Toon posts:

Nieuwere processor in een ouder systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering ongeveer 2 jaar geleden een Packard Bell systeem gekocht, t.w. de Imedia 2810, nou wil ik deze ombouwen tot mediacenter (heb er al wat extra DDR ingegooit etc.
Maar helaas, dit is nog niet voldoende geweest aangezien als ik live tv kijken haperd het beeld heel erg licht. Het is niet ernstig maar wel hinderlijk. Dus ik neem aan dat hier een nieuwe processor op moet.
Kunnen jullie mij vertellen wat voor processor ik hier nog op kan plaatsen zodat ik van het haperen af kom??
Ik ben nog niet echt van plan om er een heel nieuw systeem van te maken (dit komt in de loop van het jaar nog wel) dus ik wil het eigenlijk zo goedkoop mogelijk op zien te lossen).

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groetjes Kevin

Verwijderd

Geef is wat meer specificaties van je huidige systeem, want het zou ook goed aan je videokaart kunnen liggen. Want van wat ik zo snel over de imedia 2810 kon vinden, zag ik dat de processor een 2800+ 2ghz sepron heeft. Dit moet lijkt mij genoeg zijn voor het kijken van live tv. misschien niet de snelste processor maar het lijkt me genoeg.
Je zegt al meer ram erin te hebben gedaan, dat is goed, daar hoef je je dan geen zorgen meer over te maken.
De grafische kaart daarintegen is geintegreerd. Oftewel, standaard stukje hardware in je moederbord dat eigenlijk bijna altjid alleen de capaciteit heeft om je een beeld te geven, maar voor iets zwaardere applicaties legt het nagenoeg altijd af.
Dus een nieuwe processor zou goed zijn, sneller = beter, maar de kans is dus zeer groot dat het aan je grafische kaart ligt.

Mocht je trouwens besluiten om een nieuwe processor danwel een nieuwe grafische kaart te kopen, dan raad ik je ten zeerste aan een nieuw moederbord aan te schaffen, want je kan wel een hele snelle processor hebben, maar als je moederbord niet snel is schiet je er niks mee op.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 23:17 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

joh er is toch echts iets mis een p2 was al fatsoenlijk in staat omlive tv mee te kijken

zorg dat je zeker weet dat de overlay wordt gebruikt,
en wellicht even checken of je chipset drivers wel hebt geinstalleerd

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 19-01-2008 23:29 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
@Zetjes: Sorry, ik was vergeten te vermelden dat ik ook de videokaart vervangen heb, dit maal voor een Radeon 9250 videokaart, geen hele goeie volgens mij maar wel goed genoeg heb ik zo het idee.
Hieronder heb ik trouwens een rapportje van Everest gepost met de gegevens van mijn pctje, zouden jullie er hier even naar willen kijken...

@fish: als het goed is zijn alle drivers geinstalleerd. Hoe kan ik zien of de overlay wordt gebruikt.

Hier komt dan het everest rapportje.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EVEREST Home Edition © 2003-2005 Lavalys, Inc.

--------------------------------------------------------------------------------

Versie EVEREST v2.20.405/nl
Startpagina http://www.lavalys.com/
Rapporttype Snelrapport
Computer MEDIACOMPUTER
Maker MediaCenter
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Media Center Edition 5.1.2600 (WinXP Retail)
Datum 2008-01-20
Tijd 00:05

Overzicht

--------------------------------------------------------------------------------

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Media Center Edition
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam MEDIACOMPUTER
Naam gebruiker MediaCenter

Moederbord:
CPU Type Unknown, 2000 MHz (12 x 167) 2800+
Moederbordnaam MSI MS-6786
Moederbord Chipset VIA UniChrome KM266 Pro / KM400(A) / KN400(A)
Systeemgeheugen 1536 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (10/02/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart RADEON 9250 - Secondary (256 MB)
Video kaart RADEON 9250 (256 MB)
3D-Versneller ATI Radeon 9250 (RV280)

Multimedia:
Geluidskaart C-Media CMI8738/C3DX Audio Device

Opslag:
IDE apparaat VIA Bus Master IDE Controller - 0571
Harde schijf ST380011A (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station HL-DT-ST DVDRRW GWA-4166B
SMART Status harde schijf OK

Partities:
C: (NTFS) 76308 MB (68052 MB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis HID-compliant muis

Netwerk:
Netwerkkaart VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (192.168.123.107)

Peripherieapparaten:
Printer Microsoft XPS Document Writer
USB1 apparaat VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB2 apparaat VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB2 apparaat VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat SG Remote Control Device
USB-apparaat USB-HID

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
die kaart is "ERUGG" matig.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid
Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

*

Geef een exacte omschrijving van het probleem, compleet met de eventuele foutmeldingen, en wanneer het zich voor doet.
*

Geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?).
*

Geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugenchips indien geheugengerelateerd, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.), noem wel de officiële merknamen en type-aanduidingen en geef beslist géén ellenlange uitdraai van een of ander diagnoseprogramma. Verwijzingen naar signatures of specificaties elders op het Internet zijn ook not-done, aangezien ze aan veranderingen onderhevig zijn.
Dat we specs eisen heeft twee redenen:

1) zonder te weten waar je over praat kan niemand je helpen

maar toch zeker ook:

2) door te eisen dat er specs in een topicstart zijn die ook nog eens van mensenhand komen dwingen we je om zelf op constructieve manier informatie in te zamelen die je nodig hebt om zelf naar een antwoord te zoeken.

Een topicstart zonder specs is daarom kwalijk, nog kwalijker is het om ipv eea zelf uit te zoeken maar een uitdraai van een of ander tooltje te geven...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.