winroute NAT

Pagina: 1
Acties:

• Trigeminus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2024
Oi,

Ik heb een @home aansluiting
en nu wil ik dus i-net delen, maar zodra ik NAT aanzet op @home kaart doet men I-net het niet meer en ook op de pc's achter het netwerk niet, iemand enig ID hoe ik dit verhelp?

thx

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 14:45
Het lijkt mij dat je NAT op de verkeerde netwerkkaart aanzet. Je moet NAT aanzetten op de netwerkkaart die aan @home zit.

• Trigeminus
heb ik ook gedaan maar i-net kapt er dan gewoon mee :(

• printerman
Als NAT uitstaat, werkt het dan wel?
Kun je ook wat instelingen van je netwerk, zoals tcpip end., posten?

• Trigeminus
ja als nat uitstaat wel

lokaal settings =
ip = 192.168.0.1
subn = 255.255.255.0

en van @home is gewooon via DHCP

• printerman
Heb je bij DNS ervoor gezorgd dat de DNS aanvragen worden doorgestuurd naar de DNS-server(s) van je provider?
Heb je op de werkstations DHCP aangezet en op de Winroute-machine DHCP-server aangezet of niet?

• Trigeminus
Heb je bij DNS ervoor gezorgd dat de DNS aanvragen worden doorgestuurd naar de DNS-server(s) van je provider?:
Erm nee maar in win2000 dan krijgt ie dat toch auto van de DHCP van @home?

werkstatiosn staat DCHP uit en op server ook

• printerman
Dat klopt voor het werkstation dat aan @home hangt, maar voor je lokale netwerk moet je Winroute zeggen waar hij DNS aanvragen naar toe sturen moet. Op de pc's in je lokale netwerk kun je het gemakkelijkste DHCP aanzetten en in Winroute de DHCP-server activeren en een range geven van waaruit hij ip-nummers mag keizen. Daarnaast kun je daarin ook aangeven dat voor de lokale pc's de Winroute-machine en Gateway en DNS-server is, zodat alles via Winroute gaat lopen.
Ik heb het zo geinstalleerd op een NT4 server en dat werkt prima.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 15 februari 2001 16:03 schreef TTT het volgende:
Heb je bij DNS ervoor gezorgd dat de DNS aanvragen worden doorgestuurd naar de DNS-server(s) van je provider?:
Erm nee maar in win2000 dan krijgt ie dat toch auto van de DHCP van @home?

werkstatiosn staat DCHP uit en op server ook
Op de client-pc's moet je de gateway en de DNS instellen met het IP van de netwerkaart in je 'server'. Je moet dan NIET het IP van @home intikken, maar het IP van de netwerkkaart die aan je eigen netwerk hangt

Op de server de DNS-instellingen van @home invoeren. Verder in winroute NAT inschakelen op de netwerkkaart die aan je kabelmodem hangt... NIET BIJ JE NETWERKKAART VAN JE LAN

• Trigeminus
ik heb het zo ingesteld als jullie zeggen maar et werkt gewoon nie, ik snap het ook niet ik heb et bij iemand anders onder winnt4.0 ook draaien en hier onder win2k doet ie het gewoon niet. zodra ik NAT inschakel kapt ie ermee :((

• printerman
Heb je een van de laatste versies?
De laatste is 4.1 build 24.
Niet alle voorgaande versies kunnen op Win2k draaien.

• Trigeminus
mmm, ja het is build 24
kan het het volgende zijn:

@home range = 255.255.254.0
Lokaal range= 255.255.255.0

???

• WFvN
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

daar mag het niet aan liggen... win98 heeft daar bij mij geen problemen mee (met winroute pro).
Ik draai momenteel nog een win98'server'
Ik hoop in de toekomst ook w2k op m'n server te gaan draaien.... (mja... w2k slikt m'n scanner niet.... verder zit er maar 32MB in die bak)

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

En als je nou eens gewoon WinRoute van je pc dondert, en dan alles door Win2k laat regelen? Dat heb ik ook, en ik heb nergens problemen mee! :) Werkt bij mij zelfs beter als toen met WinRoute.
Greetz,

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• henk jansen
  • Laatst online: 10-06-2024
in win98 se zit ook standaard de optie om netwerkaarten afzonderlijk in te stellen zo dat je inet kunt delen. dus als je wel spelletjes wil spelen zonder daar allerlij andere drivers voor te zoeken... win98se ipv win2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigeminus
mmm, die optie van win2k voor i-net delen werkt wel, is opzich wel goed maar wil winroute gewoon hebben draaien :)
Nah, klooi nog wel een beetje en lees nog wel ff readme door,
Pagina: 1