Oude harde schijf samen met nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:24
Gegevens: (van het nieuwe systeem wat ik wil)

Nieuw moederbord: Foxtronn A690VM2MA-RS2H
Processor: AMD® Athlon™ 64 X2 (Brisbane) 4400+ (2 x 2300 mhz)
Intern geheugen: 2 GB
DVD-brander: SATA-aansluiting
HD: IDE-aansluiting
Windows: XP Pro

Ik ben van plan een nieuw moederbord te kopen. Maar dan wil ik daar mijn oude harde schijf voor gebruiken. Waarschijnlijk moet ik dan windows XP Pro opnieuw installeren. Alle belangrijke bestanden kan ik op de :D-partitie zetten. Maar:
1. Gaat mijn pc het doen?
2. Gaat Windows moeilijk doen over licensies?
3. Of doet Windows het gewoon maar moet ik nog een paar drivers downloaden.

Alvast bedankt, _/-\o_

Frank

P.S. Heb ik met deze specs een redelijke pc waarop ik Vista zonder problemen in de toekomst kan gaan draaien? En als er bij minimale specs van een spel 3.0 Ghz staat het ik dat dan met mijn 2x 2.3 ghz processor. Ik weet dat 2x 2.3 Ghz niet hetzelfde is als 4.6 Ghz maar hopelijk toch wel 3.0 Ghz

[ Voor 17% gewijzigd door frankK800i op 19-01-2008 22:36 ]

MVG, Frank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult windows moeten herinstalleren, je kunt niet zomaar de schijf overzetten en dan verder werken.
Waarom zou je schijf het niet doen? als je de disk gewoon gesupport wordt dan zal het werken (en gezien ieder systeem nog gewoon een P-ATA connector heeft gaat het wel werken).

Of windows moeilijk gaat doen over licentie weet ik niet, hangt af van de licentie die je hebt. En uiteraard zal je wel drivers moeten installeren (of je die download of van je schijfje afhaalt maakt natuurlijk niet veel uit).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft best weinig met hardware te maken - en verder lijkt het ook niet alsof je zelf veel opgezocht hebt voor dit topic te openen. Begin daar eens mee.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.