acronis universal restore optie niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 605 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-02 21:34
Ik heb hier een test lopen met Acronis true image enterprise server met universal restore optie. Nu loopt het universal restore verhaal niet goed. Ik zie de optie om universal restore te doen niet terugkomen. Wat heb ik gedaan:
1. true image echo enterprise server (windows 2003 sp2 met exchange en AD) geinstalleerd
2. Universal restore option geinstalleerd (apart erna)
3. CDrom gebakken met de universal restore opties erop
4. Image van de server gemaakt (kan hier nergens iets van universal restore vinden dus standaard)
5. nieuw systeem geboot met de uit 3 gebakken cdrom
6. Image kiezen en je rot zoeken naar de optie universal restore en niet gevonden

De optie of de keuze kom ik niet tegen, niet voor en niet na het restoren.

Iemand een idee? Heb ik iets niet aangevinkt? ZIjn er mensen die dit verhaal wel van a..z doorlopen hebben en misschien zien waar de kink in mijn kabel is?

Het gaat voor de verduidelijking om een P2P traject (Physical to physical) waarbij de hardware extreem anders is (andere CPU AMD-->Intel) ander mobo etc. De server booten en hopen dat ik met veel found new hardware achtige meldingen klaar ben is in deze een illusie.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:09

Predator

Suffers from split brain

Die optie staat nergens specifiek, je moet gewoon bij het booten van de CD-rom kiezen voor acronis true image enterprise with universal restore uit de lijst van versie om te starten.
Daarna doe je een gewone restore.

Althans dat is wat ik me herinner, ik heb het al es gedaan voor een p2p (ook w2003 SP 2 + exchange en AD) zonder probleem.

[ Voor 22% gewijzigd door Predator op 20-01-2008 09:18 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-02 21:34
Er zouden opties moeten komen waar je je drivers in kan plaatsen....maar misschien moet ik het nog eens proberen hier....

Iemand anders andere ervaringen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:09

Predator

Suffers from split brain

biggerfoot schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:17:
Er zouden opties moeten komen waar je je drivers in kan plaatsen....maar misschien moet ik het nog eens proberen hier....

Iemand anders andere ervaringen?
Die komen daarna (bij het begin van de restore dacht ik).
In principe hoef je enkel je array controller toe te voegen als die niet standaard herkent gaat worden.
De rest kan je daarna nog doen als die opgestart is. De NIC drivers zijn natuurlijk ook interessant om te streamen in de restore, maar niet noodzakelijk.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ook ik zit hier met een een probleem,

Wij proberen dan met de True Image Echo Server een image terug te zetten op een ander systeem met Universal restore.

De grap is, ook bij deze komt de optie niet tevoorschijn, wat we ook proberen.
Diverse cd's geprobeerd te maken
Ook op de server waar wij de backup van maken en dan proberen te restoren komt de optie niet tevoorschijn.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en heeft diegene er ook een oplossing voor gevonden?

Alvast bedankt!

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:35
Restoration with Acronis® Universal Restore

You can restore an image to a new system in 5 easy steps.
Step 1:
Boot your replacement system with the bootable media you created and select recovery in the Acronis® True Image menu
Step 2:
Select the image to restore and the Acronis® Universal Restore option
Step 3:
Acronis® Universal Restore initiates the restore process
Step 4:
Acronis® Universal Restore detects the hardware and installs drivers

* The product detects the machine type and installs appropriate drivers for Hardware Abstraction Layer (HAL)
* The product detects hard disk controllers (SCSI and IDE)
* or
* The product prompts you for driver locations

Step 5:
The machine reboots

• Vorkie
  • Niet online
c.lemmers schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:18:
Restoration with Acronis® Universal Restore

You can restore an image to a new system in 5 easy steps.
Step 1:
Boot your replacement system with the bootable media you created and select recovery in the Acronis® True Image menu
Step 2:
Select the image to restore and the Acronis® Universal Restore option
Step 3:
Acronis® Universal Restore initiates the restore process
Step 4:
Acronis® Universal Restore detects the hardware and installs drivers

* The product detects the machine type and installs appropriate drivers for Hardware Abstraction Layer (HAL)
* The product detects hard disk controllers (SCSI and IDE)
* or
* The product prompts you for driver locations

Step 5:
The machine reboots
Dacht je dat ik dit nog nooit gevonden had? Kopieeren en plakken had ik ook kunnen doen. Dit staat gewoon in de gebruiksaanwijzing namelijk.
iig bedankt voor je reactie.

Heb het probleem ondertussen opgelost door de allernieuwste build te branden op CD en daarmee de image te selecteren.

Verwijderd

Werkt dit een beetje trouwens? De universal restore? Klinkt wel interessant voor servers.

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:43:
Werkt dit een beetje trouwens? De universal restore? Klinkt wel interessant voor servers.
Beetje late reactie, maar dit pakket werkt super hoor.

Tot nu toe allerlei verschillende servers naar elkaar toe gecloned (Van Dell naar HP, van HP naar een oudere Compaq, van Compaq naar een nieuwe Dell)
Erg gemakkelijk voor een testomgeving en ook als je servers moet upgraden.

• cleopet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:46
Ook voor het terugzetten van servers uit een vmware omgeving naar een hardware oplossing werkt de Universal restore prachtig.
Pagina: 1