekomen dat ze een veelvoud van laatsgenoemd bedrag kunnen vragen (en bovendien is 150 euro meer geld voor een middelbare scholier dan voor een student).

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

curry684 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:15:
[...]
Verbazend hoeveel mensen 30 euro per uur een schappelijk bedrag vinden. Voor een hobbyende freelancer is dat een 'leuk' tarief, maar voor een professional binnen een bureau dek je daar echt nauwelijks de opleidingskosten, hardwarekostenn, bankzitkosten, bijspijkerkosten, licentiekosten, supportkosten en administratiekosten mee af hoor. Not to mention dat de klant ook wel eens de mogelijkheid tot feedback en aanpassingen wil hebben zonder daar meteen een nieuwe rekening voor te krijgen. Daar zit dan ook wel het subtielste verschil tussen budget bij de student op de hoek of wat meer spenderen bij de pro's: de garantie duurt iets langer dan de dichtstbijzijnde deur.
30 euro per uur per persoon (realistisch) of per team wat er aan werkt (niet realistisch)?
Outsourcen naar India is helemaal leuk, weet je tenminste zeker dat je niet krijgt waar je om gevraagd hebt :Y)
Heb je daar ervaring mee dan? Het klinkt van niet.
Wat overigens voorbij gaat aan de discussie dat voor een simpel design door een hobbyende student 250~300 euro een leuke vergoeding is.
Eens. Leuk voor de hobby erbij. En van je hobby je werk maken is meer dan een telefoonnummer, een bureautje en een ordner voor je administratie aanschaffen, hou dat in je achterhoofd.
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 02:06:
Op hogescholen en universiteiten lopen ze ook rond, maar dan zijn ze er inmiddels achter gekomen dat ze een veelvoud van laatsgenoemd bedrag kunnen vragen (en bovendien is 150 euro meer geld voor een middelbare scholier dan voor een student).
True, maar er komt wel meer bij kijken hoor. Voordelen als verantwoordelijkheidsgevoel, tactisch aanpakken, inzicht in het bedrijf en een beetje kennis van de huidige trends/ontwerpdo's en don'ts.
Ik zou mijn website echt niet door een middelbare scholier laten doen, no matter hoe goed hij ook met code en ontwerpen is. Te weinig levenservaring!

[ Voor 19% gewijzigd door Dark Blue op 21-01-2008 09:33 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• curry684

curry684

Dark Blue schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:30:
[...]

30 euro per uur per persoon (realistisch) of per team wat er aan werkt (niet realistisch)?
Binnen grotere teams zijn tarieven tussen de 40 en 60 per manuur normaler.
[...]

Heb je daar ervaring mee dan? Het klinkt van niet.
En waarom trek jij in twijfel dat ik een uitspraak als dat onderbouwd zou doen?

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Het is maar net wat je er aan uit wilt geven :)

Ik heb vaak zat een redelijk design gekregen voor 150,- incl. XHTML/CSS, maar momenteel ben ik met een project bezig waar ik heel wat meer kwaliteit nodig heb.. Het gaat dan ook niet enkel meer om "de Photoshop trucjes", maar het complete ontwerp. Geen standaardopzet, maar een goed doordachte opzet met een hoge usability. Kosten: 750 euro voor PSD-only, daarna laat ik het elders omzetten naar werkbaar xHTML/CSS.. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat :)

Verwijderd

Dark Blue schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:30:
[...]

True, maar er komt wel meer bij kijken hoor. Voordelen als verantwoordelijkheidsgevoel, tactisch aanpakken, inzicht in het bedrijf en een beetje kennis van de huidige trends/ontwerpdo's en don'ts.
Ik zou mijn website echt niet door een middelbare scholier laten doen, no matter hoe goed hij ook met code en ontwerpen is. Te weinig levenservaring!
Dit doet me toch net iets teveel denken aan mijn inmiddels - hemel zij dank - vaarwel gezwaaide studie marketing/bedrijfskunde. :+ Verantwoordelijkheidsgevoel à la, dat komt met de jaren, maar inzicht in de huidige ontwerptrends, de do's en don'ts en de multi-integrale hypercomplexe quatro-mediale marketingstrategie van het bedrijf (:P) zijn echt niet leeftijdsgebonden. Hoe graag ze het zelf ook willen, zo uniek zijn volwassen ontwerpers niet (niet voor niets duikt er eens in de zoveel tijd een kindertekening op tussen de finalisten van een schilderwedstrijd).

