Ik heb via via een target printserver gekregen.
echter heb ik problemen om deze op het netwerk te vinden. ik heb al het een en ander geprobeert:
dhcp server op het netwerk en kijken of de printserver daar een ip van krijgt.
pc direct aan printserver (1 op 1 met een simpel hubje er tussen) pc ip laten zoeken via dhcp
pc direct aan printserver(weer met hub) en dan pc met vast ip en kijken of ik hem dan kan vinden...
geen van allen vind iets. heb geprbeert op poort 82 te zoeken.
heb psadmin gedraaid
heb volledige poortscan laten doen van alle ip's in range van poort 1 t/m 30000 (ja die was even zoet
)
maar ik kan niets vinden.
ook geen knopje op de printserver om een testpagina af te drukken.
dit is de printserver:

edit: dat ip dat er op staat... denk niet dat die werkt. heb mijn eigen bak op 192.168.0.2 ingesteld en met allerlij verschillende subnets zitten klooien maar hij kon hem daarop niet vinden.
echter heb ik problemen om deze op het netwerk te vinden. ik heb al het een en ander geprobeert:
dhcp server op het netwerk en kijken of de printserver daar een ip van krijgt.
pc direct aan printserver (1 op 1 met een simpel hubje er tussen) pc ip laten zoeken via dhcp
pc direct aan printserver(weer met hub) en dan pc met vast ip en kijken of ik hem dan kan vinden...
geen van allen vind iets. heb geprbeert op poort 82 te zoeken.
heb psadmin gedraaid
heb volledige poortscan laten doen van alle ip's in range van poort 1 t/m 30000 (ja die was even zoet
maar ik kan niets vinden.
ook geen knopje op de printserver om een testpagina af te drukken.
dit is de printserver:

edit: dat ip dat er op staat... denk niet dat die werkt. heb mijn eigen bak op 192.168.0.2 ingesteld en met allerlij verschillende subnets zitten klooien maar hij kon hem daarop niet vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 19:18 ]