UCD180HG vs Yarland FV-34AIII

Pagina: 1
Acties:
  • 751 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GerwinR
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-01 12:29
Ik wil een echt goed klinkende versterker hebben en was na het vele lezen overtuigt dat ik een Yarland FV-34AIII zou gaan kopen. Maar nu las ik onlangs een aantal reviews over versterkers gebouwd met hypex modules. Hebben deze modules geen transistor geluid? Het gaat met niet om veel vermogen maar om echte geluidkwaliteit.

Is iemand al eens in de gelegenheid geweest om dit te vergelijken.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit is gewoon appels met peren vergelijken. Wat jij mooit vindt weten wij niet, dus je zult zelf moeten gaan luisteren. Merk ook op dat een mooie UcD180HG duurder zal zijn dan een kant en klare Yarland. De UcD's hebben een enorm strak laag en zijn zeer analytisch. Veel mensen vinden dat schitterend, anderen houden er niet van.

[ Voor 23% gewijzigd door voodooless op 19-01-2008 19:10 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• GerwinR
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-01 12:29
Voor dat je zo'n buizenbak thuis hebt ben je meer als 400 euries verder.
Ik heb vroeger een aantal versterker (na)gebouwd. En heb nog een 750VA Amplimo ringkerntravo liggen met de juiste uitgangsspanningen. Het duurste component heb ik toevallig thuis liggen.

Maar ik heb geen schik om zo'n poject te starten als de hypex modules klankmatig volledig onderdoen voor zo'n buizenversterker. Ik ben zelf niet in staat om het verschil te gaan beluisteren.

Ik las gisteren dit verhaal. Een versterker waar een hypex module in is gebruikt.
http://www.positive-feedback.com/Issue22/cia_d200.htm

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

GerwinR schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:13:
Voor dat je zo'n buizenbak thuis hebt ben je meer als 400 euries verder.
Ik heb vroeger een aantal versterker (na)gebouwd. En heb nog een 750VA Amplimo ringkerntravo liggen met de juiste uitgangsspanningen. Het duurste component heb ik toevallig thuis liggen.
Als je een UcD maakt, maak hem dan dual mono. Trafotje kost 35 euro, dus dat is zeker niet het duurste component. Het duurste is ook juist de rest van de voeding. Ik zou je aanraden de HG voeding te nemen (als je voor een UcD zou gaan), en niet de ST. HG mono is prima :)

Je kunt veel reviews bekijken, maar dan weet je nog niets over de verschillen.

Misschien kun je iemand in Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 6 vinden met de Yarland zodat je kan luisteren :) Ik wil dan ook best wel met mijn UcD400 langskomen om zo de twee eens te vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 19-01-2008 22:28 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?