Voor een persoonlijke site zou ik die honderden euro's extra in ieder geval in mijn zak houden, zeker gezien het feit dat de topicstarter de complexere handelingen (php e.d.) zelf uitvoert.

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

wdekreij schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:58:
Het is maar net wat je er aan uit wilt geven :)

Ik heb vaak zat een redelijk design gekregen voor 150,- incl. XHTML/CSS, maar momenteel ben ik met een project bezig waar ik heel wat meer kwaliteit nodig heb.. Het gaat dan ook niet enkel meer om "de Photoshop trucjes", maar het complete ontwerp. Geen standaardopzet, maar een goed doordachte opzet met een hoge usability. Kosten: 750 euro voor PSD-only, daarna laat ik het elders omzetten naar werkbaar xHTML/CSS.. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat :)
Daar zit waarschijnlijk ook nog wel een punt. Er zit zoveel verschil in de kwaliteit van de 'hobbyisten'. Er zijn er bij die iets afleveren wat regelrecht uit frontpage zou kunnen komen rollen, maar er zijn er ook bij die met usability rekening houden en precies kunnen maken wat het bedrijf wil. Ik denk dat daar ook wel een prijsverschil tussen mag/moet zijn.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

era.zer schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:34:
20 euro per uur is genoeg
dus hoe je ooit aan 300 euro komt?

Er zijn designers genoeg in de wereld, outsource dat naar india, daar maken ze even mooie dingen ;)
20 euro per uur is misschien leuk als je thuis woont en zwart werkt. Zodra je hier belasting van moet gaan betalen en overige onkosten moet dekken maak je nog verlies op 20 euro/uur.

40-50 euro per uur is wel ongeveer het minimum voor freelance werk.

Maar zelfs met 20/uur is 300 euro toch niet zo gek? 15 uur voor een site-design, enkele pagina's uitwerkt + feedback verwerken etc. Dan is 15 zelfs erg laag.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

curry684 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:49:
En waarom trek jij in twijfel dat ik een uitspraak als dat onderbouwd zou doen?
Het klinkt niet onderbouwd, des te meer door de smiley die je erbij plaatst. Wat voor ervaringen heb je er zelf mee?
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:36:
...maar inzicht in de huidige ontwerptrends, de do's en don'ts en de multi-integrale hypercomplexe quatro-mediale marketingstrategie van het bedrijf (:P) zijn echt niet leeftijdsgebonden.
Daar doelde ik ook niet op. Ik heb het over iets heel simpels als een klasje kunstgeschiedenis of kleurenleer, sowieso inzicht in marketing. Ik kan mij niet voorstellen dat een scholier dat voor zijn lol uit gaat zoeken en toe gaat passen op een websiteontwerpje. Bijzonder geval zijn scholieren met ouders in het vak die zoiets met de paplepel ingeslagen krijgen.
Voor een persoonlijke site zou ik die honderden euro's extra in ieder geval in mijn zak houden, zeker gezien het feit dat de topicstarter de complexere handelingen (php e.d.) zelf uitvoert.
Ik had het ook niet over een persoonlijke site. Daarbij komen jouw multi-integrale hypercomplexe marketingstrategieën ook niet kijken. Way over the top. Maar als ik ooit mensen in dienst zou nemen om voor mij websites te gaan bouwen, dan zeker niet te jong. Lekker goedkoop, maar ik blijf erbij: te weinig levenservaring.

