XP Prof. Eng wil niet installeren, NL wel....

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Hoi,

Ik zit met een ontzettend raar probleem. Ik probeer voor mijn werk een Dell XPS420 te voorzien van een XP Corp. EN installatie.
Ik kan booten vanaf CD, maar nadat hij wat bestanden heeft gecopieerd, krijg ik een blauw scherm (op het moment dat normaliter windows wordt gestart). Ik heb al een andere cd geprobeerd, hetzelfde probleem. Ik praat overigens over normale legale win xp edities.
Ik probeer het met een corp. NL versie, en die installeert wel gewoon.

Heb al geprobeerd om eerst de eerste bestanden te copieeren van de NL editie, en daarna de EN versie te plaatsen. Dit werkt echter niet.

Het lijkt me een bijzonder raar probleem dat de Engelse versie niet wil, en de ned. wel.

Iemand hier een oplossing voor? Misschien zie ik iets over het hoofd..

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Moet dus haast wel een geheugen of harddisk probleem zijn ..., al ge-memtest ?
Ps. wat krijg je voor foutmelding /blauw scherm?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Beide versies SP2 ? en de 'corp' versie bestaat niet.

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik bedoelde natuurlijk de Prof. versie, maar dan de corporate editie.

Ik heb nu een dvd drive uit een andere pc gehaald, waarmee ik gisteren een succesvolle installatie heb gedaan (EN). Zelfde blauwe scherm.

Het rare is natuurlijk wel dat ik probleemloos een nederlandse versie kan installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Willianv op 19-01-2008 23:16 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al met Dell contact op genomen over dit probleem? Misschien hebben ze ergens in de hardware of BIOS staan dat alleen een NL versie mag ofzo. Heb hier ergens gelezen dat het met laptops ook zo was, dat de taal die je neemt daarna vaststaat, maar of het nou met een normale cd ook zo bleef weet ik even niet meer, dacht het niet eigenlijk. Maar was zegt Dell dus?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

XP Pro Corporate bestaat niet als SKU maar is een term uit de scene.

Als je daarmee een Volume License versie bedoelt:
Vraag het de systeembeheerder op je werk?

[ Voor 45% gewijzigd door alt-92 op 20-01-2008 00:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.