Toon posts:

Windows Vista Premium BSOD

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet even geen goed topic titel.

Nieuwe upgrade set gekocht:

Asus P5B-V
Intel Duo Core 2 2.33 GHz
Windows Vista Premium
2 x 1 GB DDR2 5300
Voeding: 450 Watt

Bij het booten krijg ik heel snel een BSOD en meteen een reboot. Na een keer of tien te booten kwam ik erachter dat er stond Page Fault in Non Paged Area, wel bekend bij een ieder denk ik. Nu heb ik meteen het geheugen laten checken, maar niets aan de hand.

De settings van de BIOS staat op default.

Iemand een idee?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen, en de verschillende testen uitvoeren. Vista wel schoon geinstalleerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nu? Dus ge hebt u geheugencheck ~10 minuten laten draaien? Laat die eens 8 uur draaien ?:)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:49:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen, en de verschillende testen uitvoeren. Vista wel schoon geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:49:
Ja schoon

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:50:
Nu? Dus ge hebt u geheugencheck ~10 minuten laten draaien? Laat die eens 8 uur draaien ?:)
Het is nieuw geheugen. 8 uur lijkt mij een beetje te gek. Ik heb ze ook afzonderlijk geprobeerd. Zelfde resultaat.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 20:48

Sebazzz

3dp

Niks te gek. :o Geheugen moet je zolang testen anders heeft het geen zin. Tenzij je je probleem natuurlijk niet wilt oplossen maar dat is aan jouw.

Gebruik trouwens eens je edit knopje. Het zit er niet voor niets ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan heb je nog een heleboel te testen. Die troubleshooter is er niet voor niets, gewoon doen.

Lees ook de verdere PMG FAQ eens door, dan zul beter begrijpen waarom je geheugen zo lang moet testen, en waarom andere testen noodzakelijk zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Staat het geheugen wel op de lijst van goedgekeurd geheugen van Asus?
Als er 1 merk kieskeurig is met zijn geheugen, is het Asus wel.

best kans dat het geheugen prima is, maar gewoon problemen veroorzaakt in combinatie met het moederboard...

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:11:

best kans dat het geheugen prima is, maar gewoon problemen veroorzaakt in combinatie met het moederboard...
Waarom kom ik dan wel zonder moeite door de setup van Vista?

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:11:

TA Memory en dit staat inderdaad niet in het boekje, maar helpt je wel door de setup van Vista heen. :/

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:31:
[...]
TA Memory en dit staat inderdaad niet in het boekje, maar helpt je wel door de setup van Vista heen. :/
Dat zegt helemaal niets. Doe die troubleshooter nu maar, eerdere discussie is zinloos. Meten is weten, dus testen maar :)

offtopic:
enne, het is de bedoeling de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit knop te gebruiken ipv meerdere replies

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:37:
[...]

Dat zegt helemaal niets. Doe die troubleshooter nu maar, eerdere discussie is zinloos. Meten is weten, dus testen maar :)

offtopic:
enne, het is de bedoeling de [afbeelding] edit knop te gebruiken ipv meerdere replies
Vooruit dan maar, stelletje zeurpieten. ;)

(was nie goed ingelogd, zag dus nie edit knoppie :P )

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:37:
[...]

offtopic:
enne, het is de bedoeling de [afbeelding] edit knop te gebruiken ipv meerdere replies
Nou, gedaan. Het is geheel nieuw en ik gebruik standaard instellingen, dus al die vragen over overklokken kan ik over slaan. Blijf ik hangen op het geheugen dat misschien wel niet werkt icm moederbord. Wat ik ook nog kan is de voeding, ik heb niet zo'n voeding met een dubbele 12 v stekker. Het is een enkele. Maar dan zou ik er al last van moeten hebben bij het aanzetten (?). De linkerkant van de aansluiting op het mobo is overigens afgedopt.

Misschien toch terug naar de winkel. Het stomme is dat ik de winkelier zelf de spullen bij elkaar heb laten zoeken en hij het zelf ook nog op het moederbord heeft geplaatst :? . Niet zo snugger.

Heb helaas niet het geduld de pc 8 uur het nieuwe dubbele, afzonderlijk geprobeerde, geheugen te laten checken. Dat mag de winkelier doen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ge kunt dat ook een nachtje laten draaien...

NOFI, maar qua commentaar in dit topic wat gij geeft, vind ik (en ik niet alleen) dat gij gewoon te lomp zijt hiervoor, en te moeilijk doet, doe gewoon wat we vragen, en anders brengt ge uwe bazaar binnen in de winkel.

Over u geheugen, & die winkelier: doe dat zelf want blijkt dat het probleem niet in u geheugen ligt, dan zal de winkelier u geld aanrekenen (ge neemt nu eenmaal zijn kostbare tijd in beslag).

[ Voor 82% gewijzigd door Snake op 19-01-2008 21:16 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:14:
Ge kunt dat ook een nachtje laten draaien...
Laat maar joh, ik ben een eigenwijs rot ventje. ;)

Ho!!!!! Wacht.... ik ben dit berichtje aan het typen en ondertussen Vista opnieuw aan het installeren MET DE BIJGELEVERDE sata drivers....

en tada!

Sorry voor het lastig vallen op deze, toch nog, mooie avond :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En verder is meermaals achter elkaar posten not done - waarbij er stug mee doorgaan nadat anderen zo behulpzaam geweest zijn om zelfs exact te tonen hoe het moet gecategoriseerd kan worden als "blok voor hoofd"

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.