Leuk om van jullie te horen wat jullie richtlijnen zijn, super interessant. Ook wel even kijkend naar wíe het zegt, met welke achtergrond - zelf werkzaam in het vak, of juist afnemer van zo'n dienst. Bijv. Bosmonster die pal onder zijn mening een vacature voor een webdesigner heeft staan. Zegt wel wat.

Het idee dat websites bouwen booming business is, is wel zo'n beetje over, toch? Maar je moet jezelf wel, qua kwaliteit en dus ook qua prijs, blijven onderscheiden van de Frontpage-hobbyisten. En wie is de topicstarter hierin?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Dark Blue schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:16:
[...]

Daar doelde ik ook niet op. Ik heb het over iets heel simpels als een klasje kunstgeschiedenis of kleurenleer, sowieso inzicht in marketing. Ik kan mij niet voorstellen dat een scholier dat voor zijn lol uit gaat zoeken en toe gaat passen op een websiteontwerpje.
Dat kan ik me ook niet voorstellen, maar dat is ook niet nodig. Kunstgeschiedenis, kleurenleer ... laten we het ontwerpen van websites nou niet romanticeren. Het moet er professioneel uitzien en makkelijk navigeren, meer niet. Een lesje kleurenleer zal voor sommigen handig zijn, maar veel ontwerpers hebben daar al een natuurlijk gevoel voor ontwikkeld. Destijds - ik ben er al een tijdje niet meer geweest - op sitechecks.nl zag je ook geregeld scholieren voorbij komen die fantastische websites afleverden, welke zeer hoog beoordeeld werden. En hoe oud was prototype nou helemaal? Ook niet veel ouder dan zestien, en toch niet de minste hier op GoT.
[...]

Ik had het ook niet over een persoonlijke site. Daarbij komen jouw multi-integrale hypercomplexe marketingstrategieën ook niet kijken. Way over the top.
Dat van die strategiën was uiteraard cynisch bedoeld, om de vieze gebakken lucht een beetje weg te nemen. ;)
Maar als ik ooit mensen in dienst zou nemen om voor mij websites te gaan bouwen, dan zeker niet te jong. Lekker goedkoop, maar ik blijf erbij: te weinig levenservaring.
En waar uit zich dat in bij het ontwerp? Dat veel ontwerpende scholieren het minder nauw nemen met veiligheidsaspecten m.b.t. serverside scripting wil ik best geloven, maar het gaat hier enkel om het design van de site.

• curry684

curry684

Dark Blue schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:16:
[...]

Het klinkt niet onderbouwd, des te meer door de smiley die je erbij plaatst. Wat voor ervaringen heb je er zelf mee?
Ik heb jarenlang leiding gegeven aan een ontwikkelteam van Indiers en heb vanuit mijn functie als eigenaar van een webdevelopmentbedrijf regelmatig contact met managers bij zowel multinationals als kleine bedrijven die ervaring hebben met uitbesteding naar lage-lonen landen. De uniforme mening is dat voor alles wat de intelligentie van 'callcenter' overstijgt je beter 5 keer zoveel in het Westen kunt betalen, en als je doorvraagt voor callcenters stiekem eigenlijk ook. Goedkoop is duurkoop, en Indiers worden ieder jaar 1.5 tot 2 keer duurder dus dat 'voordeel' verdampt ook op een idioot tempo.

De smiley is enkel het resultaat dat ik er intussen weer mee kan lachen nu ik er zelf niet meer mee van doen hoef te hebben en weer medewerkers heb die ik wel on site kan controleren, coachen en bijsturen om zo tot een prettig eindresultaat te komen in plaats van dat ze 2 weken alles bij elkaar liegen omdat ze uit culturele achtergrond niet tegen een Westerling durven toe te geven dat ze er niet uit komen.

Dus.

Verwijderd

Met dit soort situaties speel ik liever safe then sorry. Maak eerst een stroomplan voor je website (welke pagina's je wilt, deze zet je in een totaal overzicht met de links daartussen). Ga na of het allemaal template (standaard) pagina's met tekst/fotos/filmpjes zijn of dat hier uitzonderingen op zitten. Maak hier een klein documentje van. Nu heb je bij wijze van je hele website op papier. Ga nu naar een bedrijf of amateur en ga met die mensen in gesprek over dat het aantal pagina's, hoeveel verschillende templates en vervolgens welke layout (kleur,plaatjes,etc) je wilt. Spreek een vaste prijs en een periodieke check af, met een sluitdatum voor het project. Zo krijg je precies wat je wilt, de opdrachtnemer weet precies wat die moet doen en jij weet wat het gaat kosten en wanneer je het krijgt.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

curry684 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:46:
[...]

Ik heb jarenlang leiding gegeven aan een ontwikkelteam van Indiers en heb vanuit mijn functie als eigenaar van een webdevelopmentbedrijf regelmatig contact met managers bij zowel multinationals als kleine bedrijven die ervaring hebben met uitbesteding naar lage-lonen landen. De uniforme mening is dat voor alles wat de intelligentie van 'callcenter' overstijgt je beter 5 keer zoveel in het Westen kunt betalen, en als je doorvraagt voor callcenters stiekem eigenlijk ook. Goedkoop is duurkoop, en Indiers worden ieder jaar 1.5 tot 2 keer duurder dus dat 'voordeel' verdampt ook op een idioot tempo.

De smiley is enkel het resultaat dat ik er intussen weer mee kan lachen nu ik er zelf niet meer mee van doen hoef te hebben en weer medewerkers heb die ik wel on site kan controleren, coachen en bijsturen om zo tot een prettig eindresultaat te komen in plaats van dat ze 2 weken alles bij elkaar liegen omdat ze uit culturele achtergrond niet tegen een Westerling durven toe te geven dat ze er niet uit komen.

Dus.
Om daar even op door te gaan. Ik heb een aantal projecten meegemaakt die (gedeeltelijk) uitbesteed zijn naar India en eigenlijk zijn ze allemaal op een kleine ramp uitgelopen. Misschien waren de verwachtingen te hoog, maar het werk dat opgeleverd werd was over het algemeen onder de maat.

Ik betaal inderdaad liever iets meer en laat het werk door een betrouwbare westerse partner doen.

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Maar als 't een vast bedrag wordt... spreek dan ook goed af wat je daar voor krijgt. Één take-it-or-leave-it design is natuurlijk een stuk goedkoper dan het eerst uitwerken van een aantal alternatieven en daar uit kunnen kiezen met mogelijkheid om nog verder te verfijnen. En uiteindelijk is een vast bedrag toch ook in 99% van de gevallen gebaseerd op een uurprijs + een geschat aantal uren.

Ohja... niet te vergeten... wat heb je al qua bijvoorbeeld logo, eventueel huisstijl, etc? Dat soort dingen maken een site ontwerpen natuurlijk makkelijker (en goedkoper)

[ Voor 18% gewijzigd door Bluestorm op 23-01-2008 11:58 ]

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 03:52:
En hoe oud was prototype nou helemaal? Ook niet veel ouder dan zestien, en toch niet de minste hier op GoT.
Tikje laat maar als elke professionele webdesigner zijn hersens had gehad dan zag internet er sowieso anders uit. Er zijn altijd uitzonderingen. En hij kon niet karten ;)

Maar ik vind mensen die 20/uur roepen ook niet echt getuigen van een professionele visie. Dan zit je inderdaad in de amateurhoek. Net zoals je kan 'drukken' bij een copyshop en je met WordArt ook visitekaartjes kan maken.

Ik kom ze ook tegen.. mensen die goedkoop wat gedaan willen krijgen. Het is altijd zo apart dat mensen denken dat iemand zo ff wat voor ze in elkaar klooit. Terwijl een beetje designer overal aardig over nadenkt (als het goed is). Mensen die een beetje nadenken zijn al snel duurder dan 20 euro. Well.. eigenlijk is iedereen duurder dan 20 p/u. Of je nou de loodgieter of een schilder belt.. of een site laat designen